allergie vervolg

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door loqka, 21 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loqka

loqka Actief lid

2 jun 2013
    395
    1
    16
    Hallo,

Heb al eerder een vraag gesteld over of mijn zoon die vermoedelijk een allergie heeft.
    Nou ben ik in contact geweest met een dieetist en zo een systeem bedacht om alvast wat dingen te testen.
    Heb eerste 3 dagen alleen borstvoeding gegeven daarna 2 dagen gekookte wortels vandaag aardappelen erbij en hij krijgt dus allemaal uitslag op zijn lijf!
    Kan dit een glutenallergie zijn?
    Ik ga nu de komende 2 dagen weer alleen groente doen en daarna weer aardappel of brood proberen om er toch zeker van te zijn.
    Het probleem is mijn lieverdje heeft nu voor de tweede keer oorontsteking met antibiotica dus kan ik deze resultaten dan wel mee rekenen?

Mvg

2. Nutricia

Nutricia Bekend lid

4 jun 2014
    537
    0
    0
    Goedemiddag,

Bedankt voor je vraag over je zoon. Je vermoedt dat hij een allergie heeft. Samen met een dietist ben je aan het testen hierop. Je hebt de eerste drie dagen alleen borstvoeding gegeven en daarna gekookte wortels en aardappelen erbij, maar je merkt dat hij uitslag heeft. Kan dit een glutenallergie zijn?

Zowel wortels als aardappelen zijn glutenvrij. Dus er is op basis hiervan geen glutenallergie vast te stellen. Ik wil je adviseren samen met de dietist te bekijken of er sprake is van een allergie. Zij/ hij kan jou hierin het beste begeleiden.

Heel veel succes en laat het ons weten als je vragen hebt. We helpen je graag!

Groetjes,

Paulien - Nutricia voor jou

Deel Deze Pagina