Ik heb kort geleden al een topic aangemaakt alleen niet veel reacties gehad. Ik slik al 4 jaar lang de cerazette. In die 4 jaar heb ik 2 keer een doorbraakbloeding gehad (door antibiotica). Nu ongeveer 4 week geleden kreeg ik zonder reden last van doorbraak bloeding en hevige buikpijn. Contact gehad met gyneacoloog en moest ik 10 dagen stoppen en moesten de klachten over zijn. Helaas was dit niet het geval en weer gebeld en kon langs komen. Heb een inwendige echo gehad en de cerzaette zorgt er als het ware voor dat alles in slaapstand gaat. Nu was sowieso 1 van mijn eierstokken een ei aan het produceren en had dus zeg maar schijt aan mijn pil. Ik kon gewoon weer met de pil verder gaan. De klachten zijn tot op heden nog niet over. Nu zeggen een aantal mensen stop er maar tijdje mee en laat je lichaam maar zijn gang gaan. Als het ware het ff resetten. Ik ben nu wel ongesteld geworden dus het eitje is denk ik gesprongen. Nu wil ik graag van jullie hier jullie mening weten. Zal ik er goed aan doen om een tijdje te stoppen en me lichaam zijn gang laten gang?? Ik weet dat ik dan zwanger kan worden als ik geen aanvullende bescherming gebruik. Ik hoor het graag.
Als je nog klachten hebt zou ik denk ik wel stoppen, voor 2 a 3 maanden om te kijken of je klachten dan weg zijn kun je altijd weer beginnen
En als je lichaam nu door die pil heen toch een eitje laat rijpen, zou ik sowieso een andere AC kiezen dan deze. Dit lijkt me dan niet helemaal betrouwbaar.