Inentingen voor vakantie? wat meenemen? 1 jarig kind..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ozzy, 6 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ozzy

Ozzy Actief lid

31 jan 2007
    379
    0
    0
    Rotterdam
    Hallo dames,

Ik ga de 2e week van juni 2 weken naar Turkije.
    Mijn zoontje had een afspraak staan voor zijn 4de prikjes BMR/C voor 2 juli, daarom heb ik het ggd gebeld om te vragen of het verstandig was om die voor de vakantie al gehad te hebben. Antwoord was hierop idd ja maak maar via het cb een nieuwe afspraak, dus zo gezegd zo gedaan, maar daarna vroeg ik me eigelijk af of die prikjes wel genoeg waren voor Turkije of dat ik nog wat moest hebben voor Emir. Ik belde dus nogmaals de ggd op, daar kregen te horen van een andere dame weer, dat ik ook de hepatitus A inenting ook beter kon laten doen voor Turkije.

Daarna weer het cb gebeld en alles weer verteld, daar kreeg ik weer te horen dat ik best laat was met afspraak maken enz dat het druk was blabla, ze zei als je toch voor hepatitus A , gaat neem dan gelijk ook die BMR daar en de C na de vakantie :( dus ik vroeg waar is die C voor dan zegt ze tegen hersenbloeding en hersenvliesontsteking :confused: .
    Ik zei daarop dan wil ik die gewoon samen laten prikken, maar daar moest ook een bepaalde tijd tussen zitten tussen die hep.A en de BMR.
    Maarja ik heb iig een afspraak gemaakt voor de BMR/C 3de week van mei, dus als ik 2e week van juni wegga dan moet het goed zitten.

Nu zit ik met de vraag wat zijn jullie ervaringen hiermee?
    Is het verstandig ook die hep A. inenting toch te laten doen zo ja?
    wanneer dan in mij geval?

Wat meenemen voor een 1 jarige kind naar buitenland?
    Ik ga ook naar een hotel namelijk, waar moet ik rekening mee houden?

Ik hoor graag jullie reacties dames.

Groetjes,
    Ozzy

2. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    zeker de hep A laten doen!
    Wordt voor jezelf ook aangeraden hoor! Ik heb toevallig de GGD ook gesproken vandaag, wij gaan in oktober naar turkije. Het beste is dat ze de BMR dubbel krijgt, dus ik laat haar bij de GGD inenten. Krijg je meestal wel vergoed door je zorgverzekeraar.

3. Ozzy

Ozzy Actief lid

31 jan 2007
    379
    0
    0
    Rotterdam
    jah..dus echt laten doen ..dat kan ik wel bij de ggd laten doen want een afspraak voor de bmr/c heb ik al staan bij het cb voor de 3e week van juni..maar ze geven geen hep a prik kreeg ik vandaag te horen van het cb de vraag is alleen nu dan hoeveel tijd moet tussen deze prikken zitten?

4. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    waar je rekening mee moet houden is dat die prikken vaak "niet nodig" zijn als je naar een "all inn" hotel o.i.d. gaat waar de hygiëne goed is, weet je dat je veel de "binnenstad" ingaat waar het niet zo goed gesteld is met hygiëne e.d. tja dan zou ik ze zeker laten enten...

wij hebben het niet gedaan omdat wij dus weinig van het hotel weggaan, en de hygiëne daar gewoon een 10 verdient, en we niet van plan waren veel in de "binnenstad" te vertoeven waar het treurig gesteld is met hygiëne e.d......

laat je gewoon goed inlichten waarom wel en wanneer niet....

gr.smoekie

5. Nemo

Nemo Niet meer actief

In heel Turkije wordt hep A geadviseerd (en ook DTP) maakt niet uit of je alleen in een hotel zit of ook daarbuiten rond loopt.
    Difterie ( = de D van DKTP/DTP) bijv. wordt je aangehoest, en kun je aan overlijden. Kan dus ook prima in je hotel (door hotelpersoneel) gebeuren.

Hep A is een kinderziekte. Jouw kindje zal dus niet erg ziek worden mocht hij/zij hep A oplopen. Kindjes worden geadviseerd te laten vaccineren voor de omgeving voor je kindje. Stel je kindje krijgt hep A en besmet in NL andere mensen. Volwassenen worden erg ziek van hep A kunnen er zelfs aan overlijden. Vandaar het advies om hep A te laten vaccineren voor kindjes. Hoe veel tijd er tussen BMR en hep A moet zitten weet ik zo niet. Ik zou gewoon even overleggen met de GGD.

6. Ozzy

Ozzy Actief lid

31 jan 2007
    379
    0
    0
    Rotterdam
    DKTP Hib en Pneu heeft hij al 3 keer gehad moet ie dan nog apart DTP? Nee toch neem ik aan?

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.073
    113
    Persoonlijk zou ik hep A niet doen, maar dat is maar net je eigen gevoel. Met goed uitkijken met eten en een net hotel kom je al een heel eind.

8. Ozzy

Ozzy Actief lid

31 jan 2007
    379
    0
    0
    Rotterdam
    Ik ga niet alleen naar een hotel daarnaast ook naar 2 andere steden en ook 2 dagen naar een dorp.
    Volgens de ggd moet er of 3 weken tussen deze 2 prikken zitten (BMR/C en de Hep A. )of dezelfde dag nemen, volgens mijn huisarts klopte dat. Zijn er meer mensen die dit weten?

9. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    toevallig is noa vandaag ingeent met de bmr wij gaan begin juni ook naar turkije. ik laat haar verder niet extra inenten ofzo wij zitten in een resort/hotel en gaan daar toch haast niet weg. en tja ik neem ook gewoon potjes eten mee voor de zekerheid.

10. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    weet je, het hotel kan nog zo goed zijn, dan nog is het niet gegarandeerd dat iedere kok zijn handen wast voordat hij met je eten bezig gaat....

maak zelf de afweging, maar weet wel dat ze niet voor niks al vanaf griekenland hep A adviseren.....

11. Nemo

Nemo Niet meer actief

Nee hoor hoeft niet extra DTP. Maar ik gaf even een voorbeeld. Het kan wel zijn dat jij nog een DTP herhaling moet.

12. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    hepatitis is toch geen kinderziekte! Het kan leverontsteking veroorzaken en zo. Wel hebben kindjes er meestal geen last van, maar kun je er zelf (door je kind) knap ziek van worden. Fijne vakantie...

13. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Beccaatje: ik heb geleerd dat het wel een kinderziekte is. Ach maakt ook niet verder bedoel ik het zelfde als jou.

14. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    ja inderdaad, het wordt er niet anders van. maar kinderziekte klinkt al snel ongevaarlijk he.....

15. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    tja en dat is niet alleen in turkije maar ook hier ;) .

16. Ozzy

Ozzy Actief lid

31 jan 2007
    379
    0
    0
    Rotterdam
    Mandy ik neem aan dat jou kleine ook melk drinkt, mijn kleine drinkt smiddags halfvolle melk tot nu toe in de ochtend nog Friso met Bambix en in de avond, maar dat ga ik wel afbouwen nu ik ga over op helemaal halfvollemelk ipv de Friso.

Hoe ga je het met melk doen dan?
    Zijn er nog andere mensen die BMR/C en de Hep A. op 1 dag hebben laten doen aan hun kleintje hoe is dit bevallen?

17. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    je hebt van friese vlag die kleine pakjes melk dat hoeft ook niet gekoeld te worden wordt ook zo uit het schap verkocht. ik zet dat gewoon op een donkere plek blijft het toch nog koud of ik neem pakjes yoghi mee.

18. Ozzy

Ozzy Actief lid

31 jan 2007
    379
    0
    0
    Rotterdam
    Hmm bedankt voor de tip ik zal s ff kijken hier bij ons..dat giet je dan zo in de fles of beker dan toch?

19. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ja gewoon in haar flesje. ik vertrouw het inderdaad ook niet om daar melk te geven en ik weet uit ervaring van de laatste keer dat het ook heel anders smaakt daar.

20. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    klopt, maar de kans dat hier iemand hep a op zijn ongewassen handen heeft is dan wel vrij klein...

daarbij, hier eten mijn kinderen thuis.

Deel Deze Pagina