cinquecento of clio?

Discussie in 'De lounge' gestart door draak86, 26 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Ik heb een vraagje, wij willen een oud barreltje kopen voor mijn vriend zodat ik de auto gewoon kan hebben. Hij gaat hem alleen gebruiken voor 10 min heen en terug naar zijn werk.
    Hij gaat een oud bakkie van rond de 400euro worden dus als hij er aan half jaar/jaar in zou kunnen rijden zou het al best zijn. Daarna kunnen we altijd opnieuw een oudje kopen.

Maar goed, het gaan om een cinquecento uit 93 of een clio uit 94. En ja er kan van alles mee zijn en hij zal er misschien al snel pech mee krijgen etc etc maar als we dan toch zouden kiezen wat is dan wijsheid? Welk van de 1 is het sterkste, qua merk etc. Wie heeft ervaring?

Dank alvast.

2. Gemma79

Gemma79 Fanatiek lid

19 feb 2011
    1.105
    2
    0
    NULL
    NULL
    Heb alleen ervaring met de fiat.
    Maar...die was toen ( heeel lang terug ) splinternieuw, mijn eerste eigen autootje.
    En die reed ik in 1 minuut totalloss...
    Niks ernstigs met mij gelukkig, maar mijnautootje was niet meer..
    Hopelijk blijft jullie zulke pech bespaard!
    Met een clio heb ik geen ervaring.
    Succes met je keuze!

3. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Eerlijk?
    Ik zou gaan voor de clio, ik heb zelf een seicento gehad, autootje was helemaal nieuw, echter na twee jaar kon ie al zowat de sloop op, vering naar de gort (fiat garage zet er dan vervolgens verkeerd om op, nadat ik ruim drie weken heb moeten wachten op de onderdelen) accu die ik al binnen een jaar kon vervangen en de boordcomputer was ook kapot (niet relevant voor een oud barrel) , plus de service was gewoon ruk.
    Maar goed met een oud barrel kun je zelf je garage uitzoeken gelukkig :)
    De cliootjes zie je over het algemeen wat meer rijden en gaan naar mijn mening iets langer mee, en ja ach met een 2dehands kun je altijd wel de pech hebben natuurlijk, maar ik zou eerder voor de clio gaan, net als peugeot, die blijven wel tuffen :)

4. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Ik heb alleen maar negatieve ervaringen met Fiat dus ik zou absoluut niet voor de fiat cinquecento kiezen. We hadden de Fiat ook voor erbij maar hij maakte zo ontzettend veel kosten dat we hem op een gegeven moment maar gewoon naar de sloop gebracht hebben. Er was echt altijd iets mee. (Dit was een Fiat Punto uit 2000)
    De man bij de garage vertelde ook dat Fiat hier bekend om staat, vooral de oudere auto's.

5. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.422
    446
    83
    Limburg
    Heb zelf een clio uit 97 en nog nooit grote problemen mee gehad. Heb hem nu zelf een aantal jaar. Hij bevalt me ook goed met rijden.
    Fiat heb ik geen ervaring mee.

6. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    zou dan voor een clio gaan.

7. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    ik heb 3 keer een cinquecento gehad en 1 keer een seicento.... helemaal geweldig... geen reparaties zoals hierboven beschreven...

met de clio geen ervaring maar een oom en tante van me hebben er 1 en die zijn er zeer tevreden over....

de clio is trouwens wel een stuk groter als de cinq dus zal ook meer benzine verbruiken (vooral kleine stukjes)

8. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Ook een cinquecento gehad en alleen maar negatieve ervaringen mee gehad.

9. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    Ik zou ook voor de clio gaan. Collegaatje van mijn vriend heeft ook zo'n oude clio en daar rijdt ze al jaren in.
    Cinquecento heb ik zelf ook gehad, maar denk dat je meer aan een clio hebt dan aan een cinq.

10. mizeluro

mizeluro Lid

2 jul 2010
    99
    0
    0
    tandartsassistente
    Rotterdam
    Rij zelf al jaren seicento. ieder jaar alleen de keuring en ik heb nog nooit geen reperaties eraan gehad.

11. pooh82

pooh82 Fanatiek lid

11 jan 2009
    1.820
    1.034
    113
    Ik denk zelf dat je ook gewoon geluk moet hebben met een auto, maar volgens mijn vriend die al jaren automonteur is zijn het allebei geen sterke merken om het zo maar te zeggen...
    Zijn voorkeur gaat uit naar japanse merken zoals Toyota enz, maar moest hij kiezen tussen cinquecento en clio, zou hij voor clio gaan...
    Hoop dat wat aan deze info hebt!

12. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Dus volgens jou vriend zou bijvoorbeeld een starlet een beter idee zijn?

13. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    In de fiat cinquecento zijn de gordels vrij kort en vaak past de maxi-cosi er niet in.

14. pooh82

pooh82 Fanatiek lid

11 jan 2009
    1.820
    1.034
    113
    @draak86: Ja, een toyota starlet zijn goede autootjes, liefst bouwjaar van rond '96... hij is ook apk keurmeester en ziet vaak dat de japanse merken minder mankeren dan bv renault of fiat.
    Uitzonderingen daargelaten natuurlijk, want je moet ook een beetje geluk hebben met een auto...

15. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Tuurlijk, en ik besef heel goed dat het zomaar zou kunnen dat de auto het na 4 maanden begeeft. Je moet idd een beetje mazzel hebben. Had ook gezegd dat als er is zou gebeuren met de auto(mankement) en het repareren gaat meer kosten dan de auto zelf heeft gedaan ik hem weg doe.

Wbt maxicosi/kinderstoel. De kleine gaan we er niet in vervoeren hoor, het is puur voor de stukjes naar het werk van mijn vriend. Zelf hebben we een renault megane scenic als gezinsauto.

16. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Starlet is niet kapot te krijgen.

Renault en Fiat zijn allebei geen beste merken, al moet je altijd geluk hebben met een auto. Renault heeft vaak problemen met de versnellingsbak en ECU en Fiat is elektrisch een ramp.

Ik zou dan voor een Toyota Starlet, Toyota Corolla uit 96, Peugeot 106 of een Honda Civic uit 95/96 gaan.

17. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    zoals ik heb begrepen, kun je beter voor de chiquesiento (schrijf je dat zo?) gaan. renault duur in onderhoud maar ook niet zo sterk...maargoed nu kunnen ze mij alles wijsmaken maar hoorde het her en der.

18. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    ik rij ook in een cinquecento! Echt een top auto, ook van 93, en rijdt als een tierelier!:) je moet idd geluk hebben.
    Ik weet niet hoe het bij een clio zit, maar mijn ex had moeite met de pendalen en zijn voeten. hij trapte regelmatig rem en koppeling tegelijk in! xD

19. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Nou meiden, niet lachen,het is een suzuki alto geworden. Piepklein. 33euro wegenbelasting per kwartaal. Maar echt alleen voor 10minuten ritjes.

Ik ben benieuwd hoe lang hij er mee kan doen. Het is een probeersel en als hij er wel 9maanden-1jaar mee zou kunnen rijden lach ik een krul in mijn l*l:p
    Vriend is zo trots als een aap want hij vindt dat oude prachtig (tot hij hem naar huis kan duwen:p). Vanavond voor het eerst mee naar zijn werk. Ik ben benieuwd morgen.

Deel Deze Pagina