Hoe reken ik dit makkelijk uit?

Discussie in 'De lounge' gestart door PenK, 7 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Ik heb voor mezelf en familie een aantal spullen uit het buitenland besteld. Nu wil ik uitrekenen wat het ieder gaat kosten.
    De btw kan ik natuurlijk per product uitrekenen maar met de verzendkosten vind ik dat lastig. Er zitten producten van 5 euro, maar ook van 40 euro bij, dus alles op één hoop en dan delen door het totale aantal vind ik niet eerlijk, toch?!

2. Femke86

Femke86 Bekend lid

15 feb 2014
    590
    0
    16
    NULL
    NULL
    En toch zouden de verzendkosten voor iedereen hetzelfde zijn lijkt me, als ze het los van elkaar hadden besteld. Ik zou dan de verzendkosten gewoon door het aantal mensen delen. Of denk ik nu verkeerd?
    Denk je dat er mensen moeilijk over gaan doen?

3. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Ik dacht eigenlijk dat het niet eerlijk zou zijn als iemand met een goedkoop product hetzelfde betaald dan iemand met een duurder product.
    Of denk ik nu te complex?? Want dan is het zo uitgerekend natuurlijk:)

4. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Nee gedeelde verzendkosten betekent dat je die deelt door het aantal bestellers.

5. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    ja zou ik ook doen, iedereen evenveel verzendkosten laten betalen

6. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Voor verzendkosten maakt de prijs van het product niet uit. Als ik online een boek bestel van 25 euro of ik bestel een doosje lego van 5 euro, verzendkosten zijn in beidde gevallen even veel :)

Dus zou de productprijs aan iedereen doorgeven en de verzendkosten delen door het aantal bestellers :D

Zo zijn de mensen met goedkope producten relatief weinig kwijt aan verzend kosten tov hun product!

7. mamabri

mamabri Niet meer actief

Door het totaalbedrag van de producten te berekenen en die doorberekenen met de verzendkosten.

Stel dat het totaalbedrag vd producten 200 euro is en de verzendkosten 40 euro, waarvan 1 voor 100 heeft besteld en 2 anderen ieder voor 50, betaald er 1 20 euro verzendkosten en de andere 2 ieder 10.

die 100 euro productwaarde is immers 50% van het totaalbedrag, dus ook 50% van de verzendkosten
    De andere 2 dan ieder 25%.

8. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    als je het procentueel wil doen, dus de goedkopere items minder verzendkosten, dan doe je

Bedrag van het item GEDEELD DOOR totaal bedrag alle items

en dat getal (nul komma nog iets) KEER de verzendkosten.

dan heb je de procentuele verzendkosten.

maakt niet uit of je dat allemaal met of zonder BTW uitrekent

9. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Waarom? Als ik 1 boek bestel, betaal ik net zoveel verzendkosten als wanneer ik er 10 bestel.

10. mamabri

mamabri Niet meer actief

Omdat TS vraagt hoe ze dit het beste kan verdelen over iedereen, omdat de 1 voor 5 euro heeft besteld en de ander voor 40. Ik heb nergens gezegd dat ik dat zelf zo zou doen ;)

11. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113

Snap ik hoor. Alleen bestel ik deze producten in het buitenland via een goede kennis omdat ze in NL veel duurder zijn. Diegene met een duurder product is nu relatief veel goedkoper dan voor diegene die een goedkoop product hebben besteld. Leek me niet eerlijk eigenlijk.

12. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.478
    8.734
    113
    De hoogte van verzendkosten is volgens mij eerder gekoppeld aan het gewicht van een product dan aan de prijs van een product. Tenzij de prijs van het product betekent dat er ook invoerkosten over betaald moet worden.

Hoeveel verzendkosten moet je in totaal betalen?

13. mamabri

mamabri Niet meer actief

ja dat is inderdaad zo, dan zou ik het op gewicht verdelen en is het wél eerlijk

14. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.478
    8.734
    113
    Precies. Dus mijns inziens gewoon verzendkosten delen door het aantal personen. Anders hadden diegene met dure producten beter zelf kunnen bestellen. Hadden ze minder verzendkosten gehad.

15. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Daar zit wat in en die ontloopt elkaar niet zoveel.

Dankjulliewel!

16. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik weet niet wat de verzendkosten zijn maar is het veel en meer dan dat je alleen zelf wat verzonden had?

Als ik zelf iets bestel en er verzendkosten komen vraag ik vaak aan familie of ze ook toevallig iets nodig hebben. De verzendkosten heb ik toch, alleen maar fijn dat anderen hierop mee kunnen bestellen toch?

17. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Ja, de totale kosten die er bij komen zijn behoorlijk. Die bereken ik dus wel door. Dan is het nog stukken goedkoper voor ze dan in NL.
    Maar ik hoef er niets op te verdienen verder. Ben al blij dat ik dit zo kan doen.

18. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Als je het wil verdelen naar besteld bedrag kun je ook zo rekenen:
    Stel je hebt voor totaal 200 euro besteld, de verzendkosten deel je dan door 200. Dan doe je uitkomst daarvan x het bedrag wat iemand moet betalen.
    Stel dat de verzendkosten 40 euro is. Dan doe je dus 40 delen door 200. Dat is dan 0.2. iemand heft voor 50 euro besteld. Dan doe je 50x die 0,2 =10 euro.
    Zo betaald iedereen een deel.

19. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Oh nee maar dan begrijp ik het wel. Dat zou ik dan idd ook zo dien.

20. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Als je het wilt verdelen naar bedrag is het de verzendkosten delen door de totale goederenwaarde van de hele bestelling. Vervolgens de uitkomst hiervan keer de totale goederenwaarde van elke persoon.

Deel Deze Pagina