wat is handiger?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door debora21, 7 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debora21

    debora21 VIP lid

    4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik was laatst in de babyplanet en daar heb ik staan kijken naar badjes. Wat is handiger: een tummytub of een gewoon badje. In een tummytub passen ze niet zo lang, en is het dan niet zonde van het geld? (niet dat die dingen zo duur zijn) Maar van de andere kant lijkt een tummytub zo lekker voor het kindje... Heeft iemand ervaring?
     
  2. tari

    tari Fanatiek lid

    23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Ik heb ze allebei, maar ik zou voor het gewone badje gaan, gaat veel langer mee. Als ze zitten kunnen ze er ook nog in.
     
  3. Sjalleke

    Sjalleke Fanatiek lid

    21 okt 2005
    2.151
    402
    83
    Ik zou het allebei niet doen als ik het over kon doen :) Ons meisje gaat al van het begin met ons mee onder de douche dus de tummy is nog bijna ongebruikt (maar staat wel lief vol met beren op haar kamertje :))
     
  4. greetje82

    greetje82 Bekend lid

    11 jul 2006
    575
    0
    0
    Provincie Groningen
    Ik heb ook allebei, maar gebruik alleen het badje en de douche.
    Nadine zet zich namelijk af tegen de bodem van de tummy....en springt er dus bijna uit. Bovendien vind ik de tummy tub ook niet zo handig als je alleen bent, want je moet de baby eigenlijk met twee handen vasthouden....dus geen handen over om te wassen.
     
  5. Shirleyke

    Shirleyke Actief lid

    Ik heb ze ook allebei. De tummy heb ik 1 keer gebruikt.
    Vind het echt een onhandig ding.
    Geef mij maar een gewoon badje ;)
     
  6. debora21

    debora21 VIP lid

    4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    Dank je wel voor zo'n snelle reacties! Dus zo'n tummytub is gewoon leuk voor het oog! had al zo'n vermoeden. Ik denk trouwens dat als ons kleintje er eindelijk is we hem/haar ook al snel mee onder de douche nemen. Wel daar nog een vraagje over: ben zo bang dat het kindje dan wegglijd uit mijn armen, of valt dat wel mee...
     
  7. Shirleyke

    Shirleyke Actief lid

    Ik durf het nog niet aan om Kyani mee onder de douche te nemen :oops:
    Ben ook bang dat ze wegglijdt of zo...
     
  8. greetje82

    greetje82 Bekend lid

    11 jul 2006
    575
    0
    0
    Provincie Groningen
    Dat valt wel mee hoor....gewoon een keer proberen.
    We douchen wel altijd met zijn drieen, dan kan ik nadine gewoon overpakken en aankleden.
     
  9. debora21

    debora21 VIP lid

    4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    ja ik zat er ook al aan te denken om met z'n drieeen te douchen, maar heb een ienemienie douchecabine! dus dat wordt krapjes.
     
  10. greetje82

    greetje82 Bekend lid

    11 jul 2006
    575
    0
    0
    Provincie Groningen
    Of je blijft gewoon buiten de douchecabine staan om de baby aan te pakken....of je vriend natuurlijk.
    Dan hoef je tenminste niet met je natte voeten over de tegelvloer met een baby op je arm....dat vind ik zelf nl wel doodeng.
    Je kunt ook een wipstoeltje met een handdoek erin in de douche zetten als je alleen met de baby wilt douchen. Kan je jezelf even rustig afdrogen en daarna de baby.
     
  11. debora21

    debora21 VIP lid

    4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    @greetje 82; hele handige tip. :D daar denk ik dan weer niet aan he... Maar ja die handigheid komt vanzelf wel denk ik.

    Ik heb op een kinderdagverblijf stage gelopen en daar heb ik die kids wel eens gewassen in een badje, ging prima. Maar was toch wel nieuwsgierig hoe dat thuis het makkelijkst kan.
     
  12. missgwen

    missgwen Bekend lid

    23 apr 2007
    775
    16
    18
    aan het water
    ik douche ook veel met hem en had geen tummy tub, had hem weleens gebruikt bij vriendinnen en vond het toen maar niks en heb gewoon een badje gehaald en daar zit hij ook weinig in vanwege de douche
     
  13. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik heb alleen een badje en heb de tummytub nog geen dag gemist.
    Hier gaat Bram inderdaad ook regelmatig gewoon mee onder de douche, gezellig en twee vliegen in een klap!
     
  14. marsja

    marsja Actief lid

    26 mrt 2007
    114
    0
    0
    Ik vond de tummytub heerlijk. Vooral als ze wat groter zijn en los kunnen zitten. Zowel in de tummytub als in het badje kan je de baby met 1 hand vasthouden en heb je 1 hand om te wassen. En zeker als je alleen bent hoef je niet zoveel water te slepen (ik waste in de babykamer) Overigens 'passen' ze er makkelijk tot 2,5 jaar in hoor :) Mijn oudste vond het wel leuk en toen zijn zusje geboren was wilde hij ook vaak in de tummy.

    Groetjes, Marsja
     
  15. augustus

    augustus Niet meer actief

    Wij hebben een tummytub gekregen en die gaan we lekker in het begin gebruiken. Als de kleine wat groter wordt koop ik denk ik een badje en doen we de tummytub weg.
     
  16. anouk31

    anouk31 Bekend lid

    22 nov 2006
    590
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Zuid Limburg
    Wij gebruiken ook veel de tummytub. Het badje hebben we misschien 3 keer gebruikt tot nu toe. Milou lag in stuit en vindt de tummytub heerlijk. Ook is het veel makkelijker voor mij. Ik heb een keizersnede gehad en dan is 1 emmer water tillen fijner dan 2.

    Ieder heeft eigen ervaringen.. Ik had ook geen goed gevoel bij de tummytub tijdens mijn zwangerschap. Maar dat gevoel is dus echt veranderd.
     
  17. joyce1980

    joyce1980 Fanatiek lid

    21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    hoi, wij kregen als tip van een kraamverzorgster, om een badje en eentummy tub te kopen.
    maar zei ze ipv de tummy tub kan je ook gewoon een luieremmer of een schoonmaakemmer nemen.
    als hij maar groot genoeg is voor de kleine en er geen scherpe randjes inzitten.
    klinkt misschien een beetje raar, maar het principe werkt hetzelfde.

    dus je kan altijd nog bij de blokker ofzo een goedkope emmer halen en dat proberen.
    wij hebben een luieremmer van mijn man, hebben zijn eigen poepluiers van 32 jaar geleden nog in gezeten en deze gaat dienst doen als tummy tub.

    liefs joyce
     
  18. tiruja

    tiruja VIP lid

    28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    ik vond een tummy zonde van het geld.
    Bij mijn oudste hebben we hem in de kraamweek van de kraamverzorgster kunnen lenen. Bij de jongste van een vriendin en daar hoop ik nu de derde keer ook weer op.
     
  19. Pinda

    Pinda Actief lid

    27 jul 2006
    477
    0
    0
    Hier was het badje krijssen en de tummy heerlijk ontspannen! Sinds 2 weken gebruik ik nu badje met zo'n ligstandaard erin. Hij kan nog makkelijk in de tummy, maar het wordt zo'n natte bende met een vrij bewegelijk mannetje! :D :D en in het badje ligt hij nu rustig op zijn stoeltje
     
  20. Pipo

    Pipo Actief lid

    7 jul 2007
    159
    0
    0
    Jij bedoeld zo'n shantala zeker? :confused:
     

Deel Deze Pagina