Hongerige Zimbabweanen wilden giraffe opeten De politie van Harare, de hoofdstad van het Afrikaanse land Zimbabwe, heeft op het nippertje een giraffe weten te redden uit handen van hongerige burgers in het Seke district, aan de rand van Harare. Door de droogte komen veel wilde dieren in de buurt van bewoonde gebieden om daar te grazen. Maar in deze gebieden wonen hongerige burgers, die vrijwel niets meer te eten hebben vanwege de grote armoede die er in Zimbabwe heerst. Een maaltje giraffevlees was voor hen dan ook meer dan welkom! Onder begeleiding van de politie (foto links) werd de giraffe door boswachters uit het gebied weggevoerd om het dier later in zijn eigen omgeving weer los te laten. Het wegvoeren van de giraffe trok, naast de teleurgestelde en hongerige Zimbabweanen, ook een heleboel schoolkinderen, die nog nooit een giraffe hadden gezien. Bron. ----------------------------------------
tja,als je honger hebt moet je toch wat he!snap het van die mensen echt wel!sommigen eten aapjes,en hun wilden giraffe............als je honger hebt eet je alles! (maar ben voor de giraffe blij dat ie nog leeft hoor,zou alleen fijn zijn dat die mensen ook wat te eten hebben)
(zomaar ter info waarom ze honger hebben) Dat ze daar honger hebben hebben ze aan zichzelf te danken. Er was een aardige agrarische sector, welliswaar in handen van blanke boeren, maar zij zorgden voor voedsel en welvaart. Deze boeren zijn sinds de eeuwwisseling van hun land verdreven en hebben alles achter moeten laten door het bewind van Mugabe, hierdoor is de agrarische sector in handen gekomen van zwarte boeren. De zwarte boeren en het bewind van Mugabe hebben deze sector zelf om zeep geholpen met als gevolg: heel veel honger. Ze hebben er zelf zo'n potje van gemaakt. Lang leve de dictatuur en zelfverrijking! Het land wordt nu voornamelijk gevoed door voedelhulp van buitenaf. Ik begrijp dus dat ze honger hebben en had ze die giraffe wel gegund, maar 1 giraffe is een druppel op de gloeiende plaat. En trouwens als ze de giraffe gedood hadden, hadden ze elkaar onderling ook wel vermoord voor een stukje vlees. Ik denk dat je gelijkt hebt als je zegt dat een mensenleven daar niet veel waard is.
hier eten ze toch ook paarden? vind dat als die mensen daar bijne sterven van de honger dat ze die giraffe lekker hadden mogen opeten. en om nu te zeggen dat ze het er zelf naar ghemaakt hebben dat ze honger hebben vind ik ook erg want het is meestal niet de bevolking die het voor het zeggen heeft maar van de dikke nekken die aan het hoofd van alles staan.
Het beleid van landhervorming is idd door de dikke nekken bedacht maar met een brede steun van de arme bevolking. Iedereen vond dat ze recht hadden op de, door hard werken verworven, rijkdom van de blanken. Een groot gedeelte van de rijke grond in Zimabwe was in handen van blanken boeren. De blanke boeren zijn wegejaagd en vervolgens hebben de zimbabwanen zelf de grond en huizen ingepikt, maar ze hadden de agrarische knowhow niet en hebben het laten verarmen en verwilderen. Dus een beetje hebben ze het zichzelf wel aangedaan. Ik zeg niet dat ik vind dat ze het daar verdienen honger te hebben. Niemand verdient honger.
vind het allemaal een mooi verhaal,en geloof je ook best,maar die kindjes daar kunnen niks doen aan de keuzes van hun ouders he
van mij hadden ze die giraf best op mogen eten, wij eten toch ook varkens, koeien, paarden, kippen, konijnen, eenden, fazanten, vissen, slakken (wat een veelvraten zijn we toch he)
kijk, logisch ze willen hun land terug, stelletje rijke boeren die die grond inpikken... Dat zie je in veel landen hoor, als ze niet weten hoe ze moeten "tuinieren" onstaat dit probleem al snel, is niet hun eigen schuld. Beter was geweest als die rijke boeren hun eigen land hadden willen delen en hun leren hoe ze moesten verbouwen, maar nee de blanke meenden weer eens het alleenrecht te hebben. Ik ben zelf ook blank hoor daar niet van maar vreselijk zoals "de zwarten" in hun eigrn land notabene onderdrukt worden.
ik vind dat ze dat beesje best hadden mogen opeten dat doen wij toch ook las we honger hebben. en lentefee ik geef je groot gelijk. die blanke boeren hadden de zwarte manne moeten leren hoe ze voedsel moesten verbouwen zo hadden ze samen de landbouw kunnen doen. maar nee die blanke boeren wilde alles zelf hebben en doen en jaagde heel die "zwarte" mensen weg. vind het niet gek dat ze dan in opstand komen en die boeren daar weg jagen
Recept: * 1 giraf * 4 uitjes * pakje boter * peterselie 1) Snij het giraffenvlees in kleine stukjes 2) zet een grote pan op een groot kampvuur, bak een pakje boter bruin. 3) Bak het vlees in circa 1 uur goed gaar, voeg al roerend de fijngesneden ui toe. 4) Maak het vlees op smaak met peper en zout, en dien het op een bord gegarneerd met peterselie of een ander kruidenblad. Smakelijk eten!
Heb je vandaag misschien dat programma nog gezien over de bloemenkwekerijen in Kenia op RTL7? Gaat er bij de meeste kwekerijen niet echt lekker aan toe, die mensen worden behoorlijk uitgebuit op enkele kwekerijen na, die wel goed voor hun medewerkers zorgen. Aan de ene kant kan ik me wel voorstellen dat ze die blanke boeren/kwekers hebben verjaagd, maar inderdaad, het gevolg is dat zij vaak helemaal niet in staat zijn zo'n bedrijf te runnen. Bovendien worden de meeste producten geƫxporteerd en hebben zij geen connecties met buitenlandse importeurs, dus dat schiet niet op. Zimbabwe is al jaren een zooitje. Van mij hadden ze die giraf wel op mogen eten, who cares, als dat beest door een leeuw was opgevreten, had er geen haan naar gekraaid.
Lekker makkelijk praten jullie over die giraffe, alsof die geen familie heeft die naar 'm uitkijkt als ie een dagje de hort op is geweest. Misschien heeft ie ook wel een naam, Hans of Gerrit, en misschien heeft ie wel twee zussen en een broer. Corrie, Joke en Bob. En wie kunnen Hans/Gerrit dan komen identificeren als ie in een bodybag ligt? Juist; Corrie, Joke en Bob. Alsof die het niet al druk genoeg hebben met het runnen van de schoenenwinkel van vader..
Van mij hadden ze die giraffe ook wel mogen opeten. Vlees is de mens tot voedsel gegeven, dus, als je honger hebt...