Wat is er nou toch .. ?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Leliana, 2 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leliana

Leliana Niet meer actief

Hoi meiden,

Ik kom er niet meer uit .. :(

Mijn jongens, nu 7,5 maand oud, lijken niet echt lekker in hun velletje te zitten! Ik snap gewoon niet wat er aan de hand kan zijn ...

'S morgens worden ze om een uur of 8 wakker. Nadat ze hun flesje hebben gehad gaan ze om 9.30 terug naar bed tot een uur of 11 ..
    Vanaf dan begint de ellende...

Het gaat echt aan een stuk door .. gillen,krijsen,huilen,zo boos zijn dat ze zichzelf in het gezicht slaan ... en ga maar door ...:(

Een aantal dingen ben ik 'doorgelopen' met ze om uit te zoeken waarom ze ineens zo gek doen.. zoals:

- voelen aan tandvlees ... Ik zie niks en voel niks in het mondje! Dit wil natuurlijk niet veel zeggen, dus tandjes die doorkomen heb ik niet geheel uitgesloten!

- goed kijken of ze pijn hebben. Grijpen ze naar hun oortjes? Buikrampjes? Ik heb niks kunnen ontdekken .... daar kan het ook niet aan liggen!

- hebben ze koorts? Nee, ook niet ..

- hebben ze honger/dorst/vieze luier!?? Nee ook niet, want zelfs tijdens het eten/drinken/na een schone luier gaan de driftbuien gewoon door

- zijn ze overprikkeld/onderprikkeld?? In mijn ogen ook dat niet ...

- verlatingangst misschien... ? Nee ook niet, ik heb het getest door ze mee te nemen naar de kamer waar ik op dat moment ook ben maar ook dan, traaaanen!!

Maar wat is het dan wel.... ?
    Ik wordt hier zo moedeloos van .. ik heb echt het idee dat ik even 'niks kan betekenen' voor ze! :(
    Knuffelen willen ze ook al niet meer want dan is het ook gillen geblazen .. ze laten zich dus niet troosten!

Sinds een dag of drie kunnen ze wel vanaf de buikligpositie naar de kruiphouding en wiebelen ze wat heen en weer ... Ook stoppen ze even met huilen als ze staan of aan mijn hand 'meestappen' !

Ik vraag me af of hier iemand is die dit herkent en mij kan uitleggen wat er aan de hand kan zijn? Dit gaat nu al twee weken zo en ik wordt er eerlijk gezegd helemaal gek van ... :)

Iemand tips? Advies...? Herkenning...??

2. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Zou dit een sprongetje kunnen zijn? De sprong rond 6 maanden in jullie geval (gaat uit van gecorrigeerde leeftijd!).

Hun gedrag lijkt op sprongetjes-gedrag, onverklaarbaar 'niet-lekker-in-hun-vel-zitten'-gedrag... Idd heel erg vermoeiend en in jouw geval uiteraard dubbelop...
    Misschien helpt het om regelmatig te gaan wandelen ofzo? Of af en toe een oppas nemen en zelf even een pauze inlassen?
    Verder proberen om idd de dingen te zoeken die ze wél graag doen. Misschien het 'oei, ik groei' boek eens doornemen. Ik zou als ik jou was niet teveel kijken naar de mijlpalen en vaardigheden, maar wel naar de spelletjes en tips die ze geven om je kindje(s) te helpen en te stimuleren. Misschien staat er ook veel herkenbaars in voor jou!

Succes!!

3. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Toen ik het las dacht ik idd ook gelijk aan een sprong. Zeker ook omdat ze het beiden hebben lijkt mij dat het meest waarschijnlijke. Het is even een fase die een paar dagen tot een paar weken kan duren.

4. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    maak je ze wakker om 11 uur of komen ze uit zich zelf wakker?
    Als ik K. wakker maak dan is ze uit haar doen, ik laat haar dus altijd slapen tot dat ze zelf komt.

5. Leliana

Leliana Niet meer actief

@ Mamamarije: Bedankt voor de tip! Ik zal eens op zoek gaan naar dat boek!
    Ik wilde er eigenlijk niet aan geloven, maar ik vrees inderdaad dat dit dan het 6 maanden sprongetje moet zijn!
    Ik zeg het eerlijk ... ik vind er NIKS AAN! :(
    Mijn vrolijke jongetjes zijn gewoon veranderd in kleine monstertjes die zichzelf flink in de weg zitten!! :(
    Ik vind het zo sneu ... helemaal als ik bedenk dat het niet bij dit sprongetje zal blijven ..

@ Panda: .......een paar weken? :) :) *slik*

@ Zandkasteel: Ze komen uit zichzelf om 11 uur ..
    De rest van de dag tot aan 19.00/20.00h slapen ze ook niet ..
    Voorheen gingen ze nog om 14.00h naar bed en sliepen ze door tot 16.00h , maar dit vertikken ze nu!!
    Als ik ze in bed leg (overdag dan, 's nachts slapen ze gelukkig door) is het drama .. resultaat, ze blijven té lang wakker waardoor het 's avonds helemaal chaos is! :(

6. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Het kan een paar weken duren ja. Hier is het gelukkig meestal spaard gebleven tot een paar dagen op de 11 maandensprong na die duurde wat langer.
    Waarschijnlijk gaan ze straks ook weer overdag wat meer slapen. Was hier nl wel tijdens haar sprongen sliep ze overdag ook bijna niet en deed ze hooguit hazeslaapjes. Nu slaapt ze weer lekker gemiddeld 3 uur overdag verdeeld over 2 slaapjes.

7. Diamaria

Diamaria Bekend lid

10 mrt 2009
    586
    0
    16
    Hey meid! :D

Ik heb ff voor je gekeken op het schema van de bekende sprongetjes! Als ik kijk bij 7,5 maand...dan is er niet echt een sprong, maar als ik kijke bij 6,5maand dan zitten je jongens middenin een behoorlijke sprong!

Als je wil kan ik mischien proberen het schema naar je toe te sturen?? :)

Hoor het wel van je.. ;)

Wilde er ook nooit ech zo in geloven..sprongetjes..:( maar ik heb er toch ech al 2 bij mijn jongen gehad.. ;) en de laatste duurde wel 3 weken :$

En ik vind het mooie eraan dat als je weet dat het een sprong is, dat je er dan beter en met meer begrip mee om ken gaan..tenminste ik wel! :)

Liefs! xxx

8. Leliana

Leliana Niet meer actief

@ Panda: Hier doen ze ook een of twee hazenslaapjes op een dag! Ze slapen niet langer dan 15 minuten en willen niet in hun eigen bedje!!
    Wel fijn dat je meisje nu weer lekker slaapt overdag .. en hopelijk een mooi vooruitzicht voor mij! ;)

@ Diamaria: Owh, heel graag!! :D
    Moet ik je dan mijn email adres sturen? Of kan het via PB?

9. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    idd ik denk ook een sprongetje.

ik wilde er ook nooit zo in geloven eigenlijk,
    maar toen me dochter het kreeg wilde ik het wel geloven.
    nu met me zoon weet ik wel zo'n beetje wat ik kan verwachten!

1 voordeel het gaat weer voorbij!
    maar het kan zeker pittig zijn.vooral met 2 tegelijk!

10. Diamaria

Diamaria Bekend lid

10 mrt 2009
    586
    0
    16
    Heb nog even geprobeerd het op te zoeken waar ik het heb gevonden! :D

Hopelijk werkt deze link!

bol.com | Oei, ik groei!, Hetty van de Rijt & Frans Plooij | Nederlandse boeken

Anders hoor ik het nog wel ff! ;)

En inderdaad, hou je er aan vast, het gaat over! Al is het zeker heel zwaar,helemaal als je er 2 hebt ja! Maar je moet ook maar denken, na iedere sprong, kunnen ze weer veel meer en wordt t alsmaar leuker! Tenminste zo zie ik het nu! :) :D

Laat je nog even weten hoe het verder gaat?! ;)

Liefs! xxx

11. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

zeker een sprong! die van 6 maanden was heftig hier, de 2 sprongen erna vielen heel erg mee.
    sterkte, het gaat over!!

12. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    herkenbaar meid..
    hier met 6 maanden de sprong overgeslagen lijkt het wel.. maar daarvoor was het goed raak met de sprongetjes..

Niks is goed, boos, slaan, krijsen.. Duurde hier meestal ongeveer een week.. Precies hetzelfde als wat jij beschrijft.. Heb geduld, het gaat over.. Kan idd even duren.. maar over niet al te lange tijd heb je je vrolijke mannetjes weer terug;)

13. Leliana

Leliana Niet meer actief

Bedankt meiden... :)

Ik ga heel hard duimen dat dit snel over mag zijn .. niet alleen voor mij maar ook voor hun! Ik vind ze zo zielig ...
    Gisteren zijn ze een hele dag weg geweest en dat heeft me wel goed gedaan ..

Diamaria: bedankt voor het mailtje! :)
    Ik herken er veel in! Misschien toch maar het boekje aanschaffen!
    Ben benieuwd!

14. Diamaria

Diamaria Bekend lid

10 mrt 2009
    586
    0
    16
    Meid, ik hoop voor je dat het allemaal snel weer over is! Toevallig had mij zoontje gister geloof ik ff last van de 12 weken sprong.. heel erg huilerig,hangerig,humurig! ;) Slechte nacht gehad, maar hij was verder vandaag weer heel lief, gelukkig! :D

Succes! ;)

Liefs! xxx :)

Deel Deze Pagina