Wat is heftig? (Bloed enzo!)

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door void, 3 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Nu had ik helemaal next to nil bloed verlies met de mirena, vooral in het begin was het er eigenlijk niet wel spotting enzo maar that's it..

Nu toen hij eruit ging, was ik aan het spotten dus wist ik dat ik me ongi had, die was in ondertussen gaan bijhouden en liet mij netjes elke 28-30dagen spotten... Dus toen ie eruit ging, ging het gewoon wat meer bloeden.. Wat logish is want met volle geweld rukken ze dat ding eruit, tuurlijk loopt je baarmoeder dan wat trauma op.. Dat snap ik..
    Eerst erop komende ongi na 26 dagen was enorm heftig, waar het bijna tot aan m'n oren doorliep in de nacht ('s nachts gebeurt bij mij 't meest ik wordt altijd 's avonds of 's nachts ongesteld niet random midden op de dag) Hele always nacht met vleugels erbij en alles.. Keer erop heel erg licht en kort vergeleken met die andere menstruatie...

Wat betekend verschillend bloed? Waar kan ik dit vinden? Gebeurt er in je lichaam iets anders wanneer je ei wel bevrucht raakt maar niet blijft plakken? Gebeurt dit elke maand wanneer je rond de eisprong je helemaal rot klust en je toch weer oma op bezoek krijgt aan't eind van de maand..
    Sorry om misschien cru en ongeschoold over te komen, maar ik moest echt niks van moederkoeken en de binnenkant van mijn vajayjay hebben toen ik in de 2e moederkoek lessen kreeg.. Dus probeer ik nu m'n niveau omhoog te halen en wat bij te spijkeren..

Want wat classificeer ik nu als een heavy flow, medium en light?

Vorige menstruatie ben ik met een paar mini tampons en wat maandverband zoet geweest maar ben nu in doubt of ik een mogelijke innesteling heb waardoor ik nu zo vroeg bloed (8-9dpo) want ja 't lekt er wel uit maar wat is veel? ben zo ver ook zoet gebleven met 1 tampon en een inlegkruisje! en ik weet van toen ik nog aan de pil zat en daarvoor dat als het echt heftig heftig is, er bijna niks tegen op te boxen valt en dat doorlekken bijna onmogelijk is en dat had ik dus niet in m'n laatste ongi. En hopelijk dit keer weer niet..

Gezien mannetje lief al licht in z'n hoofd wordt van het woord bloed, is niet handig als ik het bed onderbloed en geen liefde krijg voor 4-5 dagen omdattie denkt dat ik het anders aan hem afsmeer of zo ha ha ha

(Mijn manneke heb nog minder opgelet bij bio, en wilde gisteren nog wat zaadjes afleveren waarop ik hem heb verteld nee schatje is een beetje laat ben nu niet vruchtbaar hihi)

2. mart

mart Fanatiek lid

2 jun 2012
    2.201
    0
    36
    NULL
    NULL
    Als je aan de pil oid bent heb je minder verlies dan zonder. En heb je ook minder menstruatiepijn.
    Het varieert van persoon tot persoon en van maand tot maand.

Ik doe het al heel wat jaartjes zonder de pil. Maar er is bij mijn menstruatie wel een trendpatroon te ontdekken.

Bij mij begint het meestal met wat oud bloed en dan begint het een beetje te druppelen. Inlegkruisje is voldoende. 1 dag in mijn cyclus komt het 's ochtends er echt uit lopen. Gelukkig douche ik altijd 's ochtends ;) Soms moet ik binnen het uur mijn tampon alweer verwisselen. Dat is meestal tot de middag en daarna is een inlegkruisje weer voldoende. Vreemd genoeg heb ik 's nachts nooit echt verlies.
    Meestal heb ik er 4 a 5 dagen last van en dan is het over. Helaas spande afgelopen maand de kroon met 10 dagen.

Ik heb trouwens ook niet opgelet bij bio. Gelukkig mijn man wel. Die moest mij vertellen wanneer ik vruchtbare dagen had. Voelde me zo dom. Gelukkig is er dit forum waar je heel veel antwoorden kan vinden. Maar helaas kan ik mijn lichaam niet doorgronden en doet het elke keer wat ie zelf wil.

3. Frambloosje

24 jun 2012
    93
    0
    0
    NH
    Ik heb ook een mirena spiraal gehad (7 jr). Ik kon het al die jaren af met een inlegkruisje. Heerlijk!
    Sinds febr. is hij eruit en ik kon de maandverbanden niet aanslepen in huis. En beroerd dat ik was.
    Ik ga binnenkort op vakantie. Ik ben zwanger maar ben ook erg opgelucht dat ik niet met die ellende op vakantie zit. ;)

4. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    @Mart, 't is zo vreemd he! Ik heb echt veel pillen gezien want ik dacht juist dat m'n krampen alleen maar erger en erger werden... Vreemd genoeg zijn m'n ongi's nu zonder al die hormonen maar 1x net zo heftig geweest als ik het kende en verder niet! Heb nu zelf een tampon gedaan na het douchen als'tie vol loopt en ik moet die verschonen zal ik vandaag als nieuwe cyclus dag aanhouden, anders hoop ik dat het stopt en dat er een dokter de moeite wil nemen even te checken kan moeilijk een beetje de dokter op gaan bellen met help in bloed voor m'n ongi dit klopt niet haha dan denk'tie ook van ja daag, er zijn mensen die echt ziek zijn die nu moet helpen..
    Jaa, dat is de UK voor mij.. Geweldige healthcare waar er echt niemand zich druk om je maakt!

@Framboosje, dus jij bent eerst ff helemaal leeg gebloed en deze ronde zwanger geraakt als ik het goed zie en reken? (Gefeliciteerd alvast! :D )
    Ik hoop ook echt dat ik geen ellende heb meegekregen door t stug kiezen voor een spiraal.. Dat geen ongi leek me wel leuk want ik dacht dat m'n ongi m'n leven een hell maakte... Bleek m'n dieet leuk te zijn kwam ik achter na 't zetten van de spiraal. Jij kan lekker genieten op vakantie, samen met kleine bean vakantie vieren =D als hij/zij straks geboren is kun je zeggen ik had je nog snel mee kunnen nemen op vakantie =D Al die ontspanning kan alleen maar goed voor jullie zijn! Dus dubbel genieten ;)

5. bijoux

bijoux Fanatiek lid

14 jun 2011
    1.237
    0
    0
    momenteel thuis , mijn man heeft een stucadoorsbed
    regio breda
    Ik heb bijna 6 weken flink gebloed na verwijderen.
    Incl grote stolsels etc.

Daarna werd het rustig en ben ik gaan tellen in rondes.

Ik ben nu 3x ongesteld geworden nadat ik een periode van 28-30dgn niet gebloed heb.

Deze keer ben ik 3dgn te laat...maar teste vrijdag negatief.....

6. liesje88

liesje88 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.148
    0
    0
    Drenhte
    Wou je mij ervaring ook laten weten.

Voor en na de pil is bij mij t zelfde, tijdens was t allemaal wat rustiger.. maar ik heb altijd dat t begint met oud bloed, wat ik afkan met n inlegkruisje, maar binnen een paar uur word t vrij heftig, met krampen e.d en dan gebruik ik altijd tampon en maandverband omdat ik dan vrij snel doorlek helemaal in de nacht of als ik tijdens het werk niet regelmatig kan wisselen, dit heb ik twee dagen. Vervolgens heb ik meestal 2/2,5 dag wat minder wat eigenlijk wel afkan met alleen maandverband ( gebruik alleen wel altijd tampons puur omdat ik dat prettig vind) en daarna nog meestal 1 a 2 dagen een heel klein beetje met soms ook nog weer oud bloed en als dan thuis ben kan ik t af met maandverband of inlegkruisjes..

7. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Ik ben al 3 dagen aan het 'lekken' maar ik heb genoeg gehad met 8 inlegkruisjes en 2 tampons zonder door te lekken.. Vorige ongi was iets heftiger maar niet veel meer.. En die keer ervoor ook flink met stolsels as jou bijoux en volgens mij die cyclus 6 dagen overtijd! :(

'Tis alleen zo raar om zo kort op elkaar weer te bloeden..

Deel Deze Pagina