Ik ben erg benieuwd wat jullie ervan denken. Ons zoontje is inmiddels 18 maanden en ik zit steeds meer na te denken over een tweede. Maar het lijkt me ook ontzettend druk. Dus ook wel weer lekker als hij al naar school zou gaan, maar spelen ze dan wel leuk met elkaar als er 4 jaar tussenzit? Iemand ervaring?
Hi, Of er een juist moment is om aan een tweede te denken, weet ik niet. Maar ik kan je uit eigen ervaring vertellen, dat tussen mijn 3 kinderen 3 jaar zit. 11jr, 8jr en 5jr. (en nu komt er na 5jr pas weer 1) Ik vind het leeftijdverschil wel prettig maar had niet groter moeten zijn voor mijn gevoel. Ze spelen nu wel samen maar ik merk duidelijk het leeftijdverschil. Nu ze weer wat ouder zijn lijkt het wat minder lastig te worden. Maar achteraf gezien, had ik eigenlijk liever nog wat minder leeftijdverschil gehad. Aan de andere kant was het dan misschien ook wel wat moeilijker/zwaarder voor mezelf geweest. Zeker als ze nog zijn klein en zo afhankelijk van je zijn. Nu de jongste alweer een jaar naar de kleuterschool gaat, voelt het wel een beetje als helemaal weer opnieuw beginnen. Ik vind dat je gewoon op je gevoel moet afgaan, voelt het goed, dan niet nadenken over leeftijdverschil e.d. want soms liggen de kinderen eerder dwars tegen elkaar door karakterverschil dan leeftijdverschil. Maar gewoon er weer voor gaan dus! Succes, Liefs Gwen
Dank je wel voor het antwoord! Volgens mij ligt het ook helemaal aan hoe het kind is of ze samen willen spelen of jongen/meisje of jongen/jongen. Het lijkt me wel zwaar, maar ik denk steeds meer dat we toch niet meer zo lang moeten gaan wachten.