wat is het dagritme van jullie baby van ong. 4 maanden?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door madelief78, 8 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.069
    2.204
    113
    Brabant
    wat zijn er al veel kindje zonder "late" fles. wanneer hebben jullie die eraf gehaald? ons meissie zou dan wel veel per fles moeten gaan drinken, hoe is dat bij jullie gegaan?
    op t cb werd ik ook niet veel wijzer nl. maja, moet morgen weer..

2. cvwinkoop

cvwinkoop Bekend lid

31 mei 2007
    653
    0
    0
    Student
    Veenwouden
    Bij ons was het:

6 uur: bv
    slapen tot 8 uur of half 9, dan aankleden en even spelen.
    9 uur: 150 cc afgekolfde melk, daarna knuffelen, spelen, slapen
    12 uur: 150 cc afgekolfde melk, daarna knuffelen spelen, slapen
    15 uur: 150 cc afgekolfde melk, daarna wandelen
    18 uur: eerst in bad dan weer 150 cc afgekolde melk en dan slapen. Dan slaap hij tot ongeveer 3 uur en krijgt dan weer borstvoeding.

Gisteren waren we bij het consultatiebureau en daar vonden ze dat hij te vaak dronk, dus ik moest hem 200 cc afgekolfde melk gaan geven. Vandaag is het ritme:

3 uur bv
    6 uur bv
    half 9 uit bed, spelen, aankleden
    kwart over 9 weer slapen, en dat doet hij nu nog. Dus ik zie wel hoe laat hij weer wil eten ;)

3. Merijn

Merijn Niet meer actief

Wat slaapt je kleintje veel en lang zeg... Meer dan die van mij. Ons ritme lijkt trouwens heel erg op die van jullie alleen is Tobe 2 uur wakker ipv 1,5 uur. Soms zelfs 2,5 uur. En hij heeft nog een late avond fles.

Na de fles van 7 uur slaapt ie trouwens wel meer bedenk ik me nu.

4. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    Noah is nu bijna 4 mnd en 1 wk. Hij slaapt gelukkig al vanaf ongeveer 6wk door, al is hij sinds zijn vorige sprongetje ineens vroeger wakker! (07.15 ipv 8/half9..)
    Ik begin trouwens nu net, sinds vandaag, met een fruithapje.
    Spelen is hier verschillend, soms met papa of mama, soms gewoon in de box, soms in zn wipper met knuffel

07.15 wakker, dus mobiele aan of naar beneden in box
    08.00 eten
    omkleden pyjama/kleertjes + luier
    09.30u slapen
    11.30u wakker
    12.00u eten (+paar hapjes fruithap)
    luier wisselen
    spelen en/of wandelen
    13.00u slapen
    16.00u wakker
    16.00u eten
    luier wisselen
    spelen
    17.00u slapen
    19.30 wakker maken
    badje
    20.00u eten
    luier wisselen
    spelen
    20.30 slapen
    23.30u wakker maken
    eten
    daarna gelijk naar bedje

Ik moet er denk ik wel even bijzeggen dat mijn kleintje een hartafwijking heeft (AVSD, nog niet geopereerd) waardoor hij wat vermoeider is, dus ik denk dat hij redelijk veel slaapt ten opzichte van anderen?
    Ik geef borstvoeding, maar de laatste voeding is altijd uit flesje, dit doet mijn man (joehoe!).

5. Rups

Rups Actief lid

29 jun 2008
    304
    0
    0
    Den Haag
    Jayden heeft nog niet echt een schema ik geef borstvoeding en 1 fles Kv op een dag.S'avonds voor het slapen gaan een fles. Heerlijk dat sommige kindjes doorslapen hoor, Jayden heeft nog nooit doorgeslapen.. vind ik opzich ook niet erg komt ook wel vaker voor bij bv kindjes ,hij clustert momenteel snacht's heel veel hij vind het nog heerlijk om te drinken bij mama snachts ;)

6. Stevell

Stevell Lid

11 aug 2008
    58
    0
    0
    Hmm, mijn zoontje heeft echt niet zo'n strak schema..
    Maken jullie je kindje 's ochtends wakker voor een voeding?
    Ik wacht gewoon tot hij zichzelf meldt, en dat is meestal tussen 7 & 8.. de fles, en dan slaapt hij gerust door tot een uur of 11.. Dan is hij meestal de hele middag wakker, met een paar hazeslaapjes..
    's avonds rond half 10 gaat hij weer naar bed en meldt zich vervolgens weer tussen 7 en 8..

Hoe doen jullie dat dan als jullie weg gaan, op bezoek, winkelen etc? of blijven jullie hier voor thuis, nee toch zeker?

7. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Ik wacht tot K. komt voor zijn ochtendfles... dit is tussen 7 en 8 meestal..
    Daarna op bed spelen en knuffelen
    Naar beneden aankleden & in de box spelen
    Paar hapjes fruit
    Rond kwart voor 10 terug zijn bed in
    Slapen dan.. is soms 3 kwartier, soms 2 uur...
    Rond 12 uur zijn 2e fles
    Daarna ga ik altijd met hem weg.. naar buiten! Dan slaapt hij in de kinderwagen meestal ook wel eventjes!
    Rond 4 uur thuis en dan de 3e fles.
    Samen even knuffelen en spelen.
    Verschonen
    Even in de box spelen
    Rond half 6 naar bed
    Slapen.. dit is meestal 3 kwartier.
    Rond 8 uur de 4e fles
    Even spelen en tussen 9 en half 10 naar bed.
    Slapen
    Wakker maken om 23:45 voor zijn 5e fles
    Daarna direct zijn bed in.

Soms komt hier nog zijn badje tussendoor, om de dag ongeveer! Altijd savonds!

8. sanna

sanna Actief lid

19 jun 2006
    165
    0
    0
    financieel medewerker
    ZUID HOLLAND
    pfff word wel een beetje onzeker hoor als ik lees dat bij andere hun kleintje zo lang slapen overdag! wat doe ik verkeerd vraag ik me dan af

9. LovelyDK

@Sanna weinig? Je kleine slaapt 5.5 uur overdag en savonds zowat het klokje rond :confused:

10. Joveli

Joveli Niet meer actief

Ik zou er een (meervoudige!)moord voor doen! :) :)

11. LovelyDK

:) Joveli haha ik ook! :confused:

12. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    En ik ook!

13. raspberry

raspberry Niet meer actief

Nou, ik snap het wel hoor... Thirza ging hier door de behandeling van de osteopaat net wat beter slapen, wordt ze ziek en duikt ze vervolgens -geloof ik- de 19-wekensprong in (ze is nu gecorrigeerd 17,5 week). Weer hetzelfde gedoe met steeds 1 uurtje slapen, wat zich dus tussen 6 en 18 vier keer herhaalt... Pfff, steeds maar een uurtje om je ding te doen, waarvan 's ochtends douchen dan al net te veel tijd neemt om nog iets anders zinnigs te kunnen... :(
    Liever dat ze 's nachts een keer extra komt en overdag eens een of twee keer lang slaapt, (met 2 uur slapen zou ik al echt staan te juichen!). Momenteel kun je mij helemaal opvegen: de dame wil elke 2 uur drinken, slaapt 3 of 4 keer overdag een uurtje en meldt zich 's nachts 3 keer :( Net nu ik weer aan het werk ben gegaan... AARRGGHH
    Liever dus 's avonds wat later gaan slapen en overdag een keer wat langer slapen. Veel handiger en ook wel zo gezellig voor manlief die haar nu op zijn werkdagen gewoon NIET ziet, (behalve dan de blik die hij in de wieg werpt).

14. LovelyDK

Nou ik snap het eerlijk gezegd niet rozemarijke... met 5.5 uur slaap overdag heb je écht niks te klagen met een kind van 4 maanden hoor? Je kan niet verwachten dat een kleintje dehele dag slaapt zodat je even je handen vrij hebt...

En K. komt snachts ook zo'n 2 tot 10 keer, ook niet erg grappig aangezien ik alleenstaand ben en al 2 maanden aan het werk ben!

15. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    doe maar niet joveli. De gevolgen daarvan zijn weer wat minder ;)

Hier een meisje dat 's nachts 10 uur slaapt, overdag 6 uur en tussen de voedingen door spelen, wandelen etc.

16. Joveli

Joveli Niet meer actief

Tja,
    Mijn zoontje slaapt overdag in totaal misschien 2 uurtjes.

En de afgelopen nacht kwam meneer om het uur voor een voeding. (In totaal 7x!)
    (22 uur, 24 uur, 2 uur, 3 uur, 4 uur, 5 uur, half 7)
    Dit gaat al een paar dagen zo, voorheen kwam hij 2 of 3x per nacht.
    En.. ik studeer rechten en stap dus zometeen met hélé kleine oogjes de collegezaal in.

Nou geloof mij: dan kun je heel gefrustreerd raken als je iemand anders hoort 'klagen' over maar 5 uur slaap per dag en 'snachts het klokje rond! Dat diegene er liever 's nachts er wat vaker uit gaat..

17. LovelyDK

Yep ben ik het mee eens... ik zou er alles voordoen dat K. gewoon eens een keertje snachts zou slapen en niet tig keer zou komen om te keten... hahaha ik weet nog toen hij net geboren was dat ik dacht "ooh even volhouden, als hij 4 maanden is doet die het niet meer" nou wel dus :)

18. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    hihihi meiden, ik kna het me helemaal voorstellen hoor... Ik denk dat ik ook gillend gek zou worden als mevrouw om de haverklap wakker zou zijn 'snachts... Ik heb ook veel geluk met haar... En dat realisseer ik me ook. Je hoort mij dus ook niet klagen ;)

19. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    Ik maak Noah nooit wakker sochtends, hij komt eigenlijk elke ochtend toch wel om 07.15.. :) Savonds wel, tussen 23 en 00, liefst tegen 00 zelfs! anders komt hij snachts nog een keer..
    Als ik weg ga, hou ik de voedingstijden gewoon aan, en het ligt eraan of ik dan de borst geef of een flesje afgekolfde melk. Hij slaapt in zn kinderwagenbak ook prima, en als we bij opa/oma zijn kan hij daar in bedje. We hebben hier nogal veel afspraken ivm downsyndroom (prelogopedie, fysio, cardioloog, kinderarts en natuurlijk ook gewoon CB..) en we proberen zoveel mogelijk buiten voedingstijd te plannen. Is toch het makkelijkst!

20. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Joveli en DKLovely: dan heb ik het duis over de goede dagen he? Dat is dus hier 4 weken geleden ofzo, dat ze dat gedaan heeft... :( Thirza slaapt hier overdag gewoon niet langer dan 3 kwartier en gaat 's nachts dus ook steeds meer spoken. Je kunt mij momenteel helemaal opvegen, omdat ik door haar korte slaapjes overdag ook geen gelegenheid heb eens een keer mee te slapen... Tegen de tijd dat ik in slaap ga vallen, is Thirza alweer wakker... :( En de laatste tijd meldt ze zich dus 's nachts ook nog 3 keer. Dat was 1 keer... Ik teken er nog steeds voor om dan 's nachts 2 keer te voeden en overdag ook eens een slaapje te hebben van 2 uur ofzo...
    Nou snap ik wel dat het altijd nog erger kan.... ik sta liever niet in jullie schoenen, maar ik word er zelf helemaal simpel van dat iedereen dan maar roept: je moet niet klagen! Ik heb verdorie wel een dochter die in ieder geval elke 2 uur drinken wil, (maar heel regelmatig ook al na 1,5 of zelfs 1 uur)waardoor er geen ritme in te krijgen is, elke dag anders verloopt en alles wat ik plan voortdurend heen fietst door het ritme dat ze die dag dan weer kiest.... Denk ik om 11 uur ergens even heen te kunnen, (Bijv CB), slaapt ze dan en moet ik haar wakker gaan maken om daarheen te gaan. Nooit dat ze dan daarna wat sneller gaat slapen: nee, wat ze mist, slaat ze gewoon over. Ik ben gewoon keikapot, want ik moet ook nog werken.... En het vreet echt energie om elke keer een kind bezig te houden dat maar niet wil gaan slapen. Ik snap mensen die dus liever 's nachts 1-2 keer aan de bak willen heeeeel goed!
    Sorry voor m'n hele verhaal, maar het zit me gewoon hoog en ik zou echt een moord kunnen doen voor ooit eens 3 of 4 uur achter elkaar kunnen slapen weer... Dat is -ook door een kut-zwangerschap- inmiddels echt wel een jaar geleden ofzo, op de paar keer dat het toevallig gebeurde dat ik wel die paar uurtjes achter elkaar kon pakken, (toen Thirza nog doorsliep, lukte het mij vaak gewoon niet doordat ik zo oververmoeid ben dat ik juist daardoor bijna niet in slaap kom. En elke keer dat dat me wel lukt, word ik halverwege een slaapcyclus wakker omdat ze wil drinken... mijn hele slaappatroon is echt naar z'n grootje en dat put behoorlijk uit kan ik zeggen. Ook als je dus een kind hebt dat nog wel een paar uur overdag pakt, verspreid over de dag, en 'maar 2-3 keer komt'.

Deel Deze Pagina