Ze heeft het topic gistermiddag pas geopend. Zo lang geleden is dat nog niet. @Acem geeft aan dat er meer speelt. Dus ergens kan ik het wel snappen dat ze zich niet echt begrepen voelt als ze straks online komt en de grote hoeveelheid reacties leest van mensen die het anders zien. Wij geven onze mening op basis van deze twee dingen terwijl er duidelijk een heel gevoel achter zit. Aan de andere kant: ze vraagt zelf om advies en staat dus staat ze hopelijk ook open voor de spiegel de ze voorgehouden krijgt. Sommige mensen openen zulke topics alleen om te lezen dat gelijk hebben. Maar ik lees dat ze graag wil dat er een betere band komt, vooral voor haar kinderen. Ze wil doen wat daardoor het beste is. Dus hopelijk helpen deze reacties haar juist om met een andere bril naar de situatie te kijken. Ik snap dat ze graag wil dat het gedrag van haar schoonouders verandert. Ik hoop dat zij snapt dat je andermans gedrag nooit kunt veranderen zonder je eigen gedrag te veranderen. En dat je een ander vrijwel nooit zo ver kunt veranderen als je zelf wilt, dus dat een stuk acceptatie ook gewoon nodig zal zijn.