Hallo dames, ik heb even advies nodig, mijn zoontje van anderhalf jaar is de laatste tijd heel erg verandert. - eerder lachte hij altijd nu haast nooit - hij slaat en schopt heel vaak als hij zijn zin niet krijgt - hij wilt naar buiten maar als we buiten zijn dan begint hij te brullen en raar doen waardoor iedereen naar ons kijkt - voorheen wou hij nooit in de buggy , maar nu wilt hij opeens niet meer lopen, maar wel in de buggy of op schoot - hij wilt s'middags niet meer slapen en is heel erg moe, als we onderweg zijn valt hij meestal in slaap - hij loopt sinds een week op zijn tenen, terwijl ik zeker weet dat hij normaal kan lopen - hij eet ook geen brood meer alleen zoete dingen gaan er wel goed in zoals chocolade pasta - Eerder ging hij altijd netjes in bed s'avonds nu is het weer een heel gedoe om hem in bed te krijgen , steeds krijsen gaat door merg en been , weetniet wat de buren hierover denken. Ook midden in de nacht wordt ie steeds krijsend wakker
Over dat lopen? Zijn zijn schoenen misschien te klein? Waarschijnlijk had je zelf daar ook al aan gedacht, maar het kwam ineens in me op. Tja en verder heb ik geen adviezen ofzo. Het zal wel weer over gaan daar heb je natuurlijk helemaal niets aan. Sorry...
Heel veel van wat je beschrijft klinkt als t begin van de peuterpuberteit. Die dus echt niet pas bij 2 jr begint, maaf ook met anderhalf kwamen we achter (google maar). Ten eerste: geen zak aantrekken van anderen, niet van mensen op straat, niet van de buren. Zodra ze dat doorhebben is het einde zoek Hier hielp het enorm om alles, maar dan ook alles aan te kondigen. Verder: duidelijkheid! Vaste dingen op vaste tijden. Hier 's ochtends brood met pindakaas/smeerworst/smeerkaas o.i.d. s middags mag er pasta op. Wil hij s ochtends niet eten als er geen pasta op zit? Jammer dan, dan eet hij niet. Vast bedritueel en daar niet vanaf wijken, ondanks gekrijs. Verder zoveel mogelijk kijken waar je hem dingen zelf kunt laten doen. Hier "smeerde" kindlief met 18 mnd zn eigen boterhammen. Na 15 min mocht mama of papa het dan afmaken. Voor dat soort dingen lekker de tijd nemen en stimuleren. Ook tenen lopen is denk ik n nieuw dingetje waar hij achter is gekomen en nu veel oefent. Deed onze ook. Lijkt me ook wel een leuk iets als je daarachter bent gekomen dat je dat kunt