Ik zit dit dus te lezen terwijl ik zit te eten... Gelukkig een sterke maag Toen ik jonger was at ik graag mossels, ik at een keer bij een vriendinnetje van me en stak een mossel im m'n mond en die was dus schijnbaar bedorven ieeuuwww heb ze nooit meer gegeten. Ik dronk een keer melk uit een pak en die was dus zuur met brokjes... Sindsdien drink ik t alleen als het pak net open is, en in een glas. En wat ik echt heel vies vind is taart, vlaai, pudding, custard en slagroom. Toen ik een jaar of 10 was, was ik bij de oma van een vriendinnetje en kreeg vlaai. Durfde niet te zeggen dat ik dat niet lustte dus heb een paar happen genomen. Heb staan overgeven in de tuin! Ik krijg al kippenvel (letterlijk) als ik pudding, of drillerige toetjes zie. Was niet zo heel handig op m'n werk... Juffrouw, welk dessert beveelt u aan? Yuk!
Ik was ooit bij de buren uitgenodigd op een verjaardag, ze was met een surinaamse man, dus ze zou wel, volgens surinaams gebruik, voor iedereen roti maken. Ik vreesde er al een beetje voor aangezien ik bekend was met haar "kookkunsten". Ik kreeg een bord met een een harde klomp kleefrijst erop, zeg maar net zo hard als een baksteen, daarboven op gebroken sperciebonen uit blik waar een beetje kerrie op gestrooid was, en dan nog een waterig kippetje met zo'n lillig wit vel. Brrr. Smaakte echt nergens naar.Toen kwam de pom haha. Het gaf serieus licht, zo geel was het en het smaakte naar kots. Dat ben ik nooooit meer vergeten. Oh en ik nam afgelopen zaterdag iemand mee uit eten en die wilde persee naar 1 of andere schimmige afhaalchinees in Leeuwarden. Ik denk ik bestel wel saté, lekker veilig. NOT! Het was net uitgedroogde dooie hond. Ik heb het dan ook niet opgegeten, dat heeft mijn gezelschap gedaan haha.
Per ongeluk een lik bloed van het versvlees van de hond.. Van alles zit daarin (pens!!) stinkt als de hel en ik sta al te kokhalzen als ik het de hond moet voeren.. Dacht dat het een druppel ranja was, helaas... Ik ben een week misselijk geweest en als ik eraan denk draait mijn maag zich weer om..
kaviaar.....brrrr wat is dat zout zeg, BAH! en met de bruiloft van mijn oudste broer gingen we uit eten en kregen we een 10 gangen menu. Ik zat naast mijn jongste broer, die had nog een glas cola voor zich staan, gelukkig. We kregen een championmousse, en dat klinkt heerlijk, maar oh wat was dat ranzig. Mijn jongste broer en ik vonden het zo ontzettend goor, een vieze smaak en heel glibberig, maar ja, we hadden beiden het gevoel dat we het voor het fatsoen moesten opeten, dus bij elke hap namen we beiden een slok cola uit dat glas.....brrrr
Oh gadver dat ei.. Euh.. Olijven, een witlof overschotel wat al voor de prullenbak bedoeld was en waar m'n moeder de asbak in had geleegd, melk zonder in het glas te kijken met 1 enorme flubberige, zure plop erin, ragout vind ik ook te smerig.. Oh en spinazietaart. Ik ben gek op spinazie, maar dat vind ik echt vreselijk.. 'Spannende' gerechten heb ik nooit geprobeerd, dus geen verhalen gelukkig.
Nee Maar mijn broer wel. Hij kon niet genoeg superlatieven vinden om dit afgrijselijke iets te omschrijven.
Ik ben een keer voor school op een uitwisselingsreis geweest naar polen. We lunchte daar eens op een kostschool. In de soep die we kregen zaten soort van ingewanden.. Blegh we waren daar best snel klaar mee hahahaha En gekookte aardappels met appelmoes zijn absoluut NOT DONE. Vroeger werd ik daarmee 'afgestraft' als ik mijn groenten niet op at. De geur kan ik nog steeds niet uitstaan.. Manlief vind het overigens heerlijk....
Niets spectaculairs maar botersaus, brrrrrr hou al niet van boter.. duh dat dit niet lekker is Verder moest ik bij dit topic aan mijn collega denken. Ze ging bij een vriendin pannenkoeken eten, ze dacht al ze smaken anders.. niet vies maarrr anders dus. Tja ze bleken met speciale melk gemaakt te zijn. Moedermelk dus. Oh myyyy..... Dat je dat doet, oke jou zaak maar serveren aan andere personen. Toch beetje raar.
Dat heb ik ook een keer gegeten. Is een Limburgse specialiteit met appel. Gatverdamme!! Ik vond het zo goor, was zelfs in een restaurant. Brrr. Snap niet dat mensen dat lekker vinden.