blik zalm met graat... wat moet je ermee?

Discussie in 'De lounge' gestart door Vagans, 12 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vagans

Vagans Niet meer actief

Hoi meiden

Ik heb zon blik john west zalm gekocht. Thuis las ik met verbazing dat het graten bevat. Tis allemaal gemalen spul dus ook gemalen graten...

Wat moet ik hier in godsnaam mee? Ik zou denken dat het niet eetbaar is maja ze verkopen het toch niet voor niks???

Misschien weten jullie het?

2. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    lees mee. ik vind die ringetjes kraakbeen die er altijd inzitten ook zo megagoor

3. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ja ik koop normaal dat merk niet. Maar het was nu in de aanbieding. Maar omdat ik nooit geweten heb dat ze het met graat verkopen ook niet op gelet. Ik bedoel. .. Wie gaat er voor zn lol graten eten??? Wilde het anders al weggooien!

4. Joes1

Joes1 Actief lid

16 jun 2013
    315
    1
    0
    Ik lees ook mee, heb zo'n blik in de kast....

5. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Je kunt die graat er gewoon uithalen. Je haalt de zalm uit het blik, vouwt de zalm open en je haalt de graat eruit.

6. Jeniyah

Jeniyah Niet meer actief

Haal het er vaak gewoon uit.....

7. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Ik had pas ook zo'n blik, plus een graten fobie...
    man man man wat ben ik lang bezig geweest om alle graten er uit te plukken.. :$ dat openklappen lukte mij dus niet zo goed en ik bleef er maar graten uit halen.. voor mij niet meer zo'n blik!!

8. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik haal het er ook altijd uit. Meestal maak ik er zalmsalade van, lekker voor op toastjes.

9. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Je kan het eruit halen inderdaad, al is het wel een gepriegel en gesmeer. Daarna lekker wat monchou er door roeren en dat op een toastje, jum!

10. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ja ik wilde er ook zalmsalade van maken. Maar vind t zoooo raar... waarom verkopen ze het überhaupt met graat denk ik dan!

Ik zal proberen te plukken ;)

11. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.052
    2.553
    113
    Limburg
    Wij halen de graten er ook uit en maken er dan zalmsalade van (van de zalm zelf, niet van de graten:D)

12. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Ze gooien gewoon zo'n stuk moot in een blik. Grote graten haal ik er uit, maar ze zijn in feite zodanig stukgekookt (of wat ze er ook mee doen) dat de kleine graten te eten zijn.

13. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Zonder graat is duurder. Dus ze verkopen het op die manier om de prijs laag te houden.

14. knap

knap Niet meer actief

Open klappen en met een aardappelschilmesje van boven naar beneden schrapen niet je mes er in zetten. Zoals je een aardappel zou schillen. En dan de graat er af halen en na kijken of er geen graatjes zijn blijven zitten.

Lekker zalm maar dan zonder graat brrr.

15. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

En wat er overblijft is zo zacht.. Merk je niks van :)

16. Flower72

Flower72 Bekend lid

23 aug 2008
    502
    1
    0
    Utrecht
    Al die blikken zalm zijn met graat. Toevallig vandaag ook zo'n gehad. Op een snijplank uit elkaar halen en de ringetjes, grote graten en stukjes eraf halen met je vingers. De graten zelf zijn zacht, dus het is niet zo'n probleem als er eentje achter blijft.

Wat wel smerig is, keer op vakantie in Frankrijk gehad, was een blijk zalm en die zat bomvol met zalm eitjes. Als ik visseneitjes wil, koop ik ze wel apart. Volgens mij was het ook niet de bedoeling. Maar zoals dat er uitzag... bah, krijg nog de kriebels.

17. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    gewoon uitpluisen. en dan maoy, curry en wat kerripoeder erdoor erg lekker op taostjes.

of door de pastasalade.

of zo op een toastje en dan met een beetje van die eikruiden erop. takje peterselie of bieslook en drupje mayo erg lekker.....

je kunt er echt heel veel mee hoor. hadden we vroeger vaak op zondag voor op de taostjes

18. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ja zonder graat weet ik wel hoe ik er wat lekkers van kan maken. Maar met graat... ieuw

19. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ze hebben ze ook zonder graat maar die is duurder. Is ook vam John West en heet: zalmstukken

Die zalmmoot is altijd met graten en is daarom goedkoper

20. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    ohhh bah haha ik haat graten!!! Ik vind zalm zooo lekker je kan mij er echt voor wakker maken! Maar uit blik, nee! Tonijn uit blik daarentegen... krijg trek!!!

Deel Deze Pagina