Hoi! Ik ben benieuwd op welk speelgoed jullie kindjes maar niet uitgekeken raken, de echte favorieten dus. Zelf heb ik een tweeling van 14 maanden, een jongen en meisje. Gezamenlijke favorieten zijn hier: Vtech zoef zoef boerderij en dieren Megabloks, we hebben een set waar je een trein mee kunt bouwen maar ze maken er uiteraard allerlei creaties mee. Mijn dochtertje is ook dol op boekjes, knopjespuzzels en vind poppen en knuffels erg leuk. Zoontje vindt al dit soort dingen wat minder interessant. Ik hoop dat ik met dit topic wat leuke ideeën op doe van speelgoed wat leuk kan zijn en vooral ook voor mijn zoontje
Hier zijn eigenlijk de dingen interessant die juist geen speelgoed zijn Geef d'r een leeg pakje luierdoekjes en je hoort haar het eerste halfuur niet meer, haha. Mijn zoontje had dit precies hetzelfde... Dochter heeft voor d'r eerste verjaardag Vrolijke Vriendjes gekregen en speelt hier ook veel mee.
Wat het meeste in trek is zijn de dingen waar ze juist niet mee mag spelen (afstandbediening van de tv, mobiele telefoon etc) haha Ze is trouwens 1,5 jaar. Qua speelgoed zijn boekjes erg populair, en eigenlijk alles wat geluid maakt (loopkarretje ook al kan ze al lopen, beertje met geluid, gitaar waar muziekjes uit komen). Ook Duplo blokjes (van onze peuter) om mee te bouwen en poppen worden steeds vaker uitgekozen om mee te spelen. En knuffels blijven een hit evenals speelgoed waar de ander mee speelt afpakken Oja, stoepkrijt vind ze ook erg leuk!
ik heb 2 jongens (1 van 3 en 1 van 10 mnd) wat hier populair is: alles van V-tech... little people vliegtuig/popjes/auto etc blokken en duplo auto's, brandweerwagen, van die grote graafmachines voor in de zandbak (en dus een zandbak) speelkeukentje is ook erg leuk va. 1,5-2 jaar van die houten puzzels boormachine en hamer ook verven, knippen en plakken(knippen is wel pas voor 2+)
Alles wat geen speelgoed is vooral, heeft laatst een bord gekregen met allerlei frutsels eraan( stopcontacten, deurklinken, wieltjes draadjes enz) is hij helemaal gek op. Speelt soms met zijn duplo, autotjes (toet toet) Is gek op boekjes en plaatjes kijken, en alles proberen te benoemen en aanwijzen. Vindt stempels leuk (vooral op zijn armpjes) Vindt wel heel leuk om in zandbak te spelen (kan best heel lang in zitten voor zijn doen) en het is verder veel meer een buitenkind. Heeft nu al een loopfiets waar die graag naar kinderboederij mee gaat.
Zoon bijna 2 Loopfiets Duplo Toet toet/zoef zoef Gereedschap van Bosch Bambino loco / puzzels Boeken Auto's Houten treinbaan Verven, kleien, kleuren
Boekjes zijn altijd leuk hier! De rest is echt met fases. - pop + poppenwagen - duplo - houten blokjes - puzzels Vaak een paar dagen speelt ze heel veel met iets om er dan een tijdje niet naar om te kijken. O en ook héél leuk is mama helpen, vooral schoonmaken vindt ze geweldig.
Boekjes Kleuren Keukentje Poppen Duplo Telefoon Muziekdingen (trommel, gitaartje enz) Loopauto Dat zijn dingen die het goed doen hier. Maar ze wisselt vooral graag af met van alles.
Dochtertje van 15 maanden vind boekjes geweldig. Ook is ze sinds kort helemaal weg van megablocks, ze wil steeds met de blokken spelen (lees vooral door het huis gooien ) Speelgoed waar muziek uitkomt, van vtech ofzo vind ze ook super! Ze loopt ook graag met haar bezempje door de kamer en af en toe stopt ze een klein flesje bij een pop in de mond
Alles waar je niet mee mag spelen van telefoons tot keukenkastjes 😉 Zoef zoef dieren Loopkar boerderij Alles waar je op kunt klimmen Keuken gerei ( houten lepels ect) Knuffeldieren Ritselboekjes
Zoon bijna 15 maanden - little people bus met poppetjes - zn beer - nijntje verstoppertje - vormenstoof - blokjes/puzzelstukjes in en uit een doos doen - auto'tjes - telefoon En ook dingen die niet mogen zijn ergggg leuk haha Favo spel: op de bank rennen
Dochter 1,5 jaar vindt momenteel dit heel leuk : Haar keukentje en alle dingen die daarbij horen, babypop (Drinken, eten & tutje geven, met buggy wandelen, ...), speelgoedstofzuiger, geluidenpiano, loopauto
zoon van 1 jaar en 2 maanden houten kubus waar we ander speelgoed in hebben gestopt. Superleuk om alles eruit te kiepen blokken loopauto met allemaal hysterische deuntjes autootjes buiten spelen in t gras, zandbak of op t strand
Net 2 jaar: Boekjes Auto's + garage/treinen/tractors (van Duplo, hout, Matchbox etc) Puzzels Muziekinstrumentjes Buiten spelen Af en toe knutselen/kleuren/kleien Stickers plakken Insteekmozaiek Keukentje (hebben we zelf niet, maar daar speelt hij op de opvang veel mee)
Toen zoon die leeftijd had: - een trommel (vond hij geweldig) - de baby tablet van Vtech - de trein van Duplo Maar met stip op 1: zijn eigen keukentje met microgolfoven die echt werkt en met kookplaat die echt oplicht. Dat vond hij echt de max: vanalles "koken" en mama dan laten opeten... Is nu trouwens ook de favoriet van mijn dochtertje...en mijn zoon vindt het nog steeds leuk dus is er vaak ruzie want samenspelen kennen ze nog niet...
Alles wat geen speelgoed is Dop op het waterflesje op en af en op en af enz., wc rollen, de kattenspeeltjes. Dat soort dingen. Wat ze aan speelgoed leuk vindt: flabjesboekjes, dr schoonmaakkarretje, zoef zoef dieren boomhuis. Maar het allerleukst vindt ze lekker buiten spelen.