baarmoedermond verweekt en kleine cm ontsluiting, hoe lang nog??

Discussie in 'De bevalling' gestart door Henkelien, 3 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Henkelien

Henkelien Lid

28 mei 2012
    61
    0
    0
    Hoi Dames,

Het onderwerp zegt t al, gisteren controle bij verloskundige gehad. Ze voelde en zei "de baarmoedermond is al goed verweekt en 'dunner', als mijn best doe kan ik met 1 vinger naar binnen, dus een kleine cm ontsluiting." Strippen vonden we nog niet nodig en is dus niet gedaan. (Was gisteren 39+4)

Maar nou is mijn vraag, heeft iemand van jullie ervaring hiermee en hoelang duurde t nog voordat t begon bij jullie??

Vervelend dat je niks anders kan doen dan afwachten he?!

Groetjes!

2. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Had ik gisteren ook: gynaecoloog probeerde strippen maar lukte niet hij kon niet bij de vliezen komen.
    Ik ben nog steeds niet bevallen :))

Volgens gynaecoloog kan je nog weken lopen met 1cm....

3. kimm2108

kimm2108 Lid

24 mei 2012
    82
    0
    0
    2 weken geleden had ik bloedverlies waardoor de verloskundige inwendig wou kijken, mn baarmoedermond was ook al verweekt en ook 1 cm ontsluiting tot op heden nog steeds niks gebeurt.. dan denk je oh de bevalling komt eraan.. nou moet nu nog steeds gebeuren heb me er bij neergelegd dat ik gewoon overtijd ga lopen. Ik wil je niet ontmoedigen er zijn ook zat vrouwen die een paar dagen later wel bevallen.

4. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    of weken :)) gelukkig sommige zh laten altijd bij 41 baby komen... :) ik heb nog maximaal 1.5 week te lopen gelukkig!

5. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Had ik ook met 39.3 en wel laten strippen, met 39.5 nogmaals, en met 41wkn kwam onze zoon eindelijk! Dus zegt helaas niet zo veel.. Ze komen als ze er klaar voor zijn!

6. giraf

giraf Niet meer actief

Ik heb een ruime week met 3 cm ontsluiting gelopen, misschien nog wel langer, maar ik had nog niet eerder een inwendig onderzoek gehad.
    Ben met 39+5 gestript, met 40+2 nog een keer en met 41 weken ingeleid.

7. MamavanK

MamavanK Bekend lid

25 aug 2010
    526
    81
    28
    Ik heb er weken mee gelopen.... maar kan ook heel vlot gaan :)

8. Henkelien

Henkelien Lid

28 mei 2012
    61
    0
    0
    Ohhh nee hier schiet ik dus niets mee op... ;)
    Dat vreesde ik al... afwachten dus maar!

9. Sjaantje

Sjaantje Bekend lid

25 jul 2006
    663
    0
    16
    Dordrecht
    Hier ook, vorige week, 2 cm. Maar nog niks gebeurd, ook niet na het strippen

10. leonie20

leonie20 Actief lid

1 jul 2007
    180
    0
    16
    Ik wil je niet ontmoedigen maar ik heb 4 weken met 5! Cm ontsluiting gelopen.uiteindelijk zelfs nog ingeleid omdat het niet doorzette.

11. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    leonie20: met 4-5 cm mag je toch al naar ziekenhuis gaan al bevallen? of was je te vroeg daarom mocht je lopen?

Mij werd in elk geval gezegd als het niet doorzet met 41 weken wordt iedereen ingeleid of als je ontsluiting heb van 4 cm mag je ook gewoon bevallen met inleiding vanaf week 38

12. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Maar inderdaad ik loop ook minst al 3 dagen met 1 cm misschien zelfs langer en na het wroeten :)) van gyn. daar heb ik ook steeds niks...
    geen voorween geen harde buiken... wordt er echt beetje zat van alles en zoals ik lees overaal heb ik dus grote kans dat het niet van zelf komt omdat ik geen gerommel heb of als het komt dan pas met 41+....
    heb geluk dan mijn zh laat niemand lopen tot 42 weken...

En enige wat mij aanmoedigt is dat nog niemand is zwanger gebleven iedereen bevalt dus eindeloos is het niet! ik heb mijzelf datum van 15 april als deadline geschreven dan is 41+4 en daar tel ik op uit... :)

13. Kaas

Kaas Bekend lid

6 okt 2011
    526
    0
    16
    NULL
    NULL
    bij mij was het precies andersom. Met 38+5 inwendig onderzoek gehad en het zat allemaal nog potdicht volgens de gynaecoloog kon het nog wel 2 weken duren. Daar stelde ik me dus ook op in.. 3 dagen later was m'n dochter er!

14. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    hier ook andersom :D
    Vrijdag avond voorweeën en nog pot dicht zaterdag ochtend 9.30 vliezen spontaan gebroken. 10.00 in ziekenhuis 4 cm en om 16.50 zoon geboren.

Deel Deze Pagina