Wat is handig? (Peuter + baby op komst: wagen, dragen, of... )

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Dee-tje, 30 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EYA

EYA Actief lid

19 jan 2013
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier een verschil van 21 maanden en wij hebben ons heel goed kunnen redden met een meerijplankje achter onze kinderwagen. Vooral in het begin was het heel interessant voor dochterlief en naarmate de tijd verstreek ging ze steeds meer zelf meelopen (aan hand of kinderwagen ).
    We hebben het plankje nauwelijks meer nodig, ze kan al een heel stuk zelf meelopen en heeft hierdoor goed geleerd de kinderwagen vast te houden tijdens het lopen (want anders moest ze weer op het plankje).

2. Elvis

Elvis Bekend lid

31 okt 2013
    826
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik denk dat het ook heel afhankelijk is van waar je woont en hoe je je meestal gedurende de dag verplaatst. Ik doe bijna alles lopend of met de fiets. Woon heel dicht bij het centrum van een grote stad. Ik gebruikte de duowagen meerdere malen per dag en dan zeker voor een paar uur. Als je gewend bent om veel met de auto te gaan en korte afstanden te lopen, dan zal een plankje ook voldoen.

3. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Genieten van mijn mooie gezinnetje
    Op de roze wolk :-)
    Voor een 2 jarige kind vind ik duowagen onzin, met die leeftijd kunnen ze best lopen, en anders meerijdplank als optie?

4. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik twijfel soms ook nog en mijn dochter is 3 als haar zusje komt:) ze is echt lui en wil amper lopen.. Ook slaapt ze nog vaak in de buggy... Uiteindelijk gaan we toch voor een KID sit maar ik ben steeds bang dat ik spijt krijg pff..

5. Elvis

Elvis Bekend lid

31 okt 2013
    826
    1
    16
    NULL
    NULL
    Het hangt echt van het kind af en de situatie waarin je zit. Ik heb tot voor kort gebruik gemaakt van mijn duowagen en mijn kids zijn bijna 5 en 7. Ik woon op zo'n 10 min lopen van het centrum van een grote stad. De laatste tijd wilden ze niet altijd meer zitten, maar vonden het maar wat fijn dat ze niet al die uren hoefden te wandelen.

Ik vind dus niet dat je zomaar kunt stellen dat een duowagen voor een kind van 2 niet meer noodzakelijk is. Ik vind zo'n meerijplankje ook niet voor ieder kind toepasselijk. Je zult er eentje hebben die telkens weg rent en vervolgens rolt je kinderwagen richting straat....

6. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Komt goed !
    Hier zoontje van 2 en ook lui, maar de kid sit vindt hij helemaal te gek zelfs in een winkel blijft hij erop zitten.

Als vriend mee gaat bijv op zaterdag even naar de markt gaat hij wel in zijn eigen buggy.

7. Dee-tje

Dee-tje Fanatiek lid

17 okt 2011
    1.435
    320
    83
    Vrouw
    Dank jullie voor de nog toegevoegde tips! :) @Sitalita Hier inderdaad ook nog een hond, dus straks met twee kids plus hond over straat ;) Vandaar dat ik ook echt even zit van, oke, wat is nu handig.

@Elvis, Dank je voor je nuttige info. Ik heb idd ook naar de mountain duo gekeken, leek me een erg praktische en mooi ogende optie. Ik denk idd dat het heel erg afhangt van je situatie wat jij al aangeeft! Voor mijn dochtertje van straks twee is het denk ik geen onzin om een duowagen aan te schaffen, omdat zij een echte wegloper is, een druk grietje met een eigen willetje, dus is het voor mij fijn als ik over een drukke straat loop dat ik haar gewoon samen met haar broertje, of zusje veilig en snel in de wagen kan vervoeren. En zo te horen kun je de mountain ook nog tot een aardig gewicht en leeftijd gebruiken, dus dan heb je er nog wel lang wat aan :)

Sowieso wil ik als ik de duo aanschaf, daarnaast ook gewoon nog de enkele wagen houden en een draagdoek aanschaffen. Ik heb ook nog een buggy voor mn dochter dus zo heb ik alle mogelijkheden, en zal het per moment verschillen wat het makkelijkst is om gebruik van te maken!

8. Elvis

Elvis Bekend lid

31 okt 2013
    826
    1
    16
    NULL
    NULL
    Dee-tje, graag gedaan! Als je nog meer vragen hebt, dan pb me maar even. Ik weet namelijk niet hoelang de bevalling nog op zich gaat laten wachten ;).

Wij hadden hier trouwens ook een gigantisch wagenpark staan: de gewone kinderwagen, de duo wagen en later ook nog twee buggy's. De eerste maanden heb ik ook vooral de draagzak en buggy/gewone wagen met buggy inzet gebruikt. Maar op een gegeven moment wordt dat ook weer onhandig in winkels.

Ik zie dat je 11 weken zwanger bent, dus je hebt nog geruime tijd om het internet af te speuren voor een leuk koopje wbt de duowagen. Ik vond de mountain terrain echt fijn qua formaat in de breedte. Ik heb zelf ook een mutsy 4 rider staan en deze is "maar" 5 cm smaller. Het enige wat ik soms wel miste (zeker toen de jongens ouder waren), was een zwenkwiel. Maar die waren toen gewoon nog erg duur tweedehands (tegen de €500). Nu kun je die ook voor veel leukere bedragen op de kop tikken.

Succes, ook met je zwangerschap!

9. Dee-tje

Dee-tje Fanatiek lid

17 okt 2011
    1.435
    320
    83
    Vrouw
    @Elvis, Oke, dankje! Maar spannend! Zie idd dat je bijna bent uitgeteld :D
    Ik heb inderdaad nog genoeg tijd om iets op de kop te tikken, heb net al even gekeken op mp, maar veel mensen vragen er toch wel pittige bedragen voor en dat dan nog zonder babynest (300,- a 350,- gemiddeld) dus ik wacht nog even en hou het gewoon even in de gaten! Vast wel iemand die hem binnenkort voor minder weg doet. Ach ja, hier zal straks ook een flink wagenpark gestald staan ;) maar is eigenlijk ook alleen maar handig! Ben je op alles voorbereid!
    Maar dankjewel! Jij vast veel succes met de bevalling!

10. Elvis

Elvis Bekend lid

31 okt 2013
    826
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb ook maandenlang marktplaats afgespeurd. Iedere dag opnieuw de nieuwe lading duo wagens bekeken en ineens stond hij er! €100 inclusief een babynestje, universele regenhoes en een voetenzak. Hij was waarschijnlijk al wel derdehands, maar hij voldeed prima. Ik heb hem dit jaar aan iemand weg gegeven die hem goed kon gebruiken, maar niet veel geld had. Hij zag er nogal 'gebruikt' uit, dus ik durfde hem niet meer te verkopen ;)

11. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.144
    8.876
    113
    Wij hebben een fietskar gekocht, die we de eerste periode vooral heel veel als duowandelwagen hebben gebruikt. We hadden daarnaast ook een duobuggy (achter elkaar), maar die reed heel moeizaam, de oudste was eigenlijk ook te zwaar er voor ed. Fietskar was en is ideaal. :)

12. JD74

JD74 Bekend lid

17 sep 2013
    514
    0
    0
    Kindercoach De Vuurtoren Den Haag
    Aan de kust
    Onze oudste was 2 jaar en 2 maanden toen hij grote broer werd en ik heb gekozen voor een Phil&Teds Vibe (300 euro helemaal compleet via MP). Ik vind het een topuitvinding! Ze kunnen er beiden makkelijk in, rijdt lekker, is makkelijk klein te vouwen en ik verwacht er nog zeker een jaar veel plezier van te hebben. En hij is eenvoudig voor 1 en 2 kinderen om te zetten.

Wat betreft de opmerking "onzin voor een 2-jarige"... Onze zoon is heel lief en gehoorzaam, maar ook heel snel! Ik wandel vaak en lang en dan is het echt geen doen om hem steeds in de gaten en (vooral) dichtbij me te houden. Dat zou mij echt beperken in mijn naar buiten gaan.

Ik maak wel eens grapjes over een tuigje, maar dat voelt heel onprettig om echt te doen. Dus de P&T vind ik ideaal.

Ik verdenk mensen die zeggen dat het onzin is er stiekem vaak van niet zo veel te lopen met hun kinderen van 2 eerlijk gezegd. Gisteren zijn wij bv naar het strand gegaan, dat is een half uur en een half uur weer terug. Dat zie ik onze oudste echt niet doen hoor. Bovendien heb ik lang niet altijd de tijd of het geduld om in zijn tempo te lopen. ;)

Draagdoek heb ik niet, omdat ik het zonder klein lijfje op me al zo warm vind! :p

Succes met de keuze! :)

Edit: onze jongste is een klein mannetje (2800gr bij geboorte), dus hij kan voorlopig nog wel in het nestje. Een vriendin van mij heeft de P&T na een paar weken weg gedaan, omdat haar jongste (10 ponder bij geboorte) al niet meer in het nestje paste. Hou hier rekening mee!

13. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Dat geldt dus niet voor ieder kind. Mijn dochter is 2,8 als haar broertje geboren wordt en wij hebben onze Joolz verkocht en een Bugaboo donkey aangeschaft.

14. Hevn

Hevn Actief lid

22 mei 2011
    236
    1
    18
    Manduca, draagdoek of mei tai?
    Op de draagpraat facebook staat nu een linkje naar een manduca voor heeeeel weinig!

15. clnl

clnl Actief lid

10 jun 2012
    247
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn oudste was 1 jaar en 9 maanden toen hij grote broer werd en wij hebben na lang nadenken over alle opties een kidsit aangeschaft. Wat een fantastisch ding is dat!! We hebben er zoveel plezier van gehad en het ging altijd prima. Hij mocht lopen tot hij moe werd of ondeugend deed, dan ging hij op het stoeltje. Toen de jongste eenmaal kon zitten was het helemaal leuk want dan konden ze elkaar zien. Grote pret hadden ze samen.

16. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Hier een Phils en Teds sport compleet voor nog geen 200 euro via mp gekocht!

Onze jongste is net geen twee als de baby komt. Hij loopt aardig goed, maar wil elk keitje elk bloempje vast pakken of bekijken, elk stoeprandje beklimmen en eigenlijk wel alle tuinen in wil...

Zal de oudste toch echt 4 x daags van en naar school moeten brengen een kwartier lopen. Als ik dus haast heb zal de middelste in de Phils en Ted gaan. Hebben we tijd zat kan hij gewoon lopen.

Loopfiets lukt m niet al zijn we hard aan t oefenen.

Ook heb ik n bondolino voor de baby.

In de schuur hebben we nog een duobuggy en een paar loopfietsen en driewielers ( wat hij ook nog niet kan).

Daarbij hebben we twee honden waarmee we veel lopen, handig als hij dan kan zitten als hij moe is!

17. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Lila. Lees m'n post hierboven . Je kan dat nooit zo zeggen hoor. Elke situatie is anders!

18. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Ik heb mijn zoontje vanaf dat we een ergonomische drager hebben, nog nauwelijks in de kinderwagen gehad. Ik gooi hem nu op m'n rug zodra we op een drukke plek komen omdat hij nogal graag zelf op pad gaat ;). Als de kleine er is zal ik die meer gaan dragen en moet zoon aan de hand gaan lopen. We hebben een meerijdplankje voor de kinderwagen gekregen dus als we de wagen mee hebben kan zoon daarop staan. Maar dat zal alleen voor langere uitjes zijn, naar de winkels etc wil ik de draagdoek/ergonomische drager gaan gebruiken. Zóveel makkelijker en geen gesjouw. Ik vond het in/uit de auto tillen van de wagen en mc belastender voor mijn bekken en rug dan een kindje dragen.

Ik las wat over een draagdoek en buggy duwen, dat dat lastig zou zijn. Probeer eens rugdragen met een geweven doek of SSC! Dan kun je je voeten tenminste zien haha. En het draagt veeeeel lichter op je rug dan op je buik.

19. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Dat verschilt nogal per kind.... die van ons mag nogal graag zelf lopen en heeft zelfs een hekel aan de kinderwagen, maar ik ken ook zat kindjes die lopen te eng/inspannend vinden en veel liever in de wagen of bij mama zitten. Beetje sneu als die ineens moeten gaan lopen omdat er een broertje/zusje is.

20. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Genieten van mijn mooie gezinnetje
    Op de roze wolk :-)
    Oke.....
    Hier heb dus wel een kind die heel netjes samen met mij loopt!
    (al vanaf 1,5 jaar)
    Maar klopt elke kind anders, hier is Kaan altijd voorbeeldig geweest, hij laat mijn hand ook nooit los ;)
    Vandaar dat ik vreemd vond kind van 2jaar plus of 3jaar / 3jaar plus nog in een babywagen zit..

Deel Deze Pagina