Wat is er nou precies te zien op 3d/4d echo?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door DLight, 20 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DLight

DLight Actief lid

22 jun 2011
    446
    4
    18
    NULL
    NULL
    Twee weken geleden hebben we een 3d/4d echo gehad. Er zijn een aantal foto's bij die prachtig zijn maar ook een kleine zorgelijkheid. Het leek allsof onze kleine een bruine vlek onder zijn oog had. En dat wel op 3 foto's. Ben zo bang dat het een wijnvlek is of erger. Is dat te zien op zo'n echo?
    We mogen Over 2 weken nog een kerr komen hopelijk is het dan niet te zien.

2. prinses sasa

prinses sasa Actief lid

11 apr 2010
    189
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zo ver ik weet is dat niet te zein bij een 3d of 4d echo, maar als je je zorgen maakt kan je het toch vragen aan bijv. je verloskundige

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Volgens mij kun je een wijnvlek niet zien.
    Met de echo zie je de hoeveelheid geluid dat weerkaatst wordt. Dat verschilt per soort stof. Dus water weerkaatst anders dan zacht weefsel (huid) en weer anders dan bot.
    Maar een wijnvlek heeft dezelfde structuur als de huid eromheen, dus dat zul je niet zien.

4. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Je kunt met deze echo's ook door de huid heen kijken. Daarom heb je soms heel vreemde beelden. Wij bv een gat in zijn hoofdje, we konden pezen, spieren en botten zien etc.

Zie hieronder een pretecho van 16 weken en 4 dagen, met het "gat in het hoofdje"...en die heeft hij echt niet hoor! ;):D

5. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Denk dat het gewoon de weerkaatsing is die je ziet als donker of licht.
    Dochter lief was ook gevlekt maar is heel normaal qua kleur ter wereld gekomen hoor.

6. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Is dat een zorgelijkheid in jouw ogen, of werd er ook gezegd dat het geen effect van de foto was, maar iets potentieel zorgwekkends? Want voor iets serieus moeten ze je terugsturen naar de vk. Voor gewoon een mooier beeld kan je bij hun terugkomen.

Het is waar wat hierboven gezegd wordt. Een beeld kan raar vertekend zijn. Zo had mijn eerste allerlei 'grilligheden' op de foto (deuk in haar neus enzo :D). Die heeft ze echt niet hoor.

Van de tweede hebben we waanzinnige foto's, maar daar kan je inderdaad bij eentje in de peesjes/botjes van haar armpje kijken:

7. DLight

DLight Actief lid

22 jun 2011
    446
    4
    18
    NULL
    NULL
    Heb de echo bij een onafhankelijk echobureau laten plaatsnemen. Toen zei mijn vriend al hij heeft een vlek bij zijn oog. Ook idd een deukje op het neusje. Toen had ik er weinig aandacht voor omdat ik eindelijk een gezichtje bij het skeletje zag op de eerste paar foto's.
    Vroeg me alleen af of je dat soort afwijkingen kan zien. Maar weet nu dus dat het vaker te zien is en de kindjes gaaf geboren worden :)

8. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

Ik denk niet dat je dat kan zien, inderdaad.. En soms zie je een ietwat vertekend beeld..Wanneer de navelstreng er bijvoorbeeld voor zit, maar dat kan de echoscopiste je wel vertellen.

Hier lijkt het alsof zijn lipje niet mooi is, maar dat is ie wel.. Bekijk bijlage 246642

9. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

10. cleopatra15

cleopatra15 Actief lid

2 nov 2011
    297
    0
    0
    amsterdam
    Mijn echo had dat ook, naast het oog. Garvraagd aan drs papa wat het was en hij zei dat hij er dan iets te dicht op zit en dan gaan de echo golven door de huid heen en creert het een donkere vlek, als hij minder hard op je buik drukt (en er dus minder dicht op gaat) gaat het weg maar word de rest van het beeld onscherp dus het is heel normaal dat je dat ziet!

11. cleopatra15

cleopatra15 Actief lid

2 nov 2011
    297
    0
    0
    amsterdam
    Dit zijn 2 pics van onze echo
    zie de donkere plek naast het oog

12. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Dat is geen vlek, dat zie je niet op een echo (is technisch onmogelijk volgens mij). De echo is een beeld dat ontstaat door een geluidsgolf. Een wijnvlek kan je niet zien. Verschillende weefsels geven verschillende golven - je kunt in sommige gevallen wel haar zien bijvoorbeeld, en je kan weefsels van elkaar onderscheiden (bot van huid, en spier van aderen, etc.).

Je echo ziet er prachtig uit. :)

Deel Deze Pagina