wat is erger?

Discussion in 'De bevalling' started by allstar, Mar 6, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Ik vond de ontsluitingweeen het ergst. Al viel het bij mij mee, bij Eva kreeg ik met 5 cm al wel persdrang doordat ze een sterrenkijkertje was, dat deed niet zozeer pijn, maar voelde zó vervelend! Bij Lisa vond ik de overgang tussen wegpuffen en persen het moeilijkste, de ontsluitingsweeen verder vielen mee. Maar persen vond ik echt heerlijk! Eindelijk! Terwijl mijn bevallingen niet lang duurden, bij Lisa had ik pas om 7:30 door dat het echt begonnen was en om 10:55 mocht ik gaan persen. Maar het is heerlijk om eraan toe te mogen geven. Ik heb bij het persen helemaal geen pijn gehad, ook het staan van het hoofdje deed geen pijn. Bij Lisa heb ik haar zelfs nog even tegengehouden, omdat ik bang was dat ik zou uitscheuren. Ik voelde haar namelijk al bij de 2e perswee zo ongeveer eruit floepen. Doordat ik dat tegenhield werd het de 3e perswee dat ze eruit kwam ;). Ik ben beiden keren trouwens niet gescheurd of geknipt.

2. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik vind het het allerpijnlijkst als "het hoofdje staat" Dat gevoel of je in brand staat van onderen, vreselijk :(

Weeen doen bij mij pijn, maar is te doen, persen vind ik erger dan weeen, maar dat hoofdje, pffffff

En dan mag ik niet klagen, want mijn eerste is met 30 min persen geboren, de 2e met 10 min, en mijn 3e in 5 min, de hele bevalling van de 3e duurde maar 45 min, incl placenta.

3. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Het moment dat het hoofdje staat en je niet mag persen.... Dat vindt ik echt het ergste van de hele bevalling.

4. MamavanK

MamavanK Bekend lid

Aug 25, 2010
    526
    81
    28
    Weeën zijn erger vind ik... Maar dat persen en het hoofdje dat staat? Brrrrrrrrrrr.

5. kawaii

kawaii Fanatiek lid

May 9, 2011
    1,364
    0
    0
    brabant
    Ik vond de weeën ook erger, omdat het zo "zinloos" voelt. (Is het niet, natuurlijk, haha.) De laatste paar cm, zeg vanaf 8 cm, afschuwelijk. Wist niet waar ik het zoeken moest. Ik heb ook nog een kwartier persweeën tegen moeten houden omdat er geen gyn voorhanden was..ook geen feestje..
    Toen ik eenmaal mocht persen, vielen de persweeën weg. Maar pijn deed het ondanks dat niet.. pas toen het hoofdje stond. Toen heb ik wel even (in stilte) gevloekt.. maar dat was maar even. Zodra het hoofdje eruit was, heb ik de rest helemaal niet meer gevoeld. Blijf ik raar vinden.. de schouders zijn breder dan het hoofdje toch?:D

6. beebielove

beebielove Bekend lid

Jan 18, 2012
    957
    33
    28
    weeën! Alhoewel toen het hoofdje stond en ik uitscheurde ai ai... mr bij de weeën voel je je meer machteloos je kunt niet zoveel doen.. bij het persen wel :)

7. Daydreams

Daydreams Actief lid

Oct 31, 2010
    270
    1
    0
    Noord-Brabant
    De laatste paar cm ontsluitingweeen vond ik het pijnlijkst. De persweeen vond ik helemaal niet pijnlijk maar gewoon erg vermoeiend. Dat het hoofdje "staat" heb ik niks van gevoeld waarschijnlijk omdat ze met de vacuüm is gehaald.

8. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    3,745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Ontsluitingsweeen, wat een prut zeg! Ik wist niet waar ik het moest zoeken, ging ook op de 'vlucht'stand. Wilde lopen, rennen, ademhaling zat hoog... Bevalling begon met gebroken vliezen, paar uur later begonnen de weeen. 30 uur na de gebroken vliezen ben ik bevallen. 29,75 uur na de gebroken vliezen mocht ik persen :D hé-hé.... Wat een opluchting, heerlijk. Hij was er ook zo uit.

Persweeen wegpuffen vond ik minder leuk, uitscheuren deed ff goed zeer, maar dat het hoofdje staat, ach... ik vond het wel fijn om een punt van herkenning te hebben, wist ik tenminste dat we er bijna waren! Huppatee, eruit met dat kind :p

9. NastassjaS

NastassjaS Actief lid

Jan 14, 2013
    313
    0
    0
    Amsterdam
    De weeën vond ik heel erg meevallen! Het persen daarentegen als het hoofdje staat, dat vond ik echt heel naar!

10. S1978

S1978 Actief lid

Dec 7, 2011
    398
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het persen gewoon heel moeilijk, miste ook de oerdrang van mijn lichaam. Moeilijk om 'door de pijn heen te persen', terwijl je de weeen kunt 'opvangen'. Ik voelde me meer in control tijdens de weeen maar ik kan me voorstellen dat veel meiden het persen minder vervelend vinden omdat je dan iets kunt doen.

11. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

Nov 10, 2009
    4,523
    0
    0
    ik vind het lastig te zeggen, de weeen waren vreselijk en duurde lang, persween voelen ook niet lekker maar je kan eindelijk wat doen. alsof je een dikke drol moet laten die er maar niet uit wil, en dan nog een paar x erger :D
    maar die persween vond ik weer voelen alsof je van beneden helemaal uit elkaar scheurt. 1e x ook gebeurd 2e x geknipt.

bij de 2e had ik rugween en mocht niet van het bed af van de vk, dat was niet te doen.

brr moet er niet meer aan denken

12. ladytijger

ladytijger Fanatiek lid

Dec 5, 2008
    2,577
    0
    0
    Hoorn (noord-holland)
    Weeën dat persen vond ik een verademing vergeleken met de weeën en daarna heb je ook gelijk kindje op je buik.

13. o0melis0o

o0melis0o Actief lid

Jun 29, 2012
    471
    6
    18
    Female
    Dierenartsassistente Paraveterinair - in wording
    Heerlen
    Ik vind het ook lastig te zeggen omdat het toch zo verschillend is qua pijn. Ik heb 32uur weeën gehad voordat ik kon gaan persen en het uiteindelijk persen heeft zo'n 30-40minuten geduurd, dus ik zou dan zeggen dat de weeën wel erger waren. Maar ik heb zonder persweeën moeten persen (dus alles maar op 'goed geluk en eigen kracht') en ik was al uitgeput voordat ik moest persen omdat ik al 32u weeën had gehad dus het persen was bij mij ook erg uitputtend. In verhouding tot de weeën wel minder pijnlijk, ik vond het meer 'ongemakkelijk' als je tussendoor op adem kwam en het kindje zat daar dan 'vast'. Is bij mij een vacuümextractie geworden ivm geen weeën meer bij 10cm. Was laatste poging, anders alsnog KS

14. memv2

memv2 Actief lid

Feb 17, 2012
    331
    2
    0
    NULL
    NULL
    De laatste ontsluitingsweeen en rugweeen, wat een hell! Persweeen waren absoluut niet pijnlijk, wel is het even vreemd wanneer je overschakelt van ontsluitingsweeen naar persweeen. Bij mij viel het echt even een momentje stil en toen begonnen de persweeen. Toen het hoofdje stond was dat bij mij niet pijnlijk.

15. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

Aug 18, 2011
    2,382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    de weeen zijn vervelend.. dat persen vond ik echt prima te doen.. behalve dan toen het hoofdje stond.. dat was wel een minuutje pijnlijk.... het duurde toen echt lang tot de volgende wee.. haha.. maar het persen zelf vond ik dus helemaal geen probleem.

16. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Weeën vooral rug weeën!

17. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

Jun 5, 2011
    5,097
    503
    113
    Ik lag vanaf 1 cm aan de ctg met een weeënstorm rug,buik en beenweeen. Vond het vervelend om ze plat op bed op te moeten vangen. Persen vond ik heerlijk:)

18. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

het enige wat zeer deed bij mij was het staan van het hoofdje.
    Weeën waren prima te doen (geen heftige maar wel effectieve weeën gehad). Persweeën zijn vooral behulpzaam (en lastig als je ze weg moet puffen...)

19. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Het is een ander soort pijn maar kwa intensheid is 'de uitdrijving' toch wel het pijnlijkste vind ik. Het brandt zo gigantisch dat je denkt dat ze een fakkel tussen je benen houden pffff :)
    Maar als het kindje dan eenmaal geboren is dan is het ook allemaal in 1x voorbij en dat is wel echt een genot. Helaas dan nog even hechten, ook geen pretje :$

Grappig trouwens dat de meesten de weeen noemen. Ook wel pijnlijk maar ik vond ze wel te hebben en weg te puffen. Komt misschien ook omdat ik bij de eerste (ingeleid) een ruggeprik had en de 2e zo ontzettend snel ging dat het voor me gevoel maar 10 minuten geduurd heeft, het waren echter 3 uurtjes totaal vanaf knappen vliezen tot en en met de bevalling..

20. anica

anica Fanatiek lid

Dec 3, 2009
    4,528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Persen!!! Ik voelde mijn huid open scheuren!
    Veel vrouwen krijgen een knip in de wee omdat ze hem dan niet voelen.
    Nou bij mij echt niet! Ze hebben mijn verdoofd voor de knip.... Ik voelde elke aanraking! Mijn weeën waren verschrikkelijk van 4 naar 10 cm in een uur maar het persen was echt verschrikkelijk!

Toen het hoofdje stond had ik geen extreme pijn ofzo zoals de meeste vrouwen hier.
    En de pijn was bij mijn echt niet in 1 keer vergeten toen ik mijn meisje op mijn buik had!
    Vorige keer was dat wel zo, KS gehad, ruggenprik niet goed gezet maar toen ik de kleine hoorde en zag was ik alles vergeten en kon ik dw wereld aan!

Share This Page