Wij hebben de Tobi. Voor de oudste destijds aangeschaft en die gebruiken we nu nog. Mijn jongste is sinds een paar weken uit de kleine maxi cosi en zit heerlijk in de Tobi. Als ik nu mijn eerste had, kocht ik een stoel die achterwaarts kon, maar ik ga die investering nu niet meer doen; deze stoel is prima, prettig in gebruik en niet onveilig omdat er veiligere opties zijn.
Ik vraag me zelf altijd af wat hier daadwerkelijk de toegevoegde waarde van is. Een autostoeltje wat te ruim lijkt bij leeftijd 1 jaar, zit waarschijnlijk goed bij 4 jaar. Een autostoeltje wat nu goed aansluit rondom bij leeftijd 1 jaar, is waarschijnlijk te krap om nog met 4 jaar lekker in te kunnen zitten. Is mijn gedachte dan? Een hoofdsteun is bijvoorbeeld heel fijn bij jongere kinderen, vooral met in slaap vallen. Maar als ze ouder worden zorgt het er vaak voor dat je kind zijn schouders er niet meer inpassen (Romer King Plus, bijvoorbeeld, staat bekend om dat sommige kinderen bij 2 jaar al niet meer passen doordat shouders klem zitten onder hoofdsteun, weet niet of de Römer King II ATS ruimer is?) Ik zou trouwens kiezen voor een degelijk merk qua veiligheid met testresultaten, en liever niet Kidsriver Lief voor de leuk/looks. Achterwaarts als je het kan/wil betalen, eigen afweging. Ik heb zelf een Concord Ultimax stoel (9 t/m 18 kg) die mag t/m 13 kg achterwaarts. Meeste kinderen wegen met leeftijd 2 jaar ongeveer 13 kg, dochter is iets lichter dan gemiddeld dus kan waarschijnlijk t/m 2,5 jaar achterwaarts. Dan is haar hoofd al relatief kleiner, en nekspieren sterker, en wordt het verschil in veiligheid tussen achterwaarts en voorwaarts kleiner, dus durf ik het vooruit wel aan. Vond ik zelf een fijne tussenweg, heb het stoeltje van een bekende over kunnen nemen voor 25 euro, is erg fijn in gebruik. Ik heb ook een voorwaartse Maxi Cosi Priori als reservestoel, ook prima ding. Als dochter niet meer in de Concord stoel past door de hoofdsteun zet ik haar in de Priori, die is fijner/ruimer voor 3,5-4 jarigen.
Hier ook absoluut gekozen voor zo lang mogelijk achterwaarts. Zoveel veiliger! Je hebt al een stoel die je tot 4 jaar achterwaarts kan gebruiken, en daarna nog tot 7 jaar als verhoger voor 200 euro: Joie Stages. Veilig hoeft dus niet duur te zijn!
De lief autostoel is op een B merk ( Kids river dacht ik, maar weet het niet zeker ) autostoel met Lief! bekleding. Ik zou hier zelf nooit voor durven kiezen...
Ik zou niet voor het uiterlijk gaan, maar voor veiligheid en comfort Met de oudste zijn we destijds gaan passen. Zij zat alleen in de maxi cosi tobi echt goed en stevig, dus die hebben we toen gekocht. Nu zit de jongste er met veel plezier in. Vind het een hele prettige, hoge stoel waar ze echt goed in zitten en handig met de riempjes die open blijven staan.
Joie Anchor-i ! Echt aan te raden! Niet heel duur en kan zowel voor- als achterwaarts. Wel zo fijn omdat de wet aangepast gaat worden (kindjes mogen tot een bepaalde leeftijd dan alleen achterwaarts vervoerd worden). Wanneer die wet ingaat weet ik niet, maar goed wel fijn om er dan alvast in te investeren..
hier hebben we een cybex sirona. we wilde een autostoel die draaibaar was en ook zo lang mogelijk achterwaarts kan. en hij kan ook voorwaarts.. fijne stoel erg tevreden mee. hebben ook gekeken naar de Joie Anchor-i en de Romer max-way ook die twee zijn een goede optie vind ik zeker voor het langer achterwaarts vervoeren.
Wij hebben de axxisfix. Die kan je opzij draaien om je kindje in te plaatsen en is ook nog achterstevoren te gebruiken! Ideaal.