Wie heeft het zelfde

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door , 22 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Hallo,
    Ben op zoek naar meiden die het zelfde als mij hebben, wij zijn 2 jaar bezig om zwanger te raken tot op heden niets.
    Ik heb wel overgewicht en rook, wie heeft er adviezen.

Alvast bedankt

2. Bibi23

Bibi23 Actief lid

4 jan 2008
    403
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Tja, ik wil niet lullig zijn, maar als ik jou bericht lees zijn mijn eerste adviezen : stop met roken en zorg dat je wat afvalt...
    Wat voor adviezen zoek je?

3. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Ben je al naar de dokter geweest?

4. Niet meer actief

Hoi,

Welke adviezen mensen die er ook zolang hebben over gedaan en misschien ook overgewicht hebben en roken, we hebben alle onderzoeken in het ziekenhuis al gehad daar kwam uit dat alles goed was.
    Ook heb ik gevraagd of het misschien door het roken of overgewicht kwam daar zei die niets van.

5. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    precies!

6. lisje18

lisje18 Actief lid

8 jan 2009
    424
    0
    0
    hoi hoi

ik ben zelf ook al bijna 2 jaar bezig en rook ook en heb ook overgewicht

loop sinds kort ook in het ziekenhuis en die vrouw begon wel van ja roken is slecht overgewicht is niet goed oh je drink zo af en toe wat ja dat is ook niet goed tuurlijk ik begrijp dat het allemaal niet goed is en je er minder vruchtbaar van kan worden maar ik ken mensen om mijn heen die nog meer als mij roken en drinken en 100 kilo zwaarder zijn en die krijgen of hebben ook allemaal kinderen dus ik vind zelf als er niets uit mijn onderzoeken komt en alles is goed dan zal het misschien daar aan liggen ben wel al ondertussen bezig met trainen dus met het gewicht ben ik al bezig roken probeer ik te minderen maar is erg moeilijk ik zie het zo elk mens is verschillend bij de een heeft het wel invloed bij de andere niet

liefs lisje

7. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Tja mijn moeder had overgewicht en rookt ook behoorlijk, maar heeft toch mij en 12 jaar later een drieling, mijn broertje en zusjes op de wereld gezet. Dus het hoeft niet altijd een probleem te zijn.

8. valhalla

valhalla Niet meer actief

Het wil ook niet zeggen dat je met overgewicht of met nicotineverslaving niet zwanger KAN worden! Maar het zijn wel factoren die bepaald niet direct in je voordeel werken wat betreft vruchtbaarheid!

Er zijn ook mensen die aan de drugs zijn en gezonde babietjes op de wereld zetten. Maar er zijn wel risico's! En die worden groter naarmate je zwaarder bent, meer alcohol drinkt en noem het hele rijtje maar op!

Met afvallen doe je je eigen gezondheid een groot plezier en straks, mocht je zwanger worden wat ik ten volle voor je hoop, ook je kindje, idem met roken. Dus waarom niet een poging wagen?

Je hoeft minder te eten, dus minder gewicht te dragen, dus je hebt minder gezondheidsrisico's, dus statistisch gezien meer kans op zwanger te worden. Een win win win situatie. En ja, ik ken ook dunne mensen die geen kinderen kunnen krijgen.

9. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    Ik zou in ieder geval stoppen met roken! Want als je straks zwanger bent wil je toch ook niet door roken?

10. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Hoi Zoals eerder gezegd, overgewicht hoeft niet voor onvruchtbaarheid te zorgen, maar als je zelf gezonder bent heb je wel een grotere kans op een (probleemloze) zwangerschap. Ik begrijp dat afvallen en stoppen met roken heel moeilijk kunnen zijn. Je kan hier wel hulp bij krijgen zoals van een dietist, je zou hier met je huisarts over kunnen spreken.

11. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Als hart onder de riem: Mijn schoonzus heeft twee jaar zonder succes geprobeerd. Toen is ze gestopt met roken is gezonder gaan eten en meer gaan bewegen en is vlug daarna zwanger geworden. Nu is ze zwanger van de tweede. :D

12. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Overgewicht is wel een factor die mee kan spelen. Je wordt door overgewicht verminderd vruchtbaar. Ik ben maar iets te zwaar. Mijn BMI = 26 en mijn arts raadde me ook aan om af te vallen. (voor foto's zie album). Het is wel heel moeilijk, vooral als je een emotie eter bent, maar als het beter is waag gewoon een poging. Wat betreft roken: proberen te stoppen, ik ben ook gestopt en dat is gewoon beter voor je.

Heel veel succes, ik weet oe het voelt om al zo lang bezig te zijn.

Liefs Zora

13. Niet meer actief

Hallo Allemaal,
    Dank je wel voor je meiningen, ik ga zeker stoppen met roken en afvallen.
    Hou jullie op de hoogte

Deel Deze Pagina