Dit vind ik dus zo raar.. Dyanne Beekman

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door suus1983, 30 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.212
    35.980
    113
    antwoord in een interview voor het tijdschrift mama op de vraag of ze ook bv geeft:"nee, daar zijn mijn borsten niet voor gemaakt'.

Eh, duhh, dat is dus precies waarvoor ze gemaakt zijn! Wordt van dit soort opmerkingen echt een beetje gallisch. Is toch superdom?

2. Aszz

Aszz Niet meer actief

Uuhm tsjah, ik weet niet wat er verder achter steekt.
    Ze zegt dat 'mijn' borsten er niet voor gemaakt zijn. Wie weet is het voor haar niet mogelijk om bv te geven ( die 2 % ) ? Of i.v.m. medicatie ofzo.

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.212
    35.980
    113
    Hmm, oeps, daar had ik nog niet over nagedacht. Lekker handig van me, al moet ik zeggen dat het niet zo overkwam.

4. fightforlove

fightforlove Niet meer actief

ach ja en als ze het wel zo bedoelde zoals het op jou overkwam
    so what?
    moet toch iedereen lekker zelf weten...

5. appeltje

appeltje Niet meer actief

Ik had dat ook gezien.... dacht er ook het mijne van, maar goed, misschien heeft ze er wel iets aan....;)

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.212
    35.980
    113
    @fightforlove: ja, iedereen moet het zelf weten, maar ga dan niet zeggen dat je borsten er niet voor gemaakt zijn, maar gewoon dat jij daar geen zin in hebt of het je gewoon niks lijkt.

7. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Raar idd.... helemaal in zo'n tijdschrift, leg het dan beter uit als het echt niet kan ivm medicatie of zeg niks. ;)

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als ze echt iets aan haar borsten zou hebben dan zou ze gezegd hebben dat haar borsten daar niet op zijn ingesteld.
    Dit klinkt eerder als een domme muts die denkt dat borsten bedoeld zijn als mannenspeelgoed en die melkklieren als een vreemde speling van de natuur ziet. Nog een wonder dat ze een kind heeft, want "daar is mijn vagina toch helemaal voor gemaakt?"

Moest trouwens googelen op haar naam, had nooit van het mens gehoord. Geloof niet dat ik er iets aan gemist heb.

9. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Daarnaast heb ik het idee dat bladen als Mama, Ouders van Nu e.d. dat soort moeders daarop uitzoeken...
    Stel je voor dat je succesvolle BV-bekende Mama´s aan het woord zou laten, nee dat kunnen we natuurlijk niet gebruiken met Nutricia als hoofdsponsor.
    En ja ze bestaan wel hoor, zo heb ik een interview gelezen met Carolien de Bruin die haar dochter 1½ jaar BV had gegeven.

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.212
    35.980
    113
    @jingels: ja, dat klopt wel volgens mij, het staat immers ook helemaal vol met reclame voor nutricia.. Heb het laatst eens geteld, niet normaal, maar ik houd nu eenmaal wel erg van tijdschriften lezen..

@dirksmama: haha, die van de vagina! Tja, ze kwam sowieso op mij altijd al over als een ontzettende muts, dus denk niet dat je iets gemist hebt.

11. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Ik had het idd ok gelezen en mij kwam het ook over dat ze het gewoon niets vind.

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Waar maak je je druk om! Het is een tijdschrift, je leest het voor entertainment en niet om er een soort politieke discussie van te maken.
    Ik kan maar niet begrijpen waarom iedereen zo spastisch doet over dat voeden... uiteindelijk gaat het om de opvoeding van die kinderen en op de één of andere manier weet nooit iemand waar al die rottige kinderen / jeugd vandaan komt ;)

13. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.793
    18.993
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Haar antwoord komt inderdaad niet zo zlim over. Maar volgens mij zit er iets veel ergers achter; blijkbaar hebben (veel) vrouwen het gevoel dat ze moeten uitleggen aan de buitenwereld waarom ze geen bv geven. En dan krijg je dus inderdaad dit soort onzin-antwoorden.
    Laten we wel wezen: het gaat ons helemaal niks aan waarom ze geen bv geeft.

14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.212
    35.980
    113
    @tupp: nee, het gaat ons ook niks aan, maar juist doordat ze zo'n raar antwoord geeft vind ik het raar worden. Zeg dan waar het op staat.

@cygnet: nou ik maak me er druk om omdat er zo vaak onwaarheden in zo'n tijdschrift staan en veel vrouwen dat zien als de waarheid, erg zonde. (snap je link niet met rottige jeugd..)

15. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Mensen die bekend genoeg zijn om voor een interview in een tijdschrift in aanmerking te komen hebben een voorbeeldfunctie.

Reden genoeg om je te ergeren als iemand die blijkbaar BN-er is zulke onzin uitkraamt. Ze schept een precedent. "Dyanne zegt dat haar borsten er niet voor zijn, zie je wel, nou die van mij ook niet." Weer een arm kind dat zijn basisbehoefte ontzegd wordt door misinformatie en onkunde. Borsten zijn er namelijk WEL voor gemaakt.

16. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.212
    35.980
    113
    @dirksmama: wat heb je dat mooi verwoord! Zo is het precies als ik het ook bedoelde, maar ik kom nooit zo goed uit mijn woorden en al helemaal niet via een computer.

17. raspberry

raspberry Niet meer actief

Lekkere doos, die Dyanne. Alhoewel ik me met haar formaat voorgevel kan voorstellen dat er niks uitkomt, hahaha ;)
    (Niet denigrerend bedoeld naar vrouwen met kleine borsten hoor...).
    Ik zou denken dat een tijdschrift als mama misschien zo'n vraag weggelaten zou hebben ofzo, je zou toch graag willen dat BV op een positieve manier neer wordt gezet en anders maar niet ofzo. Maar misschien zijn ze daar wel wat te glamourous voor :)

18. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

#18 Cygnet2, 31 jan 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 31 jan 2010
    Ah, dit meen je toch niet echt? MOet ik een voorbeeld nemen aan Jolanthe van Cabeljauw tot Volendam of Noortje "ik kan zo mooi het allerlangste woord zingen", Kelly ' ik ben ECHT een vrouw", etc etc. Dat vind ik echt onzin. Dyanne staat in dat magazine omdat ze leuk (en smaken verschillen) stylingadvies kan geven maar waarom ik (of wie dan ook) een voorbeeld aan haar moet nemen? Nee, ik geloof dat we hier toch echt een groot verschil van inzicht hebben.

Zogenaamde bekende Nederlanders hebben voor het meerendeel helemaal geen voorbeeldfunctie. En als ze dat wel hebben dan hebben we in Nederland een heeeeel groot probleem want dan gaan we met z'n allen massaal vreemd, drinken we ons helemaal een ongeluk, doen we het allemaal met stuk jongere mannen en zijn we allemaal regelmatig doodongelukkig.

Hahahahaha, ik moet er gewoon om lachen! We hebben het hier over de MAMA! Niet het NRC ofzo! :D

Enne... Dirksmama is het niet een beetje aanmatigend om te denken dat vrouwen niet voor zichzelf kunnen denken maar domweg een stylingmiep volgen? De regering heeft dan misschien toch wel gelijk dat ze zo betuttelen!

@Suus... de link met de rottige jeugd... waarom maken mensen zich zo ongelofelijk druk om de voeding van circa het eerste jaar en je hoort nooit iemand zeggen: " Goh, ik hoop niet dat ik zo'n knul voortbreng die in Hoek van Holland de ME in elkaar trapt of elk weekend met voetbal grote rottigheid uithaalt". Nee, we gaan ons druk maken of een kind een fles of een tiet krijgt! Lekker belangrijk!

19. appeltje

appeltje Niet meer actief

Voeding het eerste jaar is wel de basis van je verdere leven. Daarom vind ik het voor mijn kind erg belangrijk. Wat Dyanne doet, dat boeit mij niet zo. Maar als haar kindje koemelkallergie, eczeem, astma, hooikoorts e.d. heeft en leest dat mama het niet zo nodig vond om haar te voeden om haar voorgevel niet te verpesten (ik noem wat), dan zou ik als kind wel zoiets hebben van 'halloooo!!!! lekker mam!!'.

Nu heb ik mijn oudste nooit de fles gegeven, pas met 6 maanden bijgevoed volgens een erg voorzichtig introductieschema en alsnog allergien. Maar mijn zoon kan niet zeggen dat ik er niet alles aan heb gedaan om het te voorkomen. ;)
    Bij zoon 2 doe ik het weer hetzelfde.... maar garanties heb je nooit dat je kindje niets/iets krijgt.

20. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Net als hier op het forum komt geschreven taal wel eens anders over dan je het in werkelijkheid bedoelt, dus wie weet bedoelde ze het wel anders dan dat het er staat.
    En dan nog: lekker boeiend....

Deel Deze Pagina