Ik ook. En het hilarische was altijd dat ik en vriendinnen van mij dan helemaal brak op het station aankwamen en de rest van Nederland begon dan net aan de dag, strak in het pak.
Wij met het MBO zo een leerweek (was net 17), andere locatie, shitload aan drank en drugs mee en laat op de avond toen iedereen sliep "ontsnapt" taxi gebeld en naar een discotheek gebracht. s'morgens vroeg taxi terug, en ja ze hadden het door en ja we kregen op ons sodemieter maar was leuk!
In Suriname waren we gaan wild kamperen met de familie. ‘s nachts kreeg ik ruzie met mijn man in de hangmat. De rest van de familie sliep al. Dus wij konden niet uitgebreid kibbelen. Uiteindelijk zei ik: ‘dan ga ik wel’. Stapte de hangmat uit en liep de jungle in. Halverwege bedacht ik mij: oeps… straks ziet een wild dier mij als prooi! Ben gauw terug gekeerd naar het kamp. En in een auto gaan zitten. Totdat ik mijn man mij zag zoeken. Hij riep fluisterend mijn naam, zodat de andere familieleden niet wakker zouden worden. Tikte gauw tegen het raam om te laten weten dat ik in de auto zat. Hij zei: hoe kan je nou weglopen in de jungle? Waar wou je heen? Uiteindelijk een wilde nacht gehad in de auto. Eind goed, al goed!
Ik denk dat het meest gevaarlijke is, dat ik bij de Scapino werkte en ik en een collega in het magazijn stonden en wat kabaal hoorde. Daar stond ons collegaatje overstuur achter de kassa, ze vertelde dat ze met pistool was overvallen. Ik had de gasten in kwestie (achteraf) zien staan en had al een profiel opgenomen. Ondanks dat ik niet zeker wist wat ze van plan waren. Maar toen ik het hoorde ben ik ze achterna gerend, ze waren te snel. Politie vond het geen goed idee . Ik had ze graag een kopje kleiner gemaakt ondanks het gevaar. Heb zelf best verknipte vrienden gehad en een pistool maakte geen indruk meer. Maar of het slim was...