wat is erger?

Discussie in 'De bevalling' gestart door allstar, 6 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Ik weet eigenlijk niet wat ik erger vond.. ik vond het allebei heel erg pijnlijk!
    Iedereen vertelde mij dat als je eenmaal mag persen dat dat een hele opluchting is. Nou bij mij was het helemaal geen opluchting want het deed net zo (misschien nog wel meer) pijn dan de weeënstorm. Ze vroegen steeds aan me wat er dan zo zeer deed tijdens het persen, maar ik kon het niet uitleggen...
    Mijn hele lichaam deed pijn elke keer als ik moest persen. (rug,buik,benen,vanonderen)
    Maar zo heb ik het ervaren...
    Ik hoor ook wel verhalen van mensen die het persen erg mee vonden vallen, dus zo kan het ook.

2. Lenaroos

Lenaroos Niet meer actief

Ik vond de persweeen en het persen juist heerlijk.
    Die laatste weeen waren vreselijk. Had niet lang moeten duren.

Ik heb nul pijn gevoeld bij het persen. Ik voelde haar er pijnloos uitfloepen.
    Gek he

3. Yasmijnkai

Yasmijnkai Niet meer actief

Vond mijn rugween echt een hel kon het niet eens meer wegpuffen maar persen was alleen beetje branderig toen haar hoofdje eruit moest dus ga toch voor de ween.

4. mamanick

mamanick Actief lid

22 aug 2012
    112
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zeker weten persen, weeën waren een eitje. Vond de weeën echt niet erg, zuchten en lekker over het aanrecht hangen, heb ondertussen koffie gedronken. De kraamhulp vroeg zich af wat ze nu al kwam doen, gelukkig luisterde de vk goed naar me toen ik hem weer liet bellen en liet zeggen dat ze er binnen een half uur zou zijn. Hij kwam meteen en onze dochter is zelfs binnen het kwartier geboren maar dat persen was een hel.

5. Tetje0885

Tetje0885 Actief lid

17 apr 2009
    490
    0
    16
    Ik vond rugweeen het ergste.
    Daarna buikweeen
    Persen vond ik eigenlijk wel een opluchting na de weeen.

6. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    het eruit persen stelde niks voor vergeleken bij de weeen!
    vooral de laatste 3 cm waren vreselijk pijnlijk en was echt ondraaglijk! persen vond ik niet echt pijnlijk.

7. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    weeën

8. MLkids

MLkids Niet meer actief

Persen! Maar dat komt omdat mijn dochter in 10 seconden gelanceerd werd, niks tijd om de boel op te rekken en dat deed echt vreselijk veel zeer!

9. MG2011

MG2011 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het allerergst vond ik de (rug)weeenstorm die ik bij mijn eerste had.

10. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    De (pers)weeën, ik kreeg namelijk persdrang met 6 cm ontsluiting... En moest die dus tegenhouden. Wat een hel was dat, het persen vondt ik een verademing, eindelijk mocht ik eraan toegeven.

11. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Hier een weeënstorm gehad en dus de weeën erger. Heb geen persweeën gehad en voelde ook eigenlijk geen pijn tijdens het persen en het staan van het hoofdje.
    Hechten zonder verdoving stond ongeveer gelijk aan de weeën. ;):D

12. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

24 jun 2012
    3.050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    Weeen, zeker weten. Weg puffen hielp bij mij voor geen meter....
    Het persen ging op het laatst vanzelf, ik moest duwen, net alsof mijn lichaam het over nam en ging duwen haha

13. mamavanmara

mamavanmara Bekend lid

24 mrt 2011
    717
    0
    0
    De weeen vond ik erger. In totaal duurde mijn bevalling ruim 70 uur vol met vooral rugweeen en maar 45 minuten persen. Het persen was ook geen lolletje, maar een stuk beter te doen. Dan merk je zelf ook (wordt je verteld) dat er vooruitgang in zit en kom je steeds dichterbij de komst van je kindje.

14. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Ach, laat ik het zo zeggen: als je de knip niet gezet voelt worden, deed het persen veel pijn ;)

15. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Uhm tja.....weeen waren geen pretje nee enige wat je kan doen is concentreren en wegpuffen, persen vond ik ook geen prettige aangelegenheid, en de knip zetten tja ook die heb ik gevoeld....
    Dus om nou te zeggen wat 'erger' is.....?!
    Laten we zo zeggen: leuk is anders en pijn doet maar eruit moet die hoe dan ook! En ach voor zo'n lief klein hummeltje heb je dat wel over, dat denk je tijdens de weeen niet, maar daarna wel als die lekker op je buik ligt! Heerlijk dat moment!

16. tetta

tetta Fanatiek lid

19 apr 2011
    3.430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je al 50 uur wwen hebt gehad voordat je eindelijk genoeg ontsluiting hebt dan is persen echt een opluchting! Kan me überhaupt niet herinneren dat het persen pijn deed.

17. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Ik vond de weeen trouwens ook geen pijn doen. Overweldigend, natuurgeweld, alsof er een storm in me woedde waar ik niet voor kon schuilen... Maar pijn? Nee.

Persweeen ook geen zeer, heerlijk juist dat je eindelijk met de storm mee mag rennen. Alleen die enorme kop die er ff uit moet en waar eigenlijk geen plek voor is... haha!

18. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    Het persen vond ik een hel, dacht echt dat m'n darmen eruit kwamen als ik zou gaan persen. Door de angst waren opeens ook m'n persweeen verdwenen waardoor ze een vacuümpomp hebben gebruikt. Ben over 3 weekjes uitgerekend en heb er weer angst voor. Probeer nu zoveel mogelijk te ontspannen en mn eigen straks niet te verzetten tegen de pijn.

19. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Weeën met stip.. Het persen was een verademing! Heb 2,5 geperst en maar 1,5u weeën gehad (rug). Met die weeën kun je niets,persen is gewoon persen en dan ben je nergens anders mee bezig.

Ik heb overigens niets van het 'hoofdje staan' gevoeld hoor. Denk dat dat ook scheelt..

20. Marjoleinn83

Marjoleinn83 Actief lid

31 jul 2011
    178
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vond persen/ hoofdje staan veeeeeel erger. Beide bevallingen lanceringen gehad, weeenstorm en pijn wat niet meer op te vangen os. Ook bij beide dochters maar kort geperst. Beide ongeveer 10 a 15 min maar jeetje wat vind ik dat hels. Ook t enige moment tijdens bevalling dat ik echt niet meer wilde... Wat doet dat zeer en is dat een naar gevoel zeg

Deel Deze Pagina