Wanneer mag iedereen het weten?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sarah85, 30 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sarah85

sarah85 Nieuw lid

8 jan 2011
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal!
    Met de hoeveel weken vertellen jullie tegen iedereen over jullie zwangerschap?
    Ik zou het zelf het liefst met de 8 weken al vertellen....:(
    Graag wil ik weten wat jullie doen en ervan denken......:)

2. RianneF

RianneF Bekend lid

31 okt 2008
    712
    0
    0
    Bij de eerste was ik al 12 weken toen ik voor de termijn echo ging, dus dat is al heel ver. Mijn idee was eigenlijk dat ik 8 weken was, en als de echo goed zou zijn, zou ik het iedereen vertellen. De eerste weken kan het nog afsterven, vandaar.
    Bij de tweede heb ik het onze ouders verteld en een paar goede vrienden, geloof dat ik het pas bij 17 weken op Hyves had gezet, maar toen wist ik het de eerste week eigenlijk al omdat ik niet ongesteld werd en we wel 'bezig' waren geweest ;) . Toen heb ik ook gewacht tot 8 weken.

3. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Iedereen moet doen waar ie zich goed bij voelt. Commentaar krijg je toch wel, of je het nou verteld bij 8, 10 of 12 weken...
    Vind je het fijn om eventueel slecht nieuws ook te (moeten) delen met iedereen, dan kan je het rustig vertellen. Wil je zoiets liever met z'n 2en verwerken, dan zou ik nog even wachten. Of alleen de naasten inlichten. Ik snap wel dat je het van de daken wilt schreeuwen ;)

Wij hebben het zo gedaan:

Positieve test (2w5d): collega en vriendin
    5 weken: twee andere vrienden
    7 weken (na de 1e echo): ouders
    10 weken: familie
    12 weken: de rest van de wereld :D

4. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Mijn ouders, broertje en schoonzusje weten het en heb het 2 vriendinnen verteld. Die konden het eigenlijk ook wel raden doordat ik niet meer rook en hormoonbultjes heb ;)

Met 8 weken heb ik een echo en als die goed is mag iedereen het weten :).

5. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik heb het mijn moeder 1 dag na de positieve test verteld, ik was toen 5 weken. Schoonouders een week later en zusje, schoonzusje en schoonbroers ook rond de 6 weken. De rest van de familie met kerst. Ik was toen geloof ik 8 weken.
    Het ligt een beetje aan de band die je met je familie hebt. Ik heb een hele goede band met mijn moeder/zusje, we hebben een hoop meegemaakt samen, dus had alle steun van ze gekregen mocht het nodig zijn geweest.

Werk: Ik werk gedetacheerd. De huisartsen heb ik het allemaal vrij snel verteld, ik heb hyperemesis en moet heel veel overgeven. Mijn manager heb ik het verteld toen ik me met 12 weken ziek moest melden vanwege de HG.

Op hyves heb ik het pas na de 12 weken echo gezet om zeker te zijn dat alles goed was. Plus mocht het misgaan, ik had geen behoefte om aan iedereen op hyves uitleg te gaan geven.

6. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    wij hebben het meteen na de positieve test aan iedereen verteld die het maar horen wou :D ik had me ook niet voor kunnen stellen dat ik tot de 13 weken mn mond had kunnen houden...
    kweenie, dan voelt het voor mij alsof het iets "verboden" is zeg maar, terwijl het het mooiste is dat er bestaat, dus daar gaan we niet over zwijgen ;)
    ook had ik geen zin in smoesjes verzinnen waarom ik er zo belabberd uit zag, en waarom ik zo moe was, en waarom ik geen bier dronk ;)
    ik snap wel dat mensen ivm het risico van een miskraam het liever even voor zich houden, maar dat soort dingen zou ik dan ook willen delen...dat zouden ze dan toch wel aan me merken
    na de 13 weken kan het net zo goed nog mis gaan

ik heb reactie's gehad als...ik feliciteer je pas bij de 13 weken....mijn reactie terug "als je niet nu al blij met ons kunt zijn, dan hoef je dat over een paar weken ook niet te zijn" :p

7. ClaudiaT

ClaudiaT Lid

24 mrt 2011
    66
    0
    0
    Vleuten
    Wij hebben het ook al aan heel veel mensen verteld.
    We hebben er ook 7 jaar op moeten wachten en ook heel veel mensen wisten al dat we al zo lang bezig waren.
    Een paar mensen reageren inderdaad zo van je verteld het wel vroeg he , maar als je dan zegt we wachten er ook al zo lang op snappen ze het wel.
    Mijn vader had vooral zoiets van vertel nog maar niet aan iedereen maar ondertussen kon hij niet voor zich houden dat hij opa werd :D

Als het mis zou gaan dan wil ik het ook kwijt kunnen, en als de mensen de vreugde al met je gedeeld hebben dan reageren ze ook beter op het eventuele slechte nieuws...
    Maar we gaan ervan uit dat dat niet gaat gebeuren positief blijven denken :D

Ik kan niet wachten op de echo haha is een klein stukje zekerheid voor je gevoel :)

Liefs Claudia

8. jippie01

jippie01 Bekend lid

25 mrt 2011
    846
    114
    43
    Vrouw
    wij hebben het tot nu alleen aan mijn moeder en mijn schoonouders verteld. na de 1e echo vertellen we het ook aan onze vrienden e.d. maar oh, wat is het moeilijk om je mond te houden ;)

9. fioontje80

fioontje80 Niet meer actief

Wij hebben het ook gelijk verteld aan de familie, omdat we het ook zullen vertellen als het mis zou gaan. Iedereen van de familie reageerde heel blij en positief. Over 4 weken hebben we onze 1e echo en als dan alles goed is willen we het aan de rest van de wereld vertellen.
    Vind het nu al moeilijk om het geheim te houden en mijn buik is ook best opgezet (met lucht of darmen), dus ben ook bang dat het al begint op te vallen ;)

10. MHMW

MHMW Niet meer actief

Het is heel persoonlijk. Bij de eerste zwangerschap hebben we het meteen verteld aan onze ouders, broers en zussen. En met 10 weken wist iedereen het. Bij deze zwangerschap, ook meteen aan de ouders, broers en zussen. En met 11 weken vertellen we het aan de rest. Het is heel moeilijk, maar we gaan het toch proberen, haha.

11. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    onze moeders hebben we het beide keren meteen verteld.
    de rest van de wereld met de eerste echo (9,1 wk en 8,2 week)

12. Nessy

Nessy Fanatiek lid

27 feb 2008
    2.309
    0
    36
    Verzorgende-C maar nu huismama
    Duitsland
    Wij hebben het dit keer pas verteld toen ik 4 maanden was.
    Dit omdat ik veel miskramen heb gehad en niet weer wou
    gaan uitleggen dat het niet goed zat.Gelukkig hoefde dat
    dit keer niet.:D

13. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Mijn ouders en broertje heb ik het direct na de positieve test verteld. Ik was toen 4 weken.
    Ik heb het toen ook aan 2 collega's verteld.

Mijn schoonvader, zwager en schoonzus na de eerste echo met 6.5 wkn.
    Week later aan leidinggevende verteld. Dat kwam zo uit, praktisch gezien.

Na de tweede echo met 8.4 wkn heb ik het met 9 weken aan al mijn collega's verteld.

Een week geleden heeft mijn schoonvader het aan mijn HELE schoonfamilie verteld :x:x:x

Met 13 weken vertel ik het aan mijn familie op mijn vaders 50ste verjaardag :) Ook gewoon omdat dat zo uitkomt :)

14. Assje

Assje Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.440
    1
    0
    Ik heb het met 6 weken moeten vertellen omdat ik naar de tandarts moest. Dat is familie van mij, dus ik kon toen niet anders dan mijn ouders en broer en zus ook inlichten, want ik vond het niet eerlijk als mijn mijn oom en tante het wel wisten en zij niet! Toen moest mijn oma ook want ik was bang dat mijn tante haar mond niet kon houden :) Verder kwam ik een paar keer in een situatie dat ik het uit gezondheidsoverwegingen moest vertellen aan een paar mensen en ik heb het wel aan mijn vriendin verteld zodat ik iemand had om mee te praten erover.

Als dat niet had gehoeven allemaal, had ik denk ik gewacht tot 12 weken, misschien mijn directe familie iets eerder. Wij hebben het pas openbaar gemaakt toen we de uitslag van de combinatietest hadden, met 14 weken ongeveer. Mijn moeder kon echt niet wachten om haar zus te bellen.

Ik vertel het niet aan iedereen zomaar, maar soms komt het ter sprake (bijvoorbeeld omdat ik last heb van mijn bekken dan vragen mensen hoe dat komt) of mensen vertellen het aan elkaar. Lang leve Hyves waar iedereen het lekker openlijk op je profiel zet terwijl je dat zelf expres niet doet ;) Mijn mening is verder dat mensen het vanzelf wel zien.

15. NandaK

NandaK Actief lid

28 feb 2011
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben het pas met 12 weken aan de ouders en broers verteld, we vonden het wel lekker zo ons geheimpje met zn tweetjes (is de eerste). De rest kan nog lang genoeg meegenieten! De rest hebben we na de 12 wkn echo op de hoogte gebracht, eerst de goede vrienden tijdens een etentje. En daarna baas en vervolgens collega's. Iedereen ook gevraagd pas dingen op hyves te zetten wanneer we dat zelf ook deden, en iedereen hield zich hier ook netjes aan! Al was dat voor de oma in spe wel lastig!

16. bloempje28

bloempje28 Actief lid

17 aug 2010
    412
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben het beide keren na de eerste echo verteld, we zagen het hartje kloppen en wilde het meteen delen. De eerste was met 11.5 wkn de tweede met 9 wkn.

17. Chai

Chai Niet meer actief

Ik had het verteld na mijn termijn echo, daarvoor geloofde ik er zelf namelijk nogniet eens in.. :p

Deel Deze Pagina