Wat scheel zien na scheelzien operatie

Discussie in 'De lounge' gestart door Elleke, 29 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elleke

    Elleke Fanatiek lid

    1 mrt 2011
    1.796
    156
    63
    Hoi allemaal! Vorige week maandag is ons dochtertje geopereerd aan scheelzien. 60% dat het in één keer slaagt, 40% niet werd ons verteld! Je hoopt zo dat je bij de 60% hoort!
    Nu hebben we vanmorgen controle gehad en het blijkt dat één oog nu wat naar buiten trekt. Ik had dit zelf ook al soms gezien, maar merkte dat ik het bewust niet wilde zien! De operatie zelf was niet zoals we het voor haar voorstelden, erg ziek geweest, dus please, laat één keer genoeg zijn! Nu zei de arts wel dat dit vaker voorkomt, omdat de spieren hun positie nog moeten vinden en het kan komen door al het oefenen, wat je elke dag moet.
    Ik ben heel erg op zoek naar herkenning in vooral, het toch weer recht gaan staan van het oog na een operatie! Iemand?
     
  2. liefkleintje

    liefkleintje VIP lid

    16 jun 2011
    5.620
    1.081
    113
    Vrouw
    Ik ben zelf op mijn 3e geopereerd aan scheel kijken.
    Ik keek echt énorm scheel!

    Nu staan mijn ogen recht, al zie je mijn rechteroog ook nog met regelmaat naar binnen draaien. Bijvoorbeeld als ik moe ben of hoofdpijn heb (en dat heb ik vaak ivm clusterhoofdpijn)

    Voor mijn gevoel wordt dat naar binnen draaien steeds erger. Ik ga het zelf nu soms ook zien. Meestal als ik in de spiegel kijk, draait dat oog bij. Maar nu dus soms niet meer zo snel. Of ik zie het op foto's.

    Sterkte met je dochter en hopelijk valt het uiteindelijk mee!
     
  3. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.663
    33.034
    113
    Volgens mij is het zo dat je hersenen je ogen ‘aansturen’ hoe je kijkt.
    Dus in het geval van je dochter zou het zomaar kunnen dat het over een weekje anders is.
    Toen ik net was geopereerd zag ik nog geen verschil maar na een paar dagen tot een week draaide dat helemaal bij.
    Bij mij is het alleen zo dat het niet blijvend is. Het kan 3 jaar zo gaan zoals het nu is, maar ook 10 jaar, 20 jaar of morgen.
    Maar mijn hersenen sturen mijn ook ook niet meer, dus databus weer anders dan bij je dochter. Ik neem tenminste aan dat ze er niet blind aan is?
     
  4. Joyciejj

    Joyciejj Fanatiek lid

    10 mrt 2011
    1.429
    210
    63
    Mijn zoontje is vorig jaar geopereerd aan scheelzien. Hij heeft ook nog eens wiebelogen dus extra moeilijk.. De eerste 3-4 weken vond ik ook steeds dat hij met een oog steeds weg trok, maar na ongeveer een maand trok dat bij en met de nacontrole was het perfect! Hoop voor je en je dochter dat het goed komt!
     
  5. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Mijn nichtje is er ook aan geopereerd en in de eerste weken zag je dat het nog niet ‘klopte’ - de hersenen hadden het nog niet verwerkt. Het oog leek terug te willen naar zijn oude plek, of leek de focus niet te vinden (dan leken beide ogen te wiebelen). Maar toen ik haar wat later weer zag (maand of 2 na de operatie), was het helemaal normaal - beide oogjes echt goed op elkaar ‘afgesteld’ zeg maar, geen wiebelende oogjes meer.
     
  6. Elleke

    Elleke Fanatiek lid

    1 mrt 2011
    1.796
    156
    63
    Hè, wat fijn om jullie reacties te lezen, zo'n opluchting! Dank jullie wel!
     
  7. PenF

    PenF VIP lid

    20 aug 2009
    8.278
    2.178
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Mijn broertje (is wel al 25 jaar geleden ), is om deze reden 3x hieraan geopereerd maar nu is er niets meer van te zien. Broer 1x aan geopereerd en toen ook een stukje scheel zien maar is wel bijgetrokken. En ze waren allebei echt heel scheel met een lui oog. Dus het kan bijtrekken maar vaak ook niet. Dus geen tips alleen dat ik voor je duim dat ze niet nogmaals hoeft!
     
  8. Bellybell

    Bellybell Fanatiek lid

    30 dec 2012
    4.523
    4.381
    113
    Nog geen ervaring mee. Maar dochter staat op de wachtlijst om geopereerd te worden. Kun je wat meer vertellen iver het verloop? Dag van behandeling? Pijn?
     
  9. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.995
    5.821
    113
    Vaak moet de samenwerking even op gang komen. Dus dat trekt zeer waarschijnlijk wel bij :).

    Helaas bij onze dochter was/is de samenwerking minimaal (scheel geboren) dus nu (10 jaar, geopereerd met 4,5 jaar) kijkt ze toch weer iets scheel. Maar die samenwerking heeft ze dus nooit optimaal gehad.
    Hopelijk kan het gecorrigeerd worden met haar multifocale bril (anders wordt het weer plakken en dat heeft op deze leeftijd ook nauwelijks effect meer.) Wij modderen nog even verder :p

    @Bellybell onze dochter heeft er eigenlijk 2 dagen last van gehad (als in zandkorrel in je oog gevoel) en daarna ging het allemaal prima. Wel mocht ze 2 weken niet naar school om mogelijke schade zoveel mogelijk te beperken (kleuter in de zandbak enzo). Hier geen koorts oid. Hopelijk valt het bij jouw dochter ook mee.
     

Deel Deze Pagina