Bij mijn neefje van 3 jaar is net de waterpokken geconstateerd.Nou wouden we van het weekend er na toe met onze dochter van 10 weken. Maar nu ik dit weet ga ik liever niet. Volgens andere familie is het dan niet meer besmettelijk. Hoe zit het?Kan het nog overdraagbaar zijn?of moeten we later langskomen als zij weg zijn? Of kan mijn dochter het dan alsnog krijgen omdat de ziektekiemen nog rondzweven bij opa en oma ofzo??
Hier hetzelfde gehad. Als de kindjes niet met elkaar in aanraking komen en de blaasjes zijn droog dan kan het geen kwaad. Mylan zijn nichtje had waterpokken en toch waren we samen bij pake en beppe. Goed handen wassen voor iedereen die met de pokken in aanraking is geweest en het kindje met waterpokken niet jouw kindje laten aanraken. Hier heeft Mylan niks gekregen. Hou wel de temperatuur van je kindje en de gaten de dagen erna. Incubatie tijd is nl. 2 wkn.
Ja babies kunnen er erg ziek van worden en ze kunnen het later nog een keertje krijgen op de leeftijd dat ze het normaal zouden krijgen. Als je het niet vertrouwd zou ik het niet doen. Je kunt ook altijd je HA even vragen, wanneer het wel en niet kan
ik zou het absoluut niet doen! Besmetting gaat ook via de lucht dus als het waterpokken kindje een keertje niest of hoest dan kan jouw kindje het ook krijgen hoe goed je je handen ook wast. als ze elkaar al hebben gezien voordat neefje ze had dan kan jouw kindje al besmet zijn. De waterpokken zijn nml al besmettelijk voordat de blaasjes komen al wel tot 3 weken ervoor. Pas als ze allemaal zijn ingedroogt en er geen nieuwe pokjes meer bij komen is de kans op besmetting voorbij.
Onderstaande las ik op internet: Het waterpokken-virus verspreid zich via druppeltjes die uit de neus of mond van een besmet persoon in de lucht terechtkomen wanneer deze hoest of niest. Kinderen in de omgeving ademen deze druppeltjes in. Waterpokken kunnen zich ook verspreiden via direct contact met de huiduitslag van een besmet persoon. Ook handen schudden of gezamenlijk gebruik van een handdoek of zakdoek kan tot besmetting leiden. Incubatietijd De incubatietijd ligt gemiddeld tussen de 2 en 3 weken. Een kind is al besmettelijk vanaf 2 dagen voordat de vorming van de blaasjes begint. De besmettelijkheid is verdwenen ongeveer 4 tot 5 dagen na het ontstaan van de blaasjes. De gehele kans op besmetting is verdwenen, nadat alle blaasjes zijn opgedroogd.
Het is denk ik raadzaam om het niet op te gaan zoeken. Dus ik zou het bezoekje even uitstellen. Heb je zelf de waterpokken al gehad? Als dat het geval is, is de kans op besmetting ook kleiner, doordat de baby dan antistoffen van jou heeft meegekregen. Ik zag dat je ook BV geeft, dus heeft je kindje een aardig goede bescherming. De reden dat gezonde baby's het ook vaak niet zo vroeg krijgen is door de antistoffen die ze van mama hebben meegekregen. Onze dochter heeft het met een maand of 9 gehad en dat is erg vroeg. Gelukkig voor ons (en haar) heeft ze er ook vrij weinig last van gehad. Ze zag er alleen wat zielig uit met zo'n krentebol hoofdje! Maar nogmaals, ik zou het uitstellen als ik jou was.
Niet gaan! Seph en ik waren beide gezond, ik gaf borstvoeding en heb zelf al ooit de waterpokken gehad en toch heeft hij het gekregen (14 wk) en het is heel sneu zo'n kleintje te zien wat helemaal naar wordt van de jeuk en de pokken. Enig voordeel is dat ze nog zo'n slechte motoriek hebben dat ze niet gericht kunnen krabben... maar hoe zielig is dat..