Wat is fijn maandverband?

Discussie in 'De lounge' gestart door ProudMum, 1 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roodkapje1979

Roodkapje1979 Fanatiek lid

22 feb 2009
    2.729
    0
    0
    ja hoort hier bij de wekelijkse boodschappen haha. Ik haal er altijd inlegkruisjes van kotex.

2. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik heb altijd vania, maar ik vind die voorlopig nog niet in NL... Denk dat dat alleen voor Belgiƫ en Frankrijk is, want in Duitsland ben ik ze ook nog niet tegengekomen.

Heb ondertussen Libresse ook eens geprobeerd, maar die vond ik niet zo fijn. Heb nu 1 cyclus het huismerk van Etos geprobeerd en die viel goed mee. Volgende cyclus was ik zwanger, dus veel ervaring heb ik er dus niet mee... ;)

Allways komt hier ook niet meer binnen omwille van schuren...

3. Tinusje

Tinusje Bekend lid

Ik gebruik tegenwoordig katoenen maandverband. Ik had het niet verwacht maar het zit heerlijk; het broeit niet, het schuurt niet, het irriteert niet, ik lek niet meer door (ook niet 's nachts) en het blijft perfect op zijn plek zitten door vleugels die je met drukknoopjes vastzet.

Ik gooi ze in een emmertje met koud water en daarna op 60 graden in de was.

Heel veel meiden zullen nu denken: ieuw..
    Dacht ik eerst zelf ook, maar na de zoveelste irritatie met gewoon maandverband heb ik toch maar eens een proefpakketje besteld en ik wil niet meer anders!

(scheelt trouwens ook nog een bak geld, want je doet er natuurlijk hartstikke lang mee)

4. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Bestaat niet!

Het ene is misschien "fijner" dan het andere merk, maar daar heb je het dna ook wel mee gehad.

Ik gebruik altijd tampons bij menstruatie.
    Maar jammergenoeg moest ik natuurlijk ook gewoon aan het verband na de bevalling. Valt niet mee, met dat spul tussen je benen slapen ;), kun je nog beter een buik van 42wk hebben :) MAar ja, ik had zelfs last van de geur van pampers van mn dochterjte die naast me sliep (nooit meer die vieze stinkpampers die naar... tja, dat melige pamperluchtje ruiken).

Het "beste" type:
    Dik, papieren verband, zonder plastic laagje. Heb alleen geen ideeeee wat het merk was. Maar 'kwoon ook niet in NL, dus het noemen van een of ander lokaal merk helpt niemand.

5. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Ik gebruik normaal ook tampons (vroeger, word niet meer ongi ivm spiraal) maar aangezien ik nu echt een wond heb aan mijn baarmoedermond mag dat helaas niet..

6. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Ik zou gaan voor kotex, vond ik heel fijn na de bevalling, zelfs met hechtingen zat het goed. Libresse en allways vind ik niks, frommelt op en schuurt.

7. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

ik gebruik ook libresse maar vind dat heel fijn persoonlijk. Kotex is wat zachter toch/ (die ik na de bevalling heb gebruikt wel in iedergeval. Heel veel succes met herstellen.

Deel Deze Pagina