Ik denk er al een tijdje aan om te veranderen van job. Ik werk van 7 of 8uur tot 19 uur. Soms om 18h gedaan. Doe wel maar 4 dagen, waarvan 1 de zaterdag. Ik zou graag een job hebben waar ik van 8 tot 16.30 werk. Helaas heb ik geen hoog diploma en is er dus niet zoveel keuze (toch niet met de uren die ik wil) Ook nu mijn vriend normaal gaat veranderen van werk (in een 5 ploegen stelsel) ga ik toch wel zeker iets anders moeten hebben. Zijn er hier mensen die veranderd zijn van job voor het gezin. Zouden jullie, als het beter is voor je gezin, huishoudhulp worden of in een fabriek werken? Of ga ik nu serieus dom doen??
Is het niet mogelijk om bijvoorbeeld 2 dagen te werken? Dan heb je toch nog 5 dagen van de week voor je gezin. Ik maak ook schoon, niks mis mee hoor. Het zijn alleen niet superveel uurtjes die je dan krijgt.
Als huishoudelijke hulp werk je vaak maar n paar uurtjes achter elkaar op een adres, vaak max drie uur. Dat schiet dan vaak niet erg op. Dan zou ik er eerder voor kiezen om in een fabriek te werken, heb je vaak vastere diensten en maak je meer uren achter elkaar. En gastouder bij jou thuis? Zelf werk ik nu een aantal dagen als gastouder en wanneer je meerdere kinderen opvangt dan verdiend het best aardig. Zeker ook omdat je je eigen kinderen ook thuis houd en geen oppas hiervoor nodig hebt. Een nadeel is wel dat je voordat je gestart bent zo een jaar verder bent..opleiding/ EHBO cursus, huis moet voldoen aan alle eisen en dan moet je bekendheid gaan opbouwen.. voordat het goed loopt ben je wel even bezig. Maar misschien is het iets om over na te denken?
Is niet gek om te veranderen van werk. Ik ben zelf in de productie gaan werken omdat het daar erg flexibel is qua werktijden. Daarom werken er veel moeders die kleine kinderen hebben. Zij werken dan vaak van 19-2 uur of van 14-22 uur. En zo kan je overdag thuis alles doen en voor de kinderen zorgen. Ik vind gewoon als je een gezin hebt en je hebt het geld nodig en je kan op zo'n manier werk krijgen dan vind ik dat niet erg. Als de kinderen groter zijn kan je misschien weer wat anders doen.
Als je aangenomen wordt en je krijgt redelijke uren ... Waarom niet dan? Wel zal je moeten bepalen hoeveel uur je wil werken en zeker als je als huishoudelijke hulp gaat werken erop aandringen dat ze je zoveel mogelijk "posten" (verschillende huizen) geven. Als je bijvoorbeeld een huis hebt waar je 3 uur bezig bent, kan je er diezelfde dag nog een extra huis bij hebben en heb je wel 6 à 7 uur gewerkt. Fabriekswerk kom je vaak in ploegen terecht. Als je man dan ook naar ploegenwerk gaat en zelfs 5 ploegen, wordt het elke maand een serieuze puzzel wie wanneer de kinderen opvangt en naar school brengt.
Waarom zou dat dom zijn?! Je bent toch niet opeens minder omdat je 'maar' poetst of in een fabriek werkt.. Alle jobs moeten er zijn anders bestond er heeeeeeel veel niet. Ik zoek ook liefst productie werk, liefst in posten dan weet ik iedere week waar ik aan toe ben en heb ik altijd nog een stuk overdag voor mijn dochter.
de huishouding gaat volgend jaar helemaal op de schop.. word allemaal veel minder omdat het ze er minder geld voor krijgen en word dus aangewezen op mantelzorgers. Je kan wel particuliere huishoudelijke hulp gaan doen. maar via bedrijf zou ik niet doen, daar vallen zoveel ontslagen en word alleen maar meer, indicaties worden korter, 3 uur per huishouden red je bijna niet meer, is vaak 1,5 a 2 uur, dus dan zou je 3 a 4 uur per dag werken. ik zou echt particulier gaan doen kan je zelf ook veel meer.. of anders bij een gewoon schoonmaakbedrijf ?
Ik werkte als huishoudelijke hulp / zorghulp in de zorg. En inderdaad... al deze banen zijn op de schop. Had genoeg uurtjes en werk. Maar helaas moesten ze er personeel uitgooien en werd het onder andere bedrijven gebracht. Die ook al eigen personeel had dus tja.... weg baan. Waren die banen er nog maar! Was echt ideaal! Maar wie weet hebben ze bij jou in de buurt nog wel banen. Heb je nu een vaste baan? Zo ja... dan zou ik toch er over nadenken om niet van baan te switchen. Niet dat het altijd wat uitmaakt tegenwoordig, maar beter iets vastigheid dan helemaal niets.
Ik zou gaan solliciteren op functies die ik leuk vind en of qua uren Beter bij je passen.... Als je dan iets anders vind ben je nog vroeg genoeg om ontslag te nemen. Misschien vind je dan wel iets anders dan schoonmaken of fabriekswerk. Immers is niet geschoten altijd mis.
oo wat ik nog niet vermeldde is: Ik zou ook graag studeren. Voltijds is geen optie want heb een inkomen nodig. Dus dan in avondschool. Probleem is dat de lessen doorgaan op woensdag avond van 18.30 en zaterdagmorgen... Beide dagen moet ik werken. Dus dacht ik om misschien nu huishoudhulp te doen (door de goede uren) en dan kan ik avondschool volgen...
Ik werk nu twee jaar als hbh en het is behoorlijk zwaar In het begin werkte ik 32 uur per week, dagen van 9 tot 4 ongeveer. Ik werk er nu 20, gemiddeld 4 uur per dag en soms een uitschieter van 6 uur. Denk er wel aan dat de bezuinigingen voor de zorg niet al te best zullen zijn, als je al ergens aangenomen word zal dat niet voor lang zijn.
Ik ben van België, dus weet niet of het hier anders is qua werk als huishoudhulp.. Als ik hier op de vdab zoek dan staan er enorm veel op vacatures voor huishoudhulp...
Werk is werk, of je nu in een fabriek werkt waar ze elastieken maken of je bent manager, het maakt je geen betere of slechtere persoon. Ik heb in een fabriek gewerkt maar mijn ervaring is dat je dan echt een nummer bent, toch in de grotere fabrieken. Daardoor heb ik een opleiding hef en reachtruck gevolgd en nu werk ik in een heel net magazijn voor een hele grote winkelketen, hiervoor een magazijn met alleen maar medische artikelen wat jammer genoeg de deuren had moeten sluiten. Maar met magazijnwerk ben je niet meer zozeer een nummer en heb je ook iets meer verschillende "milieus" om het zo netjes te zeggen Ik voelde me ook vaak ongemakkelijk in een fabriek. Of ik zat tussen veel kakelende kippen of bijna alleen maar mannen. Nu zit ik in een redelijke mix met alleen maar vriendelijke mensen. Ik heb een hef en reachtruckopleiding gedaan voor 300 euro en rij nu reachtruck en op een soort kraan maar het is echt heel zuiver werk met hele leuke mensen. Ons bedrijf doet ook heel veel aan goede doelen dus ik ben er blij mee. Die opleiding is 4 jaar geldig maar als je werk hebt en je moet een opfrissingscursus doen dan betaald het bedrijf dat. En als je werk gaat zoeken bij uitzendbureaus en je geeft dat aan hebben ze misschien een bedrijf waar ze veel mensen te kort hebben, dan betaald het uitzendbureau vaak de opleiding.
Hier ook een Belgje. Ik weet dat de meeste huishoudhulpen hier meestal blokken van 2 à 4 uur werken. Da's kennelijk een verschil met NL. De meesten werken deeltijds, maar je kan perfect vragen achter een voltijds of bijna voltijds schema. 't Enige nadeel is dat de meeste bedrijven via dienstencheques werken en dat de DC's alleen maar in prijs zijn aan 't stijgen. Daardoor zijn er mensen / klanten die beginnen te besparen. Maar ik zou het wel overwegen als je vaste uren wil en een gezinsleven. Want je werkt bijvoorbeeld 2 blokken van 4 uur, wat meestal bijvoorbeeld betekent van 8 tot 12 en van 1 tot 5 of iets dergelijks. En aangezien er kantoren genoeg zijn overal ... meestal in de buurt van je woonplaats.