Dochter 2 jaar en 2 maanden, 90,5 cm en 12,4 kilo. Zat volgens cb met lengte boven gemiddeld en gewicht onder gemiddeld. Wat 'gemiddeld' dan ook moge betekenen....
Wel fijn om te lezen dat hier ook lange of zelfs nog langere kindjes zijn dan e. Hier is hij vaak de langste en wordt enorm overschat.
Ik heb uit een lopende kinderen. De oudste met 5 jaar 126 cm en 24 kilo De middelste met 3 jaar 87 cm en 10.5 kilo De jongste met 1 jaar 82 cm en 10 kilo
Dees, hier ook geboren met 29 weken - toen 1317, 1190 en 997gr. Die kleintjes van toen zijn nu met 3,5 jaar 13, 15.1 en 15.2kg (grappig dus, kleinste van toen nu het zwaarst ) bij een lengte van 93, 105.5 en 105cm. Enorm verschil in lengte en gewicht dus tussen de meiden en jongen. Gewicht en lengte van onze zoon komt wel ongeveer overeen met van jouw zoontje - een jaar geleden woog hij ong 12kg en was hij 86cm geloof ik. Hier eten ze heel wisselend, alledrie (al is de 'middelste' van bovenstaande lijstjes de grootste eter - en dus verhoudingsgewijs wel de slankste). Ik ga er maar vanuit dat zolang ze wel groeien en vooral genoeg energie hebben en goed ontwikkelen, het prima is. Tussendoortjes doen we weinig omdat ze dan vaak slecht eten - wel redelijk veel fruit, maar eigenlijk zelden koekjes ofzo. Hier eten ze s ochtends vaak met moeite een boterham, zo'n 2 stuks fruit op een dag, 1 à 2 boterhammen bij de lunch en per dag heel wisselend avondeten - van een volwaardige 'volwassen' maaltijd tot met moeite de 10 happen/groente op die ze moeten eten om een toetje te krijgen tot soms helemaal niks....en als het meezit dus nog wat yoghurt of vla toe .
Zoon, ook prematuur (26w) met 3 jaar, 8 maanden: 1,02m en 16kg Vorig jaar half september: 93cm en 13kg geloof ik.
Lastig is dat hè? Mijn dochter wordt over 3 mnd 3 jaar en was verleden maand 110 cm en weeht 15,2. Velen denken ook al dat ze al in groep 1-2 zit. ze is zelfs langer dan de kindjes die al in groep 1 zitten. Als ik zeg ze is 2,9 jaar geloven ze het vaak niet omdat ze ook nog eens erg voor is in doen en laten. en dan is ze 3 weken te vroeg geboren.
Oudste 4,6 jaar weegt 13,5 kilo en 101 ( schommelt tussen ondergewicht en gezond gewicht) Middelste 2,9 jaar 88cm en 10,8 kilo ( hangt ook rond ondergewicht en gezond gewicht) Beide geboren na 40,4 en 40,3 weken met gemiddeld gewicht
Herkenbaar en soms vervelend, zoontje is ook wat groter en is welbespraakt en wordt soms al 4 geschat maar moet nog 3 worden...
de oudste met 2 jaar 84.3 cm en 11.020 gram 3 jaar 92.1 cm en 13.700 gram 4 jaar 97.5 cm en 15.200 gram de middelste met 2 jaar 88.8 cm en 13.500 gram hij zal nu (december wordt hij 3) rond de 15 kg zijn en 95 cm