Zoontje slaapt alleen in eigen bed... Tips?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door jewelizz, 11 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jewelizz

jewelizz Bekend lid

25 dec 2008
    723
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hoi allemaal,

De titel zegt het al: mijn zoontje slaapt NIET als hij niet in zijn eigen bedje ligt! Thuis is dat uiteraard geen probleem, maar hij slaapt dus pertinent niet in een campingbedje. Niet als we bij mijn (schoon)ouders zijn en ook niet als hij bij de gastouder is. Hoe moe hij ook is, hij gaat gewoon niet slapen en krijst de longen uit zijn lijf, net zo lang tot hij eruit wordt gehaald. Als ik hem dan op kom halen en ik zie dat wit weggetrokken vermoeide koppie, springen de tranen in mijn ogen :(

Op dit moment ben ik nog niet aan het werk (ben druk op zoek naar een nieuwe baan), dus Bas hoeft nog geen hele dagen naar oma of de gastouder. Hij kan de 'schade' dus thuis inhalen als hij een halve dag naar de gastouder is geweest (hij gaat wel elke week om te wennen). Maar het idee dat ik straks weer aan het werk moet en het ventje hele dagen niet slaapt (en helemaal overstuur raakt van moeheid, wat dus nu steeds gebeurt)... ik moet er niet aan denken!

Wie herkent dit en/of heeft tips voor me? :cry:

2. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    misschien werkt het om 'eigen' spulletjes mee te nemen? Als je zijn dekentje en lakentjes gebruikt waar hij al even onder heeft geslapen thuis, heeft hij een vertrouwde geur om zich heen.. En misschien ook een vertrouwd geluidje van een mobiele/speeltje/etc..

3. jewelizz

jewelizz Bekend lid

25 dec 2008
    723
    0
    0
    Noord-Brabant
    Dat doe ik al idd... Hij krijgt zijn eigen slaapzak aan (die hij thuis al een dag of wat gedragen heeft), zijn vaste slaapknuffel, zijn speentje en zijn eigen muziekdoosje. Ook houden de gastouder en de oma's precies hetzelfde ritueel aan als hij thuis gewend is (maar dan ook exact hetzelfde). Helpt helaas niks...

4. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    slaapt hij vaster/beter na een badje of na het wandelen? Mijn zoontje namelijk wel, we kunnen hem dan zo-jasje uit- overheveln naar zn bedje.. Anders kun je vragen of ze dat willen doen..

5. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Misschien eens thuis te slapen leggen in het campingbedje, om zo te oefenen? Of slapen in de kinderwagen?

6. jewelizz

jewelizz Bekend lid

25 dec 2008
    723
    0
    0
    Noord-Brabant
    @ maartjev: Ook dat werkt niet... Bas slaapt niet tijdens het wandelen en na een badje slaapt hij niet vaster/beter dan normaal. Heel soms valt hij in de auto in slaap, maar zodra de motor uitgaat, is hij klaarwakker :( ook al geen optie dus :(

maar evengoed bedankt voor het meedenken!

7. jewelizz

jewelizz Bekend lid

25 dec 2008
    723
    0
    0
    Noord-Brabant
    In de kinderwagen slaapt hij helaas ook niet. Ook het campingbedje thuis neerzetten heb ik geprobeerd, het enige wat er gebeurt is dat hij helemaal over de rooie gaat!

8. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Zou je moeder niet bij jullie thuis kunnen oppassen? En heeft de gastouder meerdere kindjes? Zo niet dan zou de gastouder evt bij jullie kunnen oppassen..

9. jewelizz

jewelizz Bekend lid

25 dec 2008
    723
    0
    0
    Noord-Brabant
    Mijn moeder kan helaas niet bij ons thuis oppassen, ze moet thuis stand-by zijn voor mijn jongste broertje (wegens een ernstige whiplash, ze moet hem per direct kunnen ophalen van school als het nodig is). Wij wonen in Brabant en zij in Zuid-Holland, dus als ze hem ineens op moet halen, is ze te ver weg. Helaas is niet echt te voorspellen wanneer het nodig is om hem te halen, het kan 's morgens goed gaan en dan een uur later helemaal mis zijn. Zij zou wel naar mijn huis willen komen, maar dat gaat dus jammer genoeg niet.

De gastouder woont in dezelfde plaats als mijn moeder en vangt nog een kindje op (plus haar eigen dochtertjes), die kan ook al niet hierheen komen... Ik twijfel of ik niet beter kan proberen iets te regelen met een buurvrouw ofzo (gastouderopvang/kinderdagverblijf hebben we hier niet, ik woon in een dorpje)...

Bedankt voor het meedenken!

10. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Als ik het zo lees, vrees ik dat het blijven oefenen is! Naar zeg maar veel sterkte!

11. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Hopelijk gaat je kindje er aan wennen en kun jij strax met een goed gevoel naar je werk toe!

12. jewelizz

jewelizz Bekend lid

25 dec 2008
    723
    0
    0
    Noord-Brabant
    @ Zwaantje72: daar ben ik ook bang voor :(

@MamavEsmee: ik hoop het ook, maar Bas is nogal een stijfkop en het slapen is altijd al een heikel punt geweest. Eerlijk gezegd zie ik als een berg op tegen de dag dat ik weer moet gaan werken! Wou dat ik voorlopig thuis kon blijven , maar dat zit er financieel gezien niet in. We hadden net een huis gekocht toen ik onverwachts zwanger bleek te zijn, dus we hebben toch wel anderhalf salaris nodig om rond te kunnen komen. Blegh :x

Mocht iemand anders nog tips of ervaringen hebben, dan houd ik me aanbevolen!

Deel Deze Pagina