Hey hey Ik vraag me af hoe jullie het doen als jullie op visite gaan en je neemt de kleine mee. Als wij weg gaan dan neem ik altijd de kinderwagenbak mee zodat ons zoontje daarin kan slapen. Maar het probleem is dat hij absoluut niet in de kinderwagen wil slapen. Hij wil dan alleen maar op de arm bij ons liggen, vaak ook niet eens bij visite. We hebben van alles al geprobeert, kinderwagen in een rustige plek in de huiskamer, kinderwagen op de slaapkamer, er bij blijven tot hij slaapt, slapend in de kinderwagenbak leggen. niets helpt. Soms heb ik het idee dat de bak inmiddels te klein wordt. Dus dan maar overstappen op een campingbedje. Maar ben bang dat dat ook drama wordt omdat dat weer groot is. Thuis slaapt hij in de wieg en is er niets aan de hand. Volgende maand gaan hij voor het eerst uit logeren bij z'n opa en oma maar ik zie er nu al tegenop Hebben jullie wat tips?
Hoi, Wat vervelend zeg. Misschien heb ik een paar tips voor je... 1. leg iets wat naar jou ruikt in de wagen bij hem (een t-shirt of lapje wat bijvoorbeeld bij je in de bed heeft gelegen) 2. Oefenen met het campingbedje. Probeer 'm thuis eens uit, bijvoorbeeld met een slaapje overdag. Maak bijvoorbeeld het bedje overdwars op daarmee maak je het bedje een stuk kleiner. 3. een muziekdoosje wat je thuis hebt, ook gebruiken bij uit logeren gaan. Sommige kindjes zijn gewoon erg gevoelig voor prikkels van buiten en daar doe je dan niet zoveel aan. Veel sterkte
hier heeft mijn meisje ook last van, de kinderwagenbak ligt hier al op zolder, dat wil ze gewoon niet, wij leggen, als we op bezoek gaan, een kleedje op de bank en leggen haar tussen ons in, dat vind ze prima, als ze uit logeren gaat dan wordt het vast drama, ze heeft een campingbedje en daar leggen we haar dan in, ze valt uiteindelijk wel in slaap maar ze put zichzelf wel helemaal uit, ik hoop alleen maar dat het in de toekomst wat beter wordt als ze alles beter begrijpt en de opa's en oma's ook leuk begint te vinden, hihi, moeilijk he? ik weet hoe lastig het is en heb zelf de neiging om niet zoveel meer te ondernemen in de avond voor haar rust
Hier is op visite gaan ook steevast een drama. Ik dacht dat het wel minder zou worden nu hij bijna 6 maanden is, maar nee hoor. Hij vindt het allemaal leuk en gezellig, en kijkt zijn ogen uit, maar zodra hij moe wordt beginnen de problemen. Want hij is dan wel moe, maar hij vertikt het om te slapen. Bij mijn schoonmoeder hebben we zelfs een ledikantje staan op de slaapkamer, maar ook daar wil hij niet slapen als we daar op visite zijn. En dat terwijl mijn schoonmoeder elke vrijdag op hem past, en dan slaapt hij daar wél... Gevolg is dat we nu nog maar heel kort op visite gaan. Hooguit twee á drie uurtjes, en dan weer naar huis. Als we al weten dat het langer gaat duren met de visite, gaan we met twee auto's zodat één van ons eerder naar huis kan met ons zoontje. Ik leef dus al 6 maanden behoorlijk geïsoleerd, maar het is nu even niet anders. Je kan alleen maar hopen dat het later beter wordt, als ze wat beter tegen de prikkels kunnen.
Wordt vanzelf beter Sterre sliep ook op de bank bij visite in het begin, en nu slaapt ze in het campingbedje of op een deken op de bank (nog steeds )
Wat vooral belangrijk is (heb ik hier gemerkt) is dat je hetzelfde ritueel volgt als thuis. Wij hebben thuis een muziekdoos en lezen een boekje voor hij gaat slapen, toen we op visite waren (3x gehad), hadden we alleen het boekje mee... nou weinig slapen dus! de keren erna altijd muziekdoos en boekje mee en meneer slaapt als een roosje Hij slaapt trouwens sinds hij 3 maanden is in een campingbedje, want z'n bak werd te krap en sloeg hij zichzelf wakker tegen de zijkant van de bak..
Bij ons is het dus ook altijd een drama! Mijn dochtertje ligt eerst 1 a 2 uur vreselijk te huilen. Daarna gaat ze wel slapen. Terwijl ik haar knuffeltje, slaapzak en muziek (projector) mee neem. Ik logeer zelf dan ook bij de visite omdat dat makkelijker is. Ik hoop echt dat het nog goed komt.
Mijn dochtertje is sinds 2 maanden al overgestapt van wieg/reiswieg naar ledikantje/campingbedje. Mevrouw "reist" 's nachts namelijk. Ze begint onderin en eindigt bovenin overdwars. Zelfs met wandelen hebben we haar nu sinds dit weekend in de wandelwagen in plaats van in de reiswieg. Ze wil het gewoon niet meer. Dat het bedje groot is is denk ik ook meer ons eigen gevoel. Ik had dat ook toen we besloten haar uit de wieg te halen. Maar ze heeft er totaal geen moeite. Wat betreft het visite....gelukkig hebben wij daar geen moeite mee ze slaapt heerlijk.
Zelfde probleem hier. Tenminste op sommige plekken . Bij mijn schoonouders is het een drama. Waarom? Omdat het nogal druk is. Me zoontje vind het helemaal geweldig hoor, al die aandacht van opa en oma. Maar als hij moe word, word hij vervelend. Wil hij niet slapen. Ze hebben daar boven ook en compingbedje. Maar slapen? Ho maar. Meestal gaan we dan ook weer naar huis omdat hij anders helemaal overstuur raakt. Maar als ik bij mijn zus op visite ga, waar ook meerdere mensen aanwezig zijn, is slapen absoluut geen probleem . Ik denk dat het komt doordat hij bij mijn zus niet direct word opgepakt etc. Hij is daar veel rustiger. En gaat dus boven ook gewoon slapen als hij moe is.