ik heb tijdens de bv van mijn dochter geen alcohol gedronken, maar denk dat 1 of 2 wijntjes best moet kunnen en als je jezelf echt wilt bezatten kan je kolven en weggooien. Roken wordt de voeding minder smaak vol door zeggen ze?! Vind ik sowieso apart, vraag mij af hoe ze dat getest hebben
's ochtends broodjes met zachtgekookte eitjes, tussendoor heeeeeel veeeeel koffie, 's middags broodjes met filet american en uitjes, om een uur of drie een wijntjes, s avonds een hele grote roodgebakken biefstuk! Toetje tiramisu en advocaat met vanille ijs.
Je mag alles weer eten tijdens het geven van borstvoeding. Ik heb wel de alcohol laten staan, ook de toetjes met alcohol niet gegeten. Ik rook niet, dus dat was voor mij geen probleem. Na 15 maanden borstvoeding nam ik weer mijn eerste wijntje,nou 1 glas kwam wel aan hoor!!! hahaha
Roken..... *jaja, slecht enzo.. maar oooh zo'n zin in !* Op mn buik slapen, baal enorm dat dat nu niet meer kan.. Drinken deed ik niet, maar heb tijdens de zwangerschappen zin gehad in een glas witte wijn.. Kijken of ik daar straks ook nog zin in heb
Ik rookte ook totdat ik ons Uk teruggeplaatst kreeg, misschien steek ik ook wel een peuk op na de bevalling.. maar ga ook BV geven, dus dan is het weer niet handig. Maar idd heb er soms zooo zin in
Heb bij Lenn direct na de voeding een halve sigaret gerookt.. Na 5 weken had ik geen productie meer en toen pas weer hele sigaretten gaan roken.. Pff hier wel direct gestopt, maar heb er nog steeds moeite mee.. Biefstuk lust ik niet, carpaccio ook niet en filet american al helemaal niet dus dit was het enige dat ik echt moest laten staan
Na de geboorte van m'n oudste kreeg ik van vriendlief een heerlijk broodje filet americain. Voor de vk, kraamzorg en zichzelf had hij een stuk taart, maar zonder het te vragen wist hij dat ik hier meer zin in had. o ja, het was een uur of 5 's morgens. Zoon is even voor 4 uur geboren. Na de geboorte van de jongste wilde ik maar één ding: met rust gelaten worden zodat ik kon slapen. Ik was bekaf. En dat terwijl deze bevalling véél sneller was gegaan. Heb geloof ik wel een stukje taart gegeten, maar ondertussen dacht ik: dames, 't is mooi geweest, als jullie nou weer weggaan kan ik gaan slapen. (dochter is ook 's nachts geboren). Deze keer minder adrenaline die me wakker hield, denk ik. Ik had me de eerste keer enorm verheugd op weer op m'n buik kunnen slapen. Had er niet bij stil gestaan dat dit geen optie zou zijn met die enorme borsten.... Het heeft nog zeker een half jaar geduurd voordat ik dat weer kon. Voor iedereen die overweegt na de bevalling weer te gaan roken, wil ik dit meegeven. Roken stinkt. Rokers stinken. Wil je je verse baby'tje echt met die lucht confronteren als hij/zij lekker bij je komt knuffelen? Moet iedereen zelf weten hoor, zolang je maar niet rookt in bijzijn van je kleintje, maar alles is zo schoon en puur met een pasgeborene, waarom zou je jezelf dan zo vies gaan maken?
Gelukkig lust ik alles wat je in je zwangerschap niet mag NIET, dus ik mis niets. BEHALVE: redbull....owww wat mis ik dat!!
Mijn kraamzorg stond de volgende dag aan mn bed met een broodje filet american...zo gek maar ik had er nog helemaal niet aan gedacht dat ik alles weer mocht eten! En een heerlijk glas wijn bij het eten...heb ik ook zin in!
Mijn man heeft nu al de opdracht na de bevalling naar de bakker te gaan voor verse bolletjes en dan langs de supermarkt/slager voor Filet Americain. Jee wat heb ik daar al maanden trek in! Na de vorige bevalling stond hij bij de supermarkt en legt op de band: filet americain, witte bollen, beschuit en roze muisjes. Nou de felicitaties vlogen hem om de oren, want iedereen had natuurlijk wel door dat er iemand bevallen was!
Broodje Rosbief, of energiedrank! Haha ik moet nog wel even wachten, dus dit is misschien niet een heel handig topic om te lezen
Ik ga weer genieten van ALLES: lekker eten, niet meer misselijk zijn, mijn mannetje ... ik heb al vanaf de 5e week niks meer gegeten en gedronken en zit thuis aan de sondevoeding. Dus mis alle lekkere dingen zo erg, vooral met de decembermaand voor de deur. En ik mis m'n werk ook heel erg