wat is het dagritme van jullie baby van ong. 4 maanden?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door madelief78, 8 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    @Rozemarijke
    Geef je BV of KV?
    Ik weet helemaal niet of je overlegd hebt met CB ofzoiets, maar wat je misschien zou kunnen doen is, wanneer je BV geeft, kolft, en dan uitrekent hoeveel je kindje minimaal moet drinken en dan iets meer geeft, kijken of het opgaat. Het zou namelijk mss kunnen dat ze niet helemaal genoeg uit de borst krijgt, was bij mij in het begin zo.. Dan slapen ze ook korter..
    Als je KV geeft, kun je misschien tips van verderop op het forum gebruiken zoals bijv rijstebloem bij de laatste fles?

Ik hoop voor je dat het zich oplost, want ik kan er helemaal inkomen dat je kapot bent als je niet meer dan een paar uur achter elkaar slaapt..

Kun je haar niet af en toe een dagje naar familie/vrienden brengen, of zelfs standaard een dag in de week, om zelf bij te kunnen slapen?

2. Stevell

Stevell Lid

11 aug 2008
    58
    0
    0
    Mijn zoontje slaapt overdag ook bijna helemaal niet.. maar hebben jullie kindjes constant aandacht nodig dan? Kunnen zij zichzelf niet even een half uurtje vermaken op een speelkleed, of in een wipstoel (ik heb er een met een speelboog)..
    Als hij even aan het spelen is kan ik al heeel veel doen..

Pffff, en echt een dikke vette RESPECT voor de dames die er 's nachts zo vaak uit moeten, én dit al een poosje duurt.. Mij zou je ook op kunnen vegen hoor! Mijn zoontje lijkt wat dat betreft op zijn ouders, slapen, slapen, slapen.. :)

en wat het slapen betreft, als je samen met je kindje gaat liggen, valt hij/zij dan ook niet snel in slaap? of aan je partner vragen of hij de avond wil doen, zodat jij lekker vroeg je bed in kruipt....

(lovelydk, echt een pluim voor jou, als alleenstaande!)

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi Maartje,

tja afkolven en met de fles geven gaat niet echt werken: van mij accepteert ze de fles niet meer sinds een paar weken, bij mijn man drinkt ze uit de fles minder dan als ik haar zelf voed en bij de gastouder pakt ze wel meer uit de fles, maar drinkt ze al met al minder dan bij mij doordat daar nog andere kindjes rondlopen...
    Het lijkt er, als ik er zo over nadenk, een beetje op dat dit erin is gekomen sinds ik weer ben gaan werken (en de voorbereiding daarop).
    Haar een dagje wegbrengen is niet echt een optie verder. Ik breng haar al wat meer naar de gastouder dan eigenlijk zou hoeven, zodat ik op die momenten even gauw een boodschap kan halen, verslaglegging voor m'n werk doen, dat soort dingen... Bovendien: als ze ergens anders is, slaapt ze helemaal niet en hebben we een overprikkeld kind terug dat de dagen daarna NOG meer aandacht en zorg vraagt :( Ik merkaan mezelf dat het me minder energie kost om maar dor te buffelen, dan dat ik 1 dag wat rust krijg, (maar echt bijslapen lukt overdag niet: ik slaap overdag gewoon niet, in eerste instantie was ik daar niet moe genoeg voor en nu ben ik daarvoor gewoon TE moe :(), en dan de dagen daarna weer extra aan de bak moet :(
    Maar was vanochtend wel bij een vriendin en die zei al dat rijstebloem misschien een idee zou zijn, op een van die momenten dat mijn man de laatste fles geeft, (de laatste van overdag dan). Donderdag maar eens proberen, want als ik dan uit m'n werk m'n nest in kan duiken en weer eens kan slapen van 10-2.... dat lijkt me echt heerlijk!

4. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Rozemarijke, het is niet zo dat ik het niet SNAP hoor.. heb zelfo ok zo;n klein draakje hier! Ik denk alleen dat het ook heel veel te maken heeft met de leeftijd van onze kindjes!
    Troost jezelf met de gedachten dat het over een tijd misschien beter gaat.. meer kan je toch niet doen!
    Maar met de slaapjes overdag moet je écht niet ontevreden zijn.. en het is al wat iemand hiervoor al zei, het is belangrijk dat ze ook leert haar zelf te vermaken.. dus leg haar af en toe gewoon eens een halfuurtje in de box o.i.d. of schaf een buikdrager aan zodat je toch wat dingetjes kan doen met haar bij je.
    Misschien kan je in de middag met haar eruit gaan.. frisse lucht zal je goed doen en de kleine ook!

Ook ik zou wel eens 1x langer dan 4 uur aan een stuk willen slapen, Kay is nu bijna 4 maanden en dit is me nog NOOIT gelukt in die 4 maanden tijd.. ook kan ik Kay niet uit handen geven, omdat ik nou eenmaal geen partner heb... Denk dat het het beste is om zo positief mogelijk te blijven, met mokken bereik je niks en voel je jezelf alleen nóg maar veel slechter.
    Niet dat ik nooit dipdaagjes heb, maar heb het idee dat je jezelf heel druk maakt over de slaapjes van thirza (opmakende uit vele topics) en ik denk dat je dat niet zo erg moet doen... en ook niet te erg een bepaalde oorzaak moet zoeken! Denk dat het het meeste is dat ze nog jong is, graag bij mama is & gewoon nog haar ritme aan het uitzoeken is...

Thnx Stevell!

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

@LoverlyDK: klopt wel dat ik me er druk over maak, alhoewel dat ook wisselt hoor... Maar ik kom hier toch op het forum om daar andere ervaringen over te horen enzo, dus je ziet hier vooral de: wat-kan-ik-hiermee-kant, ;) En: ik heb steeds gezien dat Thirza er zelf echt last van had. Moe en jengelig en dus ook zichzelf dan slecht kunnen vermaken, wat op goede dagen wel lukt: dan kan ze zo een half uur op haar speelkleed spelen zonder dat ik er enige aandacht aan hoef te besteden. Nou is het mij er niet om te doen dat ik er zo weinig mogelijk werk aan heb, maar wel dat ik graag wil dat zij lekker in haar velletje zit en zolang ik zie dat dat niet zo is, zal ik dus zoeken nar hoe we dat wel kunnen bereiken. Ik kan er echt helemaal niks mee, als anderen zeggen: Is de leeftijd, accepteer het nu maar. Ja, als ze nu eenmaal 2 keer per nacht wil drinken en overdag weinig slaapt, maar tevreden oogt, dan is het idd de leeftijd en accepteer ik het ook. Maar dat was/is bij Thirza niet het geval... :(
    Nu wil het toeval dat ze vanmiddag ineens 2 uur geslapen heeft weer. Dat was dus alweer een paar weken geleden. Helemaal fijn, ;) We gaan dus weer de goeie kant op!
    Overigens: erop uit gaan, samen slapen, buikdrager, alles hebben we hier geprobeerd, maar door de kiss hielp het allemaal niet meer. En door mijn bekkeninstabiliteit was de draagdoek maar voor een beperkt deel van de dag een optie: dat trek ik gewoon niet langer dan een uur per dag... :( (Lang wandelen met de kinderwagen trouwens ook niet :( en dat heeft er dus wel voor gezorgd dat hier de frustraties wat sneller opliepen dan wanneer ik lekker normaal uit de voeten had gekund :().
    Nogmaals: het frustreert me niet dat ze zich vaak meldt, het frustreert me dat ze niet lekker in haar velletje zit. En dat ik er maar beperkt iets mee kon doen, (en uiteraard vlieg je op een gegeven moment tegen de muren omhoog dan! Maar dat zul je zelf ook wel weten. Hier wel een partner, maar die werkt overdag en 's avonds slaapt ze dan toch, op de voedingen na dan... Dus ook hier veel in m'n eentje lopen klooien :( Maar respect dat jij het ECHT alleen doet hoor!

6. joel

joel Fanatiek lid

10 jun 2007
    1.162
    0
    0
    kapster
    best
    ha dit is mijn ritme ongeveer.

jason sliep al na 3 weken door en de laatste fles is heel snel afgebouwd tot nu 8 uur

7.30 180 cc melk
    8.00 slapen
    10.15 wakker
    omkleden, wassen spelen
    10.45 fruit
    spelen
    11.30 fles 180 cc melk
    12.00 slapen
    15. 00 spelen
    15.45 fles
    spelen
    18.00 groente
    spelen, bad
    19.45/20.00 fles 180
    20.15 slapen

en zo is t meestal ongeveer

ligt eraan hoe of wat ik ga doen die dag en van wijk mocht ik dit zo doen, dat heb ik van hun en om 12 uur ook nog pap met 5 maand met lepel

t is ook ooit zo dat hij niet veel slaapt of weer op andere tijden maar gemideld is t zo

hij is zo makkelijk en een vrolijk kind

Deel Deze Pagina