baby minder voelen..33wkn.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Behappy, 20 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Behappy

Behappy Niet meer actief

Ik ben morgen 33 weken zwanger..
    maar nou voel ik de kleine vandaag echt minimaal bewegen..
    zou dat gewoon komen door de ruimte in mijn buik?

half uurtje terug heeft ze lichtelijk bewogen, toen ging mn buik ook mee..
    maar verder is t eigenlijk heel weinig.

ik heb vandaag veel rust gehad op bed, ga zo nog een stukje lopen dan hoop ik wanneer ik daarna weer ga liggen ze ff actief word..

maar ik lees ook wel dat kleintjes minder ruimte hebben of dat ze aan t indalen zijn en daarom rustiger zijn..
    gister was ze nu super actief..

herkent iemand t rond dit termijn ?

2. Behappy

Behappy Niet meer actief

** en nu ik dit net typ , draait ze ineens vreselijk in mn buik ;)..
    hoevaak moet je rond dit termijn je kindje voelen ?

3. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Ik had het op momenten ook, en als ik me zorgen begon te maken belde ik de vk om even het hartje te luisteren. Ik was er best veel mee bezig moet ik zeggen. Het schijnt dat een baby in de buik enorm veel slaapt en eigenlijk maar heel weinig actief is, zeker als de ruimte minder begint te worden en het al wat aan het indalen is wordt het wat minder.. niet teveel zorgen maken, en anders even de vk bellen, stress is nl ook niet goed.

4. 86Laura

86Laura Bekend lid

3 jun 2012
    772
    1
    0
    Het kindje krijgt nu ook een soort regelmaat, als het goed is. Dan merk je op bepaalde tijden dat het wat actiever is.
    Mijn VK gaf mij als tip om, als ik haar minder leek te voelen, in complete rust op bed te gaan liggen, rustig door te ademen en beide handen op m'n buik te leggen. Nou ik kan je zeggen... ze beukte er dan snel weer ff flink op los ;)

Maar als je het niet vertrouwd is het het beste om gewoon even te bellen, dan maken ze een CTG. Jij weet immers het beste of ze genoeg bewogen heeft de laatste uren!

5. Behappy

Behappy Niet meer actief

thanks voor de antwoorden :)

meestal is ze in de nacht actief..
    en idd net op bed is ze weer ff flink wezen draaien schoppen van alles door elkaar :) dus ben weer gerust gesteld maar anders had ik zeker wel vanavond gebeld :)

6. Bri

Bri Niet meer actief

Met die termijn (of nog wat later?) had ik het ook, met de tweede.
    Ik maakte me er eigenlijk niet zo'n zorgen om, maar heb het bij de controle bij de vk wel aangegeven. 'dat jij het opmerkt, is voor mij genoeg reden om het serieus te nemen' was haar reactie zo ongeveer, en ze maakte gelijk een afspraak voor me in het zkh voor een ctg.
    Daar heb ik een uurtje aan gelegen, en het bleek dat het hartstikke goed ging. Ook als ik het niet voelde, was er wel duidelijk activiteit. Vervolgens werd er een echo gemaakt, om de placenta en het vruchtwater te beoordelen. Was ook allemaal dik in orde. Dus wel een heel fijne geruststelling.
    En om mij te plezieren, heeft ze me die hele avond en nacht liggen schoppen, dat kan ik me nog wel heel duidelijk herinneren :D

7. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ik heb het ook gehad bij de derde. Tegen mij zeiden ze toen: Als je het 10x per dag (12 uur) voelt bewegen (dus elke beweging is er 1) dan is het goed. Dus eigenlijk moet je er van uit gaan: elk uur een keertje. Het kan zijn dat de baby slaapt, dan voel je dus geen beweging. Maar na een slaapje van 2-3 uur, moet het wel weer gaan bewegen, vooral als je hem 'wakker' maakt.
    En anders je vk bellen als je het echt niet vertrouwt.

Deel Deze Pagina