Hier een paar keer van het grote bed afgerolden een paar keer gestoten bij in een uit de auto klimmen. Parkeerplaatsen zijn nogal krap hier dus is altijd een gedoe. Ondertussen gelukkig heel handig in
Van de commode gevallen. Ik verschoonde hem, draaide me half om om de luier weg te leggen (liep niet weg) en hop daar rolde hij er vanaf. Huilen, huilen.... Gelukkig was er niets aan de hand, maar voelde me heel naar!
Een tijdje terug deed ik bij mijn jongste staand de drukkertjea van z'n rompertje dicht. Hij heeft nogal dikke bovenbeentjes, dus het was wat gepriegel. Toen ik de laatste dichtdeed ging hij opeens heel raar wijdbeens staan. Z'n gezicht betrok langzaam en daarna begon hij te huilen. Bleek z'n vel er tussen te zitten!!! Heeft diepe indruk gemaakt, want hij vindt rompertjes nog steeds niet leuk.
O ja, en een keer te heet water in het bad gedaan. Niet gevaarlijk heet, maar mijn dochter had (open) waterwratjes, waardoor het extra pijn deed. Gillen!!! En onze jongste is een keer van de trap gevallen. Had zelf het traphekje losgekregen (best knap voor een kind van nog geen 1). Ik hoorde het hekje, rende er heen, zag hem zitten 3 treden van boven. Ik wil hem pakken, hij wil zich omdraaien om omhoog te klimmen. Valt verder naar beneden. Tot zo'n vier treden van onder. Versuft probeert hij weer overeind te komen, maar valt weer, de laatste vier treden ook naar beneden. Hoofd bont en blauw. Het patroon van de vloerbedekking stond in z'n hoofdhuid gedrukt. Het is z'n redding geweest dat hij de trap in drie delen heeft gedaan. Wat was ik geschrokken!!!
Ik ben best wel een kluns geloof ik 🙁 De meeste dingen die genoemd worden heb ik ook gedaan : te hete fles, te heet hapje, te heet badje, velletje tussen gesp fietshelm, velletje tussen rits jas, velletje tussen drukkertjes romper 😳😎 Maar het alleraller ergste is dat ik mijn oudste toen hij 1,5 was op de slee meenam en toen een stoeprand afging waar de sneeuw al gesmolten was en ik had dat niet goed ingeschat. Slee kantelde en kind viel lelijke schaafwond met z'n hoofd op de stoeprand . Een oudere vrouw die langsliep ging me uit staan schelden dat ik een waardeloze moeder was. Ik heb me nog maanden er na een waardeloze moeder gevoeld 😔
En in d'r vingertje geknipt, zoals vele anderen lees ik nu. En de deur openen, waar mijn dochter dus achter stond. Schuurde over haan teen. D'r teennagel is er daardoor afgegaan
Nou ja, sommige mensen zijn zelf vergeten dat ze kinderen hebben gehad en vast ook wel eens ongelukjes hadden Wel herkenbaar gevoel hoor! Ik heb ooit een keer de rits te snel dichtgedaan, zat z'n velletje ertussen Gelukkig alleen een beetje rood (hij gilde dat ie eraf lag, dus ik schrok me kapot), maar het was erg pijnlijk. Het is alweer jaren geleden en nog zegt hij standaard: kijk uit he mama En mijn moeder op haar beurt had mijn velletje van mijn kin een keer tussen de rits. Ik vond haar geen waardeloze moeder, wel een menselijke moeder
dat is iets wat mijn man regelmatig deed.. had heel snel door dat als hij het flesje had gemaakt ik eerst zelf moest controleren of de fles niet te heet was. wat hij heet vind en wat de rest hier thuis heet vind zit een flink verschil tussen
de portiekdeur open trekken en niet zien dat mn dochter achter me stond waardoor ik de deur (de rand van de deur) per ongeluk keihard tegen haar hoofd aan knalde. resultaat: een blauwe verticale deuk op haar voorhoofd.. 1e nagels knippen, knipte ik per ongeluk in haar vinger.. te heet eten aanbieden..