wat is het ergste gedeelte van de bevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door cristel1986, 18 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Precies, dat weet ik ook niet meer! Ik denk dat ik dit keer wel in het ziekenhuis wil bevallen. Bij Lotte moest ik want ik was medisch en al zou ik nu niet medisch zijn dan lijkt het me wel prettig.

Wat betreft een ruggeprik. Ik heb er niet eens om hoeven vragen, 2 keer flauwvallen was voor de verpleegkundige genoeg om te zeggen: Jij krijgt een ruggeprik :oops:

Ik heb trouwens van de hele uitdrijving niets gevoeld. Lotte is gehaald met de vacuumpomp en misschien dat het hoofdje daardoor niet heeft gestaan ofzo..

2. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Secretary Pre-sales&Implementation
    Gouda
    ehhhhhh.. ik moet zeggen krijg de kriebel van dit allemaal.. hechten?? brr met en naald en draad je dingen hechten??? :confused: of snap ik dat verkeerd?? En hoe lang duurt dat voor het is genezen?? brr krijg al de kriebels.. haha
    Maar ja, als je je kindje in je handen hebt is het allemaal voorbij denk ik.. Ja alleen de placenta dan nog.. hoelang erna komt die eruit? Moet je daarvoor ook weer hard persen?? Ziet dat er niet vies uit??

3. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Haha nee ik vond het er niet vies uit zien! De placenta kwam er bij mij met de volgende perswee uit, heb daar niet erg mijn best voor hoeven doen.

Wat betreft het hechten, ja dat gebeurt met naald en hechtdraad. Je wordt wel eerst verdoofd. De een vindt het hechten pijn doen, de ander niet. Wanneer je je kindje in je armen houdt tijdens het hechten ben je iig afgeleid.

Het verschilt echt per persoon hoe lang de genezing duurt. Je kan de genezing wel bevorderen door op de wond te gaan zitten. Dus gewoon op een harde stoel zonder kussen en niet van de ene bil op de ander wippen. Ik had beste en flinke knip en na 8 dagen ben ik voor het eerst een stuk gaan wandelen en dat ging prima, heb daarna weinig last meer gehad van mijn knip en is mooi genezen. Ik had overigens inwendige hechtingen die vanzelf zijn opgelost.

4. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Heb je dat niet gevoeld? Lisa is ook met de vacuumpomp gehaald en op een gegeven moment voelde ik het ook erg branden.. ik dacht dat dat door de pomp kwam, maar achteraf hoorde ik dat dat toch echt het staan van het hoofdje was.
    Maar volgens mij duurde dat korter dan wanneer je zonder de vacuum bevalt.. omdat ze bij de perswee met je mee trekken.
    Ik voelde Lisa ook echt uit me glijden!

5. Niet meer actief

Ik vond de placenta heel apart. De VK hield de vruchtzak op zo kon ik precies zien waarin As had gezeten die ruime 8 mnd.

Wel vroeg de VK of ik het hoofdje wilde zien toen ze nog tussen mijn benen zat. Nou dus ff niet hè. D'r uit met dat kind was het enige wat mij bezighield hahahaha...

Ik moet zeggen, ik ben nog geen 6 wkn, maar ik heb er nu echt al weer zin in.

6. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    De weeen vond ik het vervelendste, en dan vooral op het laatst als ze snel komen, je laten masseren helpt wel vd verlichting.
    Jezelf voornemen dat het alleen maar erger word, helpt ook, als je dan je baby in armen krijgt kan het alleen maar meevallen.

7. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Ik vond de bevalling helemaal niet erg om te doen. De tijd erna die vond ik minder, de aambeien, moeite met ontlasting, pijn bij het plassen, spontaan urine verlies (leuk joh opstaan als er bezoek is en dan leeglopen :rolleyes: ) enz enz.... neeh hoor ik beval liever ;)

Deel Deze Pagina