Ogen wrijven!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jette, 6 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    hoi,

Dominique wrijft zich vaak (ja wat is vaak) in de ogen, haar ogen worden dan rondom rood, is dit normaal?

henriette

2. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Kan het geen lichte form van Hooikoorts zijn? Of misschien een allergie voor stuifmeel (weet niet of je bloemen thuis hebt staan)? Ook een stof allergie kan het misschien staan?

Een kindje bij de opvang van Jamila heeft dit namelijk ook en bij haar is het een stuifmeelallergie?

Want zo te horen is het geen ogen wrijven van vermoeidheid?

3. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    ja volgens mij komt het wel uit vermoeidheid voor, ze doet het vaak s'morgens en s'avonds, en als ze in bed ligt, dus ik heb het altijd op vermoeidheid gegooid, maar mijn moeder vondt dat ik er een keer mee heen zou moeten gaan.

Nee heb geen bloemen in huis staan.

Is het niet zo dat ze dan ook veel moeten niezen?
    wel heeft ze vaak een kriebel in haar neus, maar ze is de laatste tijd ook vaak verkouden geweest snotneus etc.

henriette

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

ik zou ook denken dan dat het gewoon vermoeidheid is hoor... als ze verder vrolijk is, voldoende drinkt/eet en slaapt, zou ik me niet al te druk maken. En verkouden, tja, dat hoort erbij he? Weerstand opbouwen tegn al die virussen en bacterieen die je nog nooit in je lijfje gehad hebt, ;)

5. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    ja dat dacht ik ook maar is het dan wel normaal dat het zo rood wordt rondom het oog, is natuurlijk allemaal nog heel zacht velletje he!

henriette

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

ja, is hier ook hoor! Zal bij de ene baby vast wel wat roder worden dan bij de andere, maar lijkt me dat gevoeligheid van het huidje kan verschillen en ook de kracht waarmee gewreven wordt, ;)

7. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    ik ga het gewoon in de gaten houden ook omdat ze vaak een soort van kriebel in de neus heeft, maar goed zoals gezegd is ze vaak wat neusverkouden en rochelig, maar dat heeft ze al vanaf de geboorte, ik heb al een keer een arts geraadpleegd, maar haar longen zijn schoon, ook hij vondt dat het te maken had met opbouw van weerstand.
    Moet trouwens zeggen dat het de laatste tijd erg goed gaat wat dat betreft, niet meer echt mega verkouden, maar wel soms wat snot, en die kriebelneus!

henriette

8. Alita

Alita Niet meer actief

mm hou het maar in de gaten want het valt je nu pas op, ze deed het dus niet altijd al, als ik het goed heb begrepen tenminste.
    Dan kan het best een allergie zijn ofzo. Gewoon opletten wanneer ze het doet. Selina doet het ook maar dan dus echt alleen als ze moe is, maar jouw`n kindje is al 1 jaar en het valt je nu op dus ik zou het gewoon in de gaten houden...

9. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    ach weet je, ze wrijft zich wel eens in de ogen, maar ik heb er nooit iets achter gezocht, ja haar oogje is dan wel eens rood, maar soms denk ik wel eens dat ze het nog niet helemaal door heeft het hard wrijven of juist zacht.

Wel wrijft ze zich ook wel vaak aan haar neus maar ik dacht dat dit een beetje neusverkoudheid betekende, wij snuiten of snuiven dat kan zij nog niet!

maar ja ik ga het goed in de gaten houden, bedankt!

10. Alita

Alita Niet meer actief

ohh ik dacht dat ze nu opeens veel in haar oogjes wreef, och weet je luister naar je instinct, als er iets mis is voel je het wel, niet?

11. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    dat hoop ik wel ja ;) maar soms zijn tips erg welkom, ik had zelf bijvoorbeeld niet gedacht aan een allergie, dacht gewoon dat het vermoeidheid was en kriebels in de neus.

Maar ik moet einde van deze maand naar de huisarts voor haar 14 maandse inenting, kan daar altijd nog even navragen als het tenminste niet erger wordt als het nu is!

henriette

12. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Maar maak je niet teveel zorgen dat het een allergie is hoor dat hoeft namelijk echt niet zo te zijn.

Wij hebben enkele weken geleden toen Jamila in het ziekenhuis lag (wegens heel erg overgeven) gevraagd om een allergie test in het kader van "nu we er toch zijn" aangezien we drie katten hebben.

Niet dat er echt aanleiding was maar we wilden het gewoon zeker weten.

Hieruit bleek dat ze geen allergie heeft, of ik moet het eigenlijk beter zeggen geen gevoeligheid heeft voor allergieen.

En zo een check kan natuurlijk nooit kwaad in mijn ogen.

13. Alita

Alita Niet meer actief

Tuurlijk dat is het makkelijke van dit forum, maar als het een allergie is moet het ook constant aanwezig zijn en dan merk je het toch echt wel aan je kindje dus, veel succes

14. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Heb je niet van die gezellige voorjaarsbolletjes gekocht voor in huis toevallig?

15. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    Nee heb niet van die voorjaarsbolletjes gekocht, moet zeggen dat ik haar gezichtje nu regelmatig insmeer met vaseline, ook haar oogleden, nu is het veel minder geirriteerd en wrijft ze er ook minder in, als het rood is jeukt het natuurlijk ook veel meer!

Dus ik denk geen allergie, maar jeuk!

groetjes
    henriette

16. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Gelukkig een oplossing gevonden, wel zielig jeuk. Hopelijk gaat het weer over. ;)

Deel Deze Pagina