Wat is handig of juist niet voor op en bij de commode?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door klaske, 8 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. klaske

klaske Actief lid

3 apr 2009
    116
    0
    0
    akersloot
    Hallo,

Ik kan het zelf even niet meer bedenken, er zijn zoveeeel spullen.
    Wat is handig voor bij en op de commode??

Alle tips zijn welkom
    en bij welke winkels kun je handig voor de baby shoppen?

alvast bedankt voor de reactie

klaske

2. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Handig in de buurt van de commode:
    - Aankleedkussen (+ hoes)
    - Luiers
    - Luier emmer
    - Billendoekjes
    - Bodylotion
    - Spuugdoekjes
    - Hydrofiele luiers
    - Rompertjes
    - Thermometer
    - Speeltje voor de kleine, handig tijdens omkleden ;)

Wij hebben bijna alles gekocht bij Babypark (in kesteren) erg goede service en top spul!
    Kleding kopen we meestal 2ehands of bij Zeeman, H&M of C&A

3. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.107
    3.881
    113
    Wij hebben ook veel bij Babypark in Kesteren gehaald, erg tevreden over de service.
    Ik heb in de commode altijd de luiers, rompers, slabbetjes, afdroogdoeken en luierzakjes. Op het plankje erboven staan de billendoekjes en een mandje vol verzorgingsspullen plus een knuffelschaap wat ze dan vast mag houden. Ernaast de luieremmer.
    Misschien nog een handige tip, ik hang die luierzakjes altijd open aan een knopje van het commodekastje, zodat ik niet sta te klungelen om dat zakje open te houden, terwijl je vieze billendoekjes in je hand hebt, kan alles er direct ingooien. Op de commode ligt uiteraard een verschoonkussen. Verder niets, dat ging alleen de eerste weken, sindsdien gooit en trapt ze alles er vanaf.

4. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik heb bij de commode op de babykamer een luierzak... Erg handig... :D Geen losse luiers in de la of op een plankje... Zoiets als deze.. http://www.hiphoera.nl/luierzak.htm Alleen is die van mij al 11 jaar oud, hij is van mijn nichtje geweest...

Voor Jelle heb ik bij Ikea zon kastenhanger gekocht. http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40123457 Die hang ik naast de commode zodat daar luiers enz in kunnen. Jelle schopt nl alles van de commode met zijn lange benen... :) :)
    Op de commode zelf heb ik alleen het aankleedkussen en de doos met billendoekjes. De verzorgingsspulletjes heb ik allemaal in de la liggen in van die bakjes van Ikea. (Die met zo'n ritsje in de bodem, de komplement.)

5. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Alles wat binnen handbereik moet zijn, denk ik..
    Hoewel je vooraf al veel klaar kunt leggen zijn sommige dingen handig om altijd grijpklaar te hebben..

Ik denk dat als "wij als nieuwe moeders" straks er wel achter komen wat handig is om binnen handbereik te hebben, zomder t apart klaar te hoeven leggen/zetten..

6. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Wat mij lijkt is het aankleedkussen, mandje met crémepjes, shampoo etc, speeltje voor baby, luiers, hydrofiele luiers, spuugdoekjes en kleertjes in de lade. Zo ga ik het tenminste doen. En de rest kom je vanzelf achter :).

7. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Wat handig is, is als je iets boven de commode hangt, waar je kindje naar kan kijken. Bijvoorbeeld een spiegltje, of een mobiel

Ik merk nu inderdaad dat een speeltje wel handig is, vooral als ze in bad geweest is en afgedroogd moet worden (al die plooitjes, dat duurt wel ff voor je daarmee klaar bent en dan gaat madam zich al snel vervelen). Maar in het begin kon ze nog niet zoveel met een speeltje. Wat ze wel leuk vond, was de mobiel van de IKEA. Heel simpel ding, kost een paar euro, maar ze vond en vindt hem echt helemaal geweldig. Tegenwoordig kan ze de beestjes vastpakken en die gaan dan richting mondje :). Als we haar op de commode leggen, begint ze meteen te kraaien en in de lucht te grijpen, ook als dat ding even op de plank boven de commode uit het zicht ligt. Echt een aanrader!

Ik heb hem even voor je opgezocht: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30109225

Deel Deze Pagina