Hier wilde ik vragen wat ze wel en niet voor het oudere kindje doen.zoals bijv naar de peuterspeelzaal die op 5 min lopen zit brengen?helpen aankleden enz.aangezien mn man waarschijnlijk niet de hele week vrij kan nemen.anders moet ik kijken voor meer hulp van anderen.
Zo, dat is laat! Hier komen ze met 25 weken. In mijn vorige woonplaats met 28. Ts, misschien heb je verzoeken m.b.t. roken/niet roken, mannelijke/vrouwelijke kraamhulp, stagiaires ja/nee enz. Niet zozeer omdat het een 2e kindje is, maar wel dingen die je misschien belangrijk vind.
Bij mij kwamen ze ook pas rond 35 weken hoor vorige keer. Ja ik heb heel wat andere wensen dan de eerste keer, maar dat kwam omdat het toen niet liep. Ik weet niet wat er mis kan lopen en hoe ik het niet meer wil. Als jij goede ervaringen hebt van de vorige keer, zou ik dat goed benoemen zodat je ong hetzelfde krijgt. Nu heb ik alleen 2 jonge kids rondlopen, is het grote schoolvakantie en dus allebei thuis, en deze keer neemt man pas vakantie nadat de kraam weg is. Ze zal nu dus voor de kinderen moeten zorgen onderandere, denk wel dat mijn moeder ze tussendoor haar werk mee zal nemen, maar ook zal de kraam voor hen moeten zorgen. En ik heb besloten nu ook echt de rust te nemen. Vorige keer kon ik mijn zoontje niet uit handen geven. Ik was erg ziek door ontstoken knip maar wilde alles zelf doen. Alle nacht en dagvoedingen en ik ging overdag niet naar bed, ondanks dat ik zo moe en ziek was. Snachts ging ik door mijn hoeven...zo beroerd. Nu wil ik dus overdag gewoon een paar uur rusten zodat ik de nachtzorg voor de kinderen zelf beter kan opvangen. Jongste zoontje wordt zeker nog 3 a 5 keer per nacht huilend wakker. De oudste heeft hechtingsproblemathiek en is snachts vaak in ons bed te vinden wat ook slaap kost. Vorige keer had ik een meisje van 19 jaar, wat thuiswonend was (maakt op zich niets uit) , vertelde zelf dat ze niet gediplomeerd was, bleef zich bemoeien met mijn visite en ging mijn pols meten als de kamer vol visite was, interessant doen dus. Ze deed verder weinig dan in het boek schrijven en interesssant doen. Nu wil ik dus een ervaren gediplomeerde kraamzorg, waar ik ook mijn kinderen aan toe durf te vertrouwen!
Stagiaires zou ik prima vinden, mits de kraam zelf goed proffesioneel is. Man zou ik niet willen. Ivm verleden. Ze bekijken je daar beneden ook regelmatig als je ingescheurd of ingeknipt bent. Nee alleen een vrouw daar.
Ik ga ten eerste vragen of ze willen proberen dezelfde meid te sturen als vorige keer, wat was ik tevreden over haar zeg. Leuke, vlotte jonge meid, gezellig kletsen, maar werken als een paard. Echt zo super goed bevallen. En inderdaad hoe de opvang van ons zoontje zal zijn, of ze hem naar de creche zal brengen, maar ook als hij thuis is, of ze zich over hem ontfermt. Verder zal alles ongeveer hetzelfde zijn denk ik, alleen weet ik niet of ik deze keer de luxe zal hebben om 5 dagen in bed/boven te blijven, met ons zoontje
Ik zou vooral vragen wat hun doen voor Sylvano. Je dochter zal veel slapen. Kraamzorg gaf hier aan dat bij een tweede kindje de kraamtijd vooral in het teken staat van het eerste kindje. Je weet toch al veel Als moeder en je tweede kindje is voeden, knuffelen en slapen. Je eerste kindje moet aan de situatie wennen en moet vooral niet worden achtergesteld.
Oei, wat slecht zeg!! Daar betaal je toch niet voor Het zou niet eens in me opkomen dat het personeel ongediplomeerd is, maar mocht dat wel het geval zijn dan zou ik ze direct wegsturen en een nieuwe aanvragen. Daar betaal je toch niet voor . Ik zou idd vooral willen dat de kraamzorg lief is voor mn oudste en wat vragen hebben over hoe ze hier mee om gaan. Verder zou ik dit keer ab-so-luut geen stagiaire meer willen hebben. Ik had dit bij mn eerste en ik had echt het geval dat ik op het schoolplein was beland. De echte kraamzorg was ook piepjong en de stagaire was van haar leeftijd. Zat ik daar op de bank met mn baby en twee piepjonge meiden die constant aan het kletsen waren over jongens, uitgaan, clubs en winkels etc. De zorg die ze gaven was prima, maar ik had geen rust meer in mn eigen huis en had het gevoel dat ik twee nichtjes te logeren had ofzo. Best gezellig als je niet net je eerste baby hebt, maar in mn kraamtijd had ik het goed kunnen missen.
Lekker dan!! Daar zit je toch niet op te wachten in je kraamtijd! Ik zou liever ook niet een erg jonge kraamhulp willen krijgen. Geef mij maar iemand met wat meer ervaring, ook voor de zorg voor de andere kinderen.
Komen ze bij jou ook echt langs of doen ze de 'intake' telefonisch? Bij m'n zoontje kwam er een mevrouw langs, ik was toen ook 28 weken zwanger, nu belt ze komende dinsdag op. Ik wil geen stagiaire, geen man, en absoluut niet 3 verschillende kraamhulpen in 10 dagen (ik heb extra uren vanuit m'n aanvullende verzekering) als het even kan dezelfde meid die ik als 2e kreeg. Lekker spontaan, rechtdoorzee, deed goed der ding. Heerlijk! Ophalen en wegbrengen naar kdv doet m'n vriend, want kdv moet met de auto namelijk. Ik ga er niet vanuit dat zij daar tijd voor heeft. Verder hoe het zal gaan met m'n oudste, of ze met hem zal spelen enz. Hij slaapt nog 1x per dag, dan kan er dus niet stofgezogen worden enzo (open trap en meneer wordt wakker van de stofzuiger) Verder hoop ik vooral een rustig weekje te hebben met m'n nieuwe gezinnetje. Kraamvisite is, buiten m'n (schoon )ouders broers/zussen, niet welkom. Er komt een kraamfeest en tegelijk zoontje z'n verjaardagsfeest. Hebben we dat allemaal in 1x gehad
Ja Menzis vergoed ook een tweede intake dus ze komen echt thuis langs Hier ook een kraamfeest dat scheelt al een heleboel drukte. De verjaardag van zoontje en mij (beide 29 mei) vieren we begin mei we willen echt dat de aandacht op de verjaardag voor Sylvano is en dus niet voor de nieuwe schattige kleine baby..Die is 29 juni aan de beurt op het kraamfeest lijkt me heerlijk even 3 uur drukte en dan klaar hihi.
Bestaan er mannelijke kraamhulpen? Nooit bij stilgestaan... Ik wil ook geen stagiaire. Afhankelijk van wanneer ik beval ( veel vrije dagen/schoolvakantie) in april, is mijn zoon van 5 misschien veel thuis? In de schoolvakantie zal hij wel gewoon naar de bso gaan. Mijn intake is over 2 weken telefonisch, bij de eerste was het ook telefonisch. Verder als 'eisen' niet-rokend, kattenliefhebber en eentje die ook echt de huishoudelijke taken doet voor zover ze nog wat doen. En geen borstvoedingpusher, want het wordt hoogstwaarschijnlijk toch fles. En ik ga in principe weer voor een thuisbevalling, dus ook daar moet de kraamhulp dan al voor aanwezig zijn. In dat geval gewoon iemand die zich op de achtergrond houdt en een goede assistente is voor de verloskundige.