kortademig

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lala, 24 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lala

    lala Nieuw lid

    24 nov 2005
    3
    0
    0
    Hoi,

    Is het normaal dat ik bij 19 weken al kortademig ben???

    groetjes
     
  2. Carmen

    Carmen Fanatiek lid

    2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Zelf heb ik er nog helemaal geen last van. Maar iedereen heeft last van andere zwangerschapskwaaltjes. Zou me er niet zo druk om maken en misschien overleggen met VK?

    Ben je ook 20 april uitgerekend? Ben vandaag ook 19 wk zwanger.
     
  3. Vicky

    Vicky Fanatiek lid

    11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    Had ik ook... ik woon twee hoog en elke keer als ik die trappen deed had ik t niet meer... het is nou wel weer iets minder... en zal vast wel weer meer worden ;)
     
  4. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Alles in je lijf schuift op he als de baby groeit, dus waarschijnlijk zitten je longen al een beetje meer omhoog.. daar kan je last van hebben.

    Succes
     
  5. lala

    lala Nieuw lid

    24 nov 2005
    3
    0
    0
    bedankt voor de reacties

    Grappig carmen, zelfde dag uitgerekend, is het ook jou eerste zwangerschap.

    Ik heb over 2 weken weer een afspraak met vk. dan overleg ik met haar of dit normaal is.

    Soms heb ik het gevoel dat ik een te grote buik heb de zwangerschapsduur dat ik heb, maar ik ben benieuwd wat vk zal zeggen als zij mij buik weer ziet en voelt.

    groet
     
  6. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Ik had ook al snel een behoorlijke buik, en last van kort ademigheid.. bij mij lag het ook een beetje aan het stoppen met roken, het schijnt dat je daar ook de eerste tijd een beetje benauwder van kan worden.

    groetjes Sarina
     
  7. Silvie

    Silvie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Ik loop ook zo te hijgen als ik de trap op gelopen ben .. haha .. lijkt wel een oudje.
    Maar ben gelukkig ook weer zo op zo adem ..
     
  8. Sas

    Sas Actief lid

    12 jun 2005
    106
    0
    0
    Hoe is het met je ijzer? Ik heb gehoord dat als je ijzer laag is, je ook kortademig kan zijn....

    Gr. Sas.
     
  9. stamper

    stamper Bekend lid

    12 apr 2005
    739
    0
    0
    Vrouw
    huismoeder
    alkmaar
    hoi allemaal

    Ik heb er ook last van ik snurk nu s nachts ook ( bij mijn vorige zwangerschap had ik dat ook ) .en omdat je longen veel harder moeten werken om al het bloed door je lichaam te pompen . is het volgens mijn wel normaal .

    groetjes yvonne
     
  10. lala

    lala Nieuw lid

    24 nov 2005
    3
    0
    0
    Bedankt voor het advies, ik ga morgen voor de derde keer naar de verloskundige en vraag aan haar of ik mijn ijzer kan laten testen.

    Groetjes
     
  11. carry

    carry Fanatiek lid

    30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Ik was ook al vrij snel erg kortademig, en bij mij is het eigelijk alleen maar erger geworden. Ik krijg op het moment soms gewoon weinig lucht en krijg dan verdrukking op mijn borst, waardoor ik het echt benauwd krijg. Ik heb een hele grote ronde buik op het moment al en het kindje ligt mega hoog, mijn buik eindigtstrak onder m,n borsten. Ik hoop nu al dat het snel wat zal zakken. Als mensen mij zien denken ze ook allemaal dat ik op het eind al loop terwijl ik nog tot maart moet!! :oops:

    Groetjes Carry
     
  12. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    hahahaha, is jouw partner er ook zo blij mee met je gesnurk???
    die van mij wordt er helemaal dol van, het is net of je af en toe s'nachts naast 10 volwassen kerels ligt te slapen zegt tie haha ;)
     
  13. aardbeitje

    26 aug 2005
    12
    0
    0
    Ik heb er ook heel erg last van! Vooral als ik een heel stuk moet lopen...Dan ben ik mijn ademhaling helemaal kwijt...!
     
  14. mamaantje

    mamaantje Fanatiek lid

    5 dec 2005
    1.487
    0
    0
    Ouderenwerker
    Maassluis
    Bij 10 weken was ik al kortademig.
    Ik vermoed dat het ook te maken heeft met het stoppen met roken, want hiervoor rookte ik een pakje per dag, en daar ben ik ineens mee gestopt.

    De vk wist niet of het aan het stoppen met roken kon liggen, maar zei dat je lichaam zo hard moet werken en op dit moment een topprestatie aan het leveren is.

    Het kan geen kwaad, maar is wel erg irritant.
    Daarbij ben ik ook nog verkouden, dus krijg ik helemaal geen lucht meer.
    Ik ben uitgerekend op 29 mei, dus ik kan mijn lol nog op als het alleen maar erger gaat worden. En snurken ja, mijn man wordt helemaal dol van mij en zorgt dat hij minstens een uur eerder naar bed gaat zodat hij in diepe slaap is.
     

Deel Deze Pagina