Wat is het eerste dat je na de bevalling gaat / hebt (geg)eten?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Nina Sanders, 22 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Ik had vorige keer ook niet direct mijn eetlust terug na de bevalling. Dat had idd hier ook wel een week geduurd.

Zodra ik zin heb, na de bevalling, dan ga ik helemaal los op rauwe zalm. Sushi met veel rauwe zalm. Ik droom er nu gewoon over maar helaas ik moet wachten. Het is echt afkicken voor mij want ik was er zo verslaafd aan.

maria8 vindt dit leuk.
  2. MilouR

MilouR Bekend lid

17 okt 2017
    566
    433
    63
    Vrouw
    Een ziekenhuismaaltijd, tijdens mijn turbobevalling riep ik nog hard dat in vegetariër ben :roflmao:

Een half uur na de geboorte kwam mijn maaltijd aan :eek:. Was geen succes met rijst en erwten en dat liggend eten haha. En als eerste water, wat had ik een dorst.

Door te veel bloedverlies en het tijdstip alleen maar goed dat wij geen prosecco of champagne hadden :D

3. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    na bevalling beschuit met muisjes.
    1e avondeten. Biefstuk :D

4. NurseKel

NurseKel Bekend lid

20 sep 2015
    637
    346
    63
    Nederland
    Ik was om 19.44 bevallen, en om 22.15 stond mijn kamer in het ziekenhuis helemaal vol met mijn hele familie en zaten we traditie getrouw aan de champagne (bij elk kleinkind van mijn ouders kant wordt er champagne opengetrokken na de bevalling). Had wel erg honger ook, maar kreeg maar weinig weg, een snackpaprika, beschuit met muisjes en een bakje vla op. Dag erna is mijn man heerlijk een vers broodje filet american gaan halen!!

5. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Ik kreeg sushi op bed.

6. Mw1980

Mw1980 Actief lid

15 jan 2017
    341
    191
    43
    Softijs en vrij snel daarna een broodje Filet American.......mjammie......:D

Een paar dagen later carpaccio......:thumup:

7. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    In tegenstelling tot wat ik voorspelde... geen boterham pindakaas maar een appel ha ha.

8. Chickelasjen

26 apr 2017
    98
    38
    18
    Vrouw
    Bij de eerste twee beschuit met muisjes.
    Bij de derde boterhammen en snacktomaatjes.

9. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Eerst beschuit met muisjes en ziekenhuismaaltijden gegeten. Maar daarna lekker biefstuk en gerookte zalm!

10. Pantoffelheldin

Pantoffelheldin Niet meer actief

Sushi
    Carpaccio
    En een lekker flesje bier !! Whahaha

11. Juun012

Juun012 Bekend lid

30 jun 2017
    797
    275
    63
    Vrouw
    Dit dus, ik griezel van rauw vis of vlees dus ik mis niets! Behalve straks met oud@nieuw een glaasje wijn/likeurtje maar dat komt volgend jr wel weer (zei ik vorig jr ook al, ben nu weer zwanger )

12. Pluis90

Pluis90 Lid

14 dec 2016
    78
    9
    8
    Vrouw
    Haha wat grappig te lezen dit! Ik heb geen 1 seconde aan een alcoholisch drankje gedacht... daar was ik toch al 9 maanden vanaf en natuurlijk totaal niet handig met borstvoeding in de eerste uren/dagen. Het eerste wat ik at was denk ik een beschuit met muisjes.

Edit: en al het rauwe vlees wat hier genoemd wordt ook geen seconde aan gedacht! Gister (ruim 5 weken na de bevalling) heb ik voor het eerst iets gegeten wat niet mocht tijdens de zwangerschap: een amuse van sushi en een voorgerecht met rauwe tonijn. Het was dan ook wel heul erg smullen :D

13. Lena1982

Lena1982 Niet meer actief

Half uur na bevalling koffie en beschuit.
    Paar uur na de bevalling wit pistoletje met file american en ei..

14. Boedah

Boedah Niet meer actief

Gelijk na de bevalling beschuit met muisjes.

De bedoeling was savonds sushi, maar het werd een ziekenhuismaaltijd met krieltjes, wortel en varkenshaas

Pluis90 vindt dit leuk.
  15. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Ligt een beetje aan het tijdstip van bevallen maar ik begin de dag graag met een croissantje met filet americain en komkommer. Als avondeten carpaccio en daarna een biefstuk met kruidenboter. Begeleid door een lekker wijntje! Mijn maag doet een sprongetje terwijl ik dit typ.:| Nog een heeele tijd geduld.

16. Overtherainbow

Overtherainbow Bekend lid

14 jan 2015
    781
    198
    43
    Hier bijna hetzelfde verhaal.
    Na de bevalling beschuit met muisjes.
    Eerste avond zuurkoolschotel van de groenteboer, waren net thuis en was even makkelijk.
    Tweede avond sushi besteld en afbesteld... Daarna al 7 dagen de 'luxe' dat er voor me gekookt wordt in t ziekenhuis.

17. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    1e kwam tussen de middag dus een boterham met kaas. 'S avonds heeft mijn man speciaal voor mij biefstuk gebakken omdat de kraamverzorgster zei dat dat goed was voor kraamvrouwen.
    2e kwam tijdens het avondeten en mijn man heeft na de bevalling patat gehaald :)
    Derde kwam ook tijdens het avondeten maar toen hebben we het maar bij een boterham gelaten naderhand.

Ik hou niet van rood vlees enzo dus die dingen hoefde ik ook niet te missen tijdens de zwangerschap.

18. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Sushi, en dan vooral de sushi met gerookte zalm.
    En een lekker koud glas likeur 43 met sinas.

Bij mijn eerste was het carpaccio en een zoet wit wijntje.

19. LizMe

LizMe Fanatiek lid

7 aug 2016
    3.870
    2.550
    113
    Misschien een hele stomme vraag hoor :O maar als je borstvoeding gaat geven mag je dan wel gelijk na de bevalling een drankje? of is het dan helemaal afgebroken voordat borstvoeding op gang komt?

20. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Zou ik niet doen. Op het begin moet je heel vaak voeden en voor 1 alcoholconsumptie moet je 2 uur wachten voordat je weer mag voeden aangezien de alcohol ook in de melk gaat zitten en dit dus ook weer afgebroken moet worden.ff laten staan totdat je er min of meer ritme in hebt zitten en vrij zeker van bent dat het nog een poos duurt voordat de kleine weer wil drinken. Hier kolfde ik net na een voeding nog wat zodat ik voor de zekerheid wat had staan.en ik drink dan een glaasje net na een voeding.

En daarnaast ben je dan net bevallen. Hier viel een drankje na ruim 2 maanden nog superslecht aangezien ik ruim een jaar geen alcohol had gedronken.

Deel Deze Pagina