Een delicatesse hier uit de omgeving (Zweden) is surströmming, oftewel gefermenteerde haring. Dit is haring die in een blik ligt te rotten. Het blikje zet meestal behoorlijk uit. De blikjes worden buiten opengemaakt, omdat de geur niet harden is. En dan heb ik het nog niet over de smaak... gatver de gatver. Surströmming - Wikipedia
Heb ooit eens soep (was meer bouillion) gekregen met lamszwezerik (zeiden ze tenminste in het restaurant) was inderdaad heel goor, het leken wel hersentjes
dat klinkt ook smerig. En ik snap zoiets dan ook niet. BUITEN openmaken vanwege de geur, maar het dan wel opeten
Snoeptomaatjes. Vorige week eens geproefd en ik moest echt naar de wc lopen om het uit te spugen. Bah wat vies.
Bruine bonen met karnemelkse saus Gatverdamme! Mijn oma maakte dat vroeger en heel de familie was er gek op behalve mijn broer en ik, bah!
Toch gedaan, kon het niet laten maaruh Het vieste wat ik heb gegeten zijn toch wel Escargots, en toen ik hoorde dat het gewoon de huis tuin en keuken slakken waren ben ik meteen naar huis gegaan. Ben 3 dagen ziek geweest Ik lust heel veel, van kippenlevertjes tot geiten hersens maar escargots bleeeegh.
Ik vind vies: Snoekbaars Sushi Eigenlijk alle vis. Laatst heb ik bij de buren gefermenteerde rijst geproefd. Mijn buurman is er dol op en de buurvrouw zei al: dat moet je niet proeven dat is vies. Maar ik wilde me niet laten kennen en het toch proberen. Gelukkig namen ze het me niet kwalijk dat ik het liet staan!
Kwartel, alleen al zo'n vogeltje op je bord. Brrrrr snel naar het toilet gegaan en alles kwam eruit. En champignons ieuw daar ga ik ook meteen van overgeven.
olvarit bloemkool... Gadvergadvergadver... vanaf toen alleen maar vers voor mijn kids. Echt nicht zu fressen...
Een eendenei, nou ja een hapje dan. Ben heel de dag ziek geweest. Het smaakte eigenlijk hetzelfde als een gewoon ei, maar t idee alleen, en er zat zo'n taaie schaal omheen, brrrr.... En toen ik klein was hebben mijn ouders me betrapt met een vleermuis in mijn mond, hoe ik die te pakken had gekregen is nog steeds een raadsel. Verder ben ik sowieso een pitser, alle paddenstoelen, zeevruchten en gekke dingen als escargots of inktvis sla ik over, daar ga ik echt van kokhalzen. Brrrr....
Ganzenlever!! gatver de gatver Slakken vind ik ook smerig en heb eens meelwormen gegeten, die vielen reuze mee eigenlijk. Haai is ook niet om van te genieten.
Wat ik overigens van drank echt niet wegkrijg is rijstwater. Mijn huisarts zweert bij een combinatie van gebluste cola, water en rijstwater - het water waar je rijst in kookt - als je diarree of last van je darmen hebt. Maar ik krijg het goedje echt met geen mogelijkheid binnen. 1 slok en ik ga bijna over mijn nek. (En zeggen dat ik wel zot ben van cola en van rijst op zich.)
Octopus! Ergens in een restaurantje in Griekenland. Ik dacht 'laat ik wat bestellen dat ik niet ken'. Nou, dat heb ik geweten. M'n kaken stuiterden op en neer, zo vies rubberachtig! Ik heb daarna een maïskolf aan de overkant bij een kraampje gehaald, dat was tenminste nog smaakvol.. Verder lust ik nagenoeg alles, trouwens!