heeft er iemand ervaring met een glazen gaskookplaat? lijkt me erg makkelijk met schoonmaak enz of krast het net als rvs? ik hoor het graag alvast bedankt
Wij hebben RVS en ik vind het echt een k*t ding! Echt moeilijk netjes te houden! Ik neem de volgende keer een keramische kookplaat, zo makkelijk (ouders hebben die en als ik daar kook is het een doekje erover en klaar is Kees)
Man had het in zijn vorige huis: hij vond het ideaal!! Tis dat wij in ons nieuwe huis graag zo'n 'ouderwets' groot gasfornuis wilden en het daardoor niet kon, anders hadden we het nu ws ook gehad. Het is makkelijk schoon te maken met Glassex -krast niet- en ziet er mooi uit. Het is makkelijker schoon te maken dan RVS omdat het natuurlijk superglad is. Dus.... glas: doen!!
Hier een zwarte glazen gasplaat. Heerlijk, zou niet anders meer willen. Staat mooi en is makkelijk schoon te maken!
wij hebben ook glad, inductie, het is idd handig schoon te maken, op den duur zal het vast wel krassen (was bij oude keramische glasplaat wel) wij gebruiken spul van hg en dat werkt super
ja ik heb nu rvs maar gaan keuken opleuken nieuw blad en gasfornuis wil wel gewoon met metalen pitten erop maar denk ook dat ik maar voor glas ga rvs is zooo krasserig
Wij hadden een rvs gaskookplaat. Sinds kort een zwart glazen. Helemaal fantastisch!! Weel makkelijker. Even met dasty tegen het vet en dan met een schone doek en opwrijven met een zeem. Veel minder gedoe met strepen. Ik ben helemaal blij!
Wij hadden in ons vorige huis een zwarte glazen plaat. Echt vreselijk!!! Het schoonmaken moest met een speciaal doekje (soort zeemleer) en dan nog had je alleen maar witte strepen en kringen. Dus het bleef smerig lijken, ookal had je hem net schoongemaakt. Ik kreeg het nooit voor elkaar, mijn man was er beter in. Het water moest precies zo heet en zoveel afwasmiddel, een ramp! Nu hebben we een gasplaat van RVS. Zelfs als het vet is, heb ik het in één handomdraai schoon. Al hangt het wel erg van de soort RVS af, want ik heb er ook wel de ervaring mee dat je het juist niet goed schoon krijgt en er constant vlekken op zitten. Ik heb het idee dat hele goedkope apparatuur van RVS sneller smerig is en moeilijker schoon te maken is dan iets duurder RVS.