Hallo iedereen, ik vraag me af, wat is erger qua pijn : de weeen opvangen of het uiteindelijke eruit persen van je baby ( hoofdje enz ) hoor vaak dat mensen zeggen, de weeen opvangen deed echt meer pijn dan het uiteindelijke het kindje eruit drukken. benieuwd wat jullie zeggen...
De weeën zijn erger. Duurt veel langer en je kunt niet zoveel, behalve puffen en concentreren. Bij het persen kun je door de pijn heen gaan en dan is het niet meer zo erg. (maar wel doodvermoeiend!)
Weeen zeker weten, persen is nou niet echt fijn, vergelijk het met een veels te grote drol uitpersen kwa gevoel, dat je denkt dit kan niet maar een stuk fijner dan weeen
grappig dat iedereen dus hier hetzelfde over denkt voor mijn gevoel is juist het eruit persen veel pijnlijker... maar dat komt omdat dit mijn eerste kindje is...
Weeën.. Met het persen heb je tenminste nog het govoel dat je iets zinnigs aan het doen bent.. de pijn van de weeën voelt zo nutteloos (wat ze natuurlijk helemaal niet zijn ) Maar je bent dan alleen maar bezig met wegzuchten en puffen enzo en met persen ben je tenminste echt iets aan het doen.
De weeën, absoluut! De persweeën vond ik een heel stuk beter te doen en van de uitdrijving (staan van het hoofdje e.d) heb ik niet eens wat vernomen.
Ik vond de weeën wegzuchten niet erg, heb erg goed geleerd om mijn ademhaling te gebruiken bij pijn (veel rug-/nekklachten). Ik vond daardoor het persen dus verschrikkelijk, omdat dat bij mij voelde als een soort verzet tegen pijn. Was zo goed in wegzuchten dat ik met 8 cm ontsluiting bleef steken en de weeën ineens weer om de tien minuten kwamen. Het was 23.00 uur en ik had de nacht ervoor niet geslapen, dus ik was er wel klaar mee. Laat mij maar slapen, dacht ik. Maar daar dacht de vk anders over . Persen vond ik echt verschrikkelijk.
O ik ben zo benieuwd! De meesten zeggen dus dat de weeën erger zijn... Ik hoop het binnenkort te weten!
Weeen.. Gewoon omdat je hier zo lang niks mee kan en mag doen.. Als je dan uiteindelijk mag persen ben je daar vaak zo blij om.. Dan kan je wat doen met de pijn, en dat is toch anders
Absoluut weeen. Persen vond ik heeeeerlijk! Kan met daarvan geen pijn herinneren ( ondanks het scheuren). Ik kan met enkel herinneren dat ik het een heel raar gevoel vond toen het hoofdje in mn bekken 'stond'.
De weeen vond ik ook veel erger.. had ze in me benen buik en rug.. opvangen ging opzich wel maar pf zat in een weeenstorm van begin tot eind dus niet erg fijn.. en het persen wat een verademing!! Dan mag je lekker meegaan in je wee tuurlijk is ook niet fijn maar weeen vond ik toch vele malen pijnlijker xx
Persen zonder twijfel. Duurde bij beide erg lang en ik denk dat ik gewoon (te) smal ben voor mijn baby's Wat een pijn Bij de 2e was het persen wel beter te doen, bij de eerste had ik geen goede persweeën.
Weeen duren over het algemeen langer, dus langer pijn. Toch heb ik bij de 2e bavlling op het moment dat het hoofdje stond geroepen :shit, nou weet ik weer hoe zeer bevallen doet, bij nr. 3 moet ik hier dus nog een keer doorheen. Blijkbaar vond ik dus het stasnde hoofdje bij het persen ook wel erg pijnlijk. Vk + kv vonden het een bijzondere uitspraak, messtal hoorden ze in die fase van de bevallen een 'nooit weer' van de vrouwen.