wat is erger?

Discussion in 'De bevalling' started by allstar, Mar 6, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    3,187
    1,749
    113
    Een zeer korte bevalling gehad (3 uur) met half uurtje rugweeenstorm van 3 naar 8 cm gegaan, vliezen gebroken en direct 10 cm, 4 min geperst en daar was dochterlief al. De weeen deden veel meer zeer dan het persen en het staan van het hoofdje. Gek genoeg kan ik me het persen herinneren als een hele fijne ervaring haha, maar dat komt denk ik doordat ik me geen raad meer wist met het opvangen van de weeen en door het persen eindelijk iets met de pijn kon doen. Het staan van het hoofdje heb ik niet als onwijs branderig ervaren. Aan de onderkant gaf de gyn veel druk tegen om uitscheuren te voorkomen, wat ook is gelukt, alleen had ik daardoor het idee aan de bovenkant van mijn schaamlippen uit te scheuren. Gelukkig ook niet gebeurd...

2. Vash

Vash Bekend lid

Nov 24, 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    Bij mij de weeen opvangen. Het persen voelde ik amper.

3. Ona

Ona Fanatiek lid

May 8, 2011
    1,469
    1
    36
    Bij mij was het persen het alleergst. Ik vond de weeen goed te doen. Zelfs tot de laatste cm's! Persen duurde 71 min. Ik bleek geen sterke persweeen te hebben en moest daardoor alles op eigen kracht doen.

4. Ceyden

Ceyden Lid

Jun 11, 2012
    40
    0
    0
    Ik vond de weeen ook veel erger... Had rugweeen, vond ze echt heftig.

5. Lady K

Lady K Bekend lid

Aug 7, 2009
    652
    0
    0
    Ik vond de weeën pijnlijker. Persen een verademing!

6. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

Mar 10, 2013
    2,803
    4
    38
    Weeën zijn stukken pijnlijker, vooral omdat het steeds vaker terug komt en langer duurt. Ik vond de persweeën als een opluchting alsof het eindelijk eruit mocht

7. EdN

EdN VIP lid

May 27, 2011
    8,830
    3,627
    113
    Absoluut de ontsluitingsweeen! Het daadwerkelijke persen was vergeleken daarbij bijna lekker.

8. Mamalin83

Mamalin83 Bekend lid

Dec 2, 2012
    814
    0
    16
    Het persen, en dan vooral het 'staan' van het hoofdje. Echt, ik dacht dat ik dood ging...

De weeen vond ik daarentegen beter te handelen. Oké, de laatste minuten voor het persen (en dan bedoel ik ook echt de laatste minuten, heb een snelle bevalling gehad) waren geen pretje, maar in vergelijking met het staan van het hoofdje?? Daar zie ik nu ook weer het meeste tegenop...

9. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

Jan 24, 2009
    1,522
    0
    0
    Flevoland
    Beide....hihi . Weeen vond ik te doen met zo' n pompje en kon me oed ontspannen. Had binnen 5 uur volledige ontsluiting...ten dach ik zoooo ff 2 keer persen en dan is ze er! Nouuu mooi niet! 1 uur en 15 en ontlbare persween later was ze er...

10. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

Jan 5, 2011
    2,297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    2x rugweeen gehad en die waren echt hels.
    Persen vond ik bij de eerste wel vermoeiend (duurde vrij lang) maar niet pijnlijk.
    Bij de tweede maar 10 min geperst en dat deed absoluut geen pijn ondanks dat ze enorm groot was! (4700 gram en 56 cm ;))

11. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,793
    18,991
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Ik vond de ontsluitingsweeën op den duur echt vreselijk. De persweeën en het staan van het hoofdje vielen me mee. (Maar misschien is dat alleen in verhouding, dat als je zonder die voorbereidende ontsluitingsweeën ineens persweeën krijgt, dat ze dan wel zeer doen.

Ik lees een paar dames die het hechten pijnlijk vonden. Onze vk probeerde het ook eerst zonder verdoving. Toen was ik even niet zo lief voor haar. (En werd toen onmiddelijk verdoofd). Echt barbaars dat ze dat zonder verdoving doen. Waar is dat goed voor?

12. nana33

nana33 VIP lid

Nov 17, 2008
    5,536
    3
    0
    Moeilijk, maar dan kies ik denk ik toch voor het staan van het hoofdje. Dit was zo'n hele scherpe pijn, bah. Rare is ook dat ik deze pijn en de pijn die ik voelde toen ik een klein beetje uitscheurde nog heel goed kan herinneren en de pijn van de weeën dus echt niet meer. Misschien dat ik daarom deze pijn dan ook erger vond. Maar beide pijnen zou ik met liefde weer ervaren als ik nog een gezond kindje zou mogen krijgen ;).

13. vinisa

vinisa Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    4,346
    1
    36
    Heel simpel.. De ontsluitingsweeën :) die vond ik vreselijk pijnlijk (echt pijnlijk vanaf 3cm). De persweeën zijn niet geweldig, maar je kunt meepersen en tja het voelt anders dan opvangen. Lekker is het nooit (vind ik dan haha). Het staan van het hoofdje is me meegevallen, ik voelde wel iets van pijn maar niet vreselijk. Alleen het hoofdje eruit persen was even pijnlijk toen het echt gebeurde.

14. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

May 18, 2012
    3,897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik had dit topic al gelezen voor ik bevallen was en ben het speciaal terug gaan opzoeken om toch ook mijn ervaring neer te schrijven. In tegenstelling tot wat de meesten zeggen vond ik het persen toch erger dan de weeën. Mijn weeën zijn stilletjesaan begonnen 's nachts rond 3 uur en ben terug gaan slapen tot 8 uur. Om 13.30u in het ziekenhuis aangekomen met 6 cm ontsluiting, weeën goed op te vangen (kwamen elke 10 min). Dan hebben ze mijn water gebroken toen ik op 8 cm zat en 10 minuten later lag ik in het bevallingskwartier en 20 minuten later was hij geboren. Maar alhoewel ik die weeën goed kon opvangen, kon ik dat absoluut niet met de persweeën. Vond dat absoluut niet te vergelijken... Was zonder ruggenprik en ik vond toch dat dat enorm pijnlijk was. Maar wel snel dus zo voorbij en vergeten.

15. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

Oct 30, 2007
    2,828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    (rug) weeen!
    Persen vond ik geweldig haha omdat ik dan minder pijn voelde en iets kon doen.

* Hoofdje stond ( heb ik wel ff flink auw auw geroepen)
    * vaciumpomp ( ieieieie)
    *hechten serieus geen pretje!
    * eerste keer plassen ( dat brand)
    * eerste keer poepen....ga ik het niet over hebben T.S je moet nog ;)

Share This Page