Overlast rondom jaarwisseling...wat gebeurd er bij jou in de buurt?

Discussion in 'De lounge' started by RosaLynn, Dec 31, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

Mar 5, 2011
    1,791
    0
    36
    Hier zijn ze vanaf 12 uur al heel de dag bezig met behoorlijke knallen.
    Massa's mensen hebben zich afgelopen dagen gehaast naar Duitsland om vuurwerk te halen hier vanuit Groningen.
    Carbid schieten , daar is er maar 1 van in het dorp die een vergunning heeft aangevraagd dus dat valt nog reuze mee:D

En hier ligt momenteel iedereen in bed...dus zowel binnen als buiten is het redelijk rustig vergeleken de plaats waar ik vorig jaar woonde.
    Daar branden containers,bushokjes , auto's ,bankstellen, winkelwagens enzo...allemaal volledig af... Hier nog niks van gemerkt momenteel.

Kreeg via het nieuws al te horen dat er in Brussel mensen opgepakt waren die bezig waren met aanslagen voorbereiden, ook is er in Parijs een lichtshow vanavond ipv vuurwerk.
    En er zouden plekken in NL zijn met vuurwerk vrije zones

Dus...de vraag..wat gebeurd er bij jullie momenteel?

2. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

Apr 20, 2015
    3,443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Niks. Vuurwerk, verder niets bijzonders. Buren van mijn moeder maken elk jaar een groot vuur achter het huis maar doen dat heel zorgvuldig met veilige materialen, kinderen worden op afstand gehouden en de buurman heeft een brandblusser binnen handbereik.
    Vernielingen zijn hier niet, brandstichtingen ook niet. Desondanks doe ik als ik straks even een paar uurtjes wegga alle ventilatieroosters dicht en plak ik de brievenbus af. Maar tot nu toe is er nooit wat gebeurd hier in de omgeving. Het enige nadeel is soms jongeren met vuurwerk die hun verantwoordelijkheidsgevoel nog niet helemaal ontwikkeld hebben en dus rotjes gewoon opzij gooien zonder te kijken of daar misschien iemand loopt.

3. xElles

xElles VIP lid

May 24, 2013
    9,575
    2,232
    113
    Hier wordt ook rondom ons dorp carbid geschoten. En dat gaat erop zeg!! Ook in de straat zelf best harde knallen.
    Ach.. Morgen rond deze tijd is het weer rustig 😊

4. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Hier wordt ook flink carbit geschoten, maar zijn ze ook bijna de hele week bezig met vuurwerk. En idd even naar duitsland om daar vuurwerk te halen.

Ben er niet zo van, maar tja....

5. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

May 20, 2012
    2,133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Wij wonen hier rustig denk ik :-D
    Er staat een party tent met gewone muziek (538) waar ze oliebollen bakken. Verder word er wat geknald maar niet gek veel.
    Gewoon leuk dus

6. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Hier zijn wel wat knallen. Sommige wat harder dan andere maar ik heb er eigenlijk niet zo'n last van.

Wel van de drie honden die alleen zitren in de flat van de buurvrouw. Zijn al vanaf vanmorgen aan het blaffen.. :/

7. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

Dec 10, 2014
    2,029
    227
    63
    Hier is het momenteel nog erg rustig

8. februarimama

februarimama Fanatiek lid

Oct 23, 2014
    1,524
    851
    113
    wat kinderen die astronauten afsteken en dat is het wel. Vanavond wel veel, iemand in de straat steekt altijd voor duizenden euro's vuurwerk af en maakt er daarna een vuur van wat de brandweer elk jaar komt blussen.

9. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Wordt steeds erger. Heb er een gruwelijke hekel aan maar gelukkig is het bijna voorbij. Morgen vaak ook nog maar 2 januari keert de rust weer terug :)

10. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Hier is het eerste vuurtje al aangestoken, vaak worden dat er een stuk of 4 in de wijk. Verder zijn ze al de gehele dag aan het knallen.

11. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hier zijn al de buurt kinderen de hele dag al aan het knallen. Verder niets bijzonders.
    Oh ja ze zijn aan het carbid schieten.

12. sweetbel

sweetbel VIP lid

Jan 27, 2010
    5,519
    0
    0
    Achter ons huis is een veldje, daar zijn ze al de hele dag aan t knallen. Zag vanaf de bank jongens wegrennen en hoorde een harde knal vanuit de vuilnisbak. Toen kneep ik m wel even, want m'n man z'n auto stond daar. Afgelopen twee jaar steeds enorme schade aan de auto gehad door vuurwerk in vuilnisbakken. Gelukkig niks aan de hand.

We zijn nu bij m'n ouders, die wonen op een afgesloten terrein, dus daar hebben we geen last van vuurwerk.

13. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

Mar 26, 2015
    11,867
    5,105
    113
    Knallen lijken meer dan voorgaande jaren, maar is nog vrij rustig

14. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

Feb 4, 2014
    1,568
    1
    0
    Drenthe
    Het lijkt hier al een aantal dagen Oud & Nieuw.
    We wonen in een hofje en de buurtkids vinden het natuurlijk heerlijk om daar de hele tijd wat af te steken want het galmt zo leuk. Tja ik kan er niet zo mee zitten, maar ben toch blij als straks alle drukte weer voorbij is.

15. amdaa

amdaa VIP lid

Mar 28, 2015
    9,670
    11,009
    113
    Even door het raam kijken... man en kinderen zijn bezig met bladeren vegen in de voortuin, er lopen een paar mensen met de hond...

Verder niks... echt helemaal niks... wij wonen in saaiste buurt van Nederland :D:D.
    We horen ook geen knallen oid. .

16. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

Nov 20, 2013
    4,613
    1,155
    113
    Hier wat knallen, maar niet bijzonder hard ofzo.
    Vorig jaar basisschool in vlammen op gegaan door vuurwerk dus mag dit jaar wel rustig blijven van mij

17. Micera

Micera Fanatiek lid

Jun 23, 2013
    3,296
    547
    113
    Hier is onze heg vanmiddag voor de helft afbrand door vuurwerk :( De brandweer heeft het geblust, maar de heg is niet meer te redden, overal ligt as, en het hele huis stinkt naar de rook...

18. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

May 12, 2012
    3,340
    4
    38
    Rotterdam
    Ik woon in Rotterdam en normaal zijn ze al dagen van te voren enorm bezig. Maar nu hoor je af en toe een knal. Nu wat meer, maar het is nog heel rustig. Nu hoorde ik dat de politie erg alert is. Dat werkt blijkbaar :p

19. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

Feb 4, 2014
    1,568
    1
    0
    Drenthe
    Oh dat is wel balen zeg!

20. wachtend

wachtend Niet meer actief

Zijn mijn buurjongens ;)

Share This Page