Zwagerschaps Quiz

Discussie in 'Spelletjes, raadsels en puzzels' gestart door lindi, 16 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lindi

lindi Lid

24 dec 2014
    9
    0
    0
    Kapster
    Roermond
    #1 lindi, 16 jan 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 mrt 2015
    Kwam via facebook een leuke quiz tegen over zwangerschap.
    Ik had er 7 goed, sommige dingen wist ik echt niet terwijl ik 2 kindjes heb.. ;)

Quiz:
    link verwijderd

2. megacarls

megacarls Niet meer actief

Ik ben het er niet mee eens! Haha. Ik had die beschuit met muisjes vraag fout.
    Het goede antwoord zou zijn dat het helpt de baarmoeder inzakken maar het brengt óók de borstvoeding op gang....toch?

Nou ja, verder had ik de gewichtstoename fout. Ik ben nou eenmaal heel weinig aangekomen tijdens de zwangerschappen.
    Ik dacht dat tussen de 8 en 12 kilo goed was, maar het blijkt 12-16 te zijn. Goh. Tja, ik ben alleen bij de eerste 8 kilo aangekomen, bij de anderen minder

3. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Jij hebt algemene kennis. Ik ben trotst op jou :). <-- Serieus? Stam + t bij een ik? Ben benieuwd wie hier achter zit :D

Anyway:
    Je hebt 8 van de 10 punten goed.

Waar kan ik zien welke antwoorden ik foutief heb beantwoord? Ben benieuwd!

4. lindi

lindi Lid

24 dec 2014
    9
    0
    0
    Kapster
    Roermond
    Ja die vraag had ik o.a. ook fout over die muisjes, had ook borstvoeding geantwoord.

Na de laatste vraag kan je ervoor kiezen om de antwoorden te zien als je je naam invult. ;)

5. megacarls

megacarls Niet meer actief

Het zou ook boze geesten bezweren (anijs) zegt wikipedia over beschuit met muisjes. Dat het de baarmoeder terug in zijn oorspronkelijke formaat helpt staat daar ook. Beide zijn 'oude' beweringen van kraamvrouwen waarbij ik alleen bij die borstvoeding nog actuele sites van verloskundigen vind die dit bevestigen (even gauw).

"Producten als venkelthee, anijszaad (beschuit met muisjes), havermout, komijn, cashewnoten werken stimulerend voor de borstvoeding." (Verloskundigenpraktijk Oost - Borstvoeding: moedermelk colostrum afweerstoffen kaakontwikkeling samenstelling tips)

"Sinds 1860 zijn de bekende muisjes in productie. De muisjes zijn anijszaadjes met suiker eromheen. Aan anijs werden geneeskrachtige eigenschappen toegedicht, zo zou het de melkproductie op gang helpen komen en de baarmoeder verkleinen. Vrouwen kregen al vanaf de zeventiende eeuw een anijsdrankje na de bevalling om vanwege deze eigenschappen." (Waar komt de traditie van beschuit met muisjes vandaan bij geboorte van een kind? - Goeie Vraag)

"De basis van de muisjes is de combinatie van anijszaadjes en suiker. Van oudsher wordt aan de anijszaadjes en de anijsolie geneeskrachtige eigenschappen toegeschreven. Ook werd anijs gebruikt bij de bereiding van voedsel, drank en geneesmiddelen. Zo vertelde de baker de kraamvrouw dat ze anijs moest eten omdat dat goed zou zijn voor de productie van moedermelk. Rond de 17e eeuw werd direct na de bevalling kraamanijs, ook bekend als anisette, aan de kraamvrouw geschonken. Anijs had indertijd de reputatie dat het de baarmoeder na de geboorte snel tot de oorspronkelijke grootte kon terugbrengen, bovendien zou het de boze geesten bezweren." (Beschuit met muisjes - Wikipedia)

In elk geval, bij deze is die vraag goed beantwoord denk ik. Want dat antwoord is dus óók goed.

En dan gewichtstoename:
    "In het algemeen geldt dat je ongeveer 12 kilo mag aankomen. Vroeger lag dat getal hoger (zo rond de 16 kilo) maar vanwege de risico’s die een te grote gewichtstoename tijdens je zwangerschap met zich mee kunnen brengen en de gevolgen voor je lichaam en een volgende zwangerschap nadien, houdt men nu deze 12 kilo aan." (Gewichtstoename zwangerschap wat is normaal - LeerWiki.nl - Schat aan informatie)

Zo! 10 van 10 vragen goed dan.

6. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Zes van de tien, ach ja. :D

7. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.504
    13.796
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    8 van de 10! Valt me alles mee, want vond sommige best lastig!

Maar kan helaas niet zien welke in fout heb?? :(

8. MamaNiess

MamaNiess Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.166
    10
    38
    Vrouw
    Paradise.

whaha, ik ook 6 van de 10... :$

9. Micchan

Micchan VIP lid