Deze heb ik ook. Mag je idd afwisselen met paracetamol, heb ik een keer bij ons Alyna gedaan op advies van de kinderarts toen ze keel+oorontsteking had en de koorts niet goed onder controle te houden was. Als je bijvoorbeeld om de 6 uur paracetamol mag geven, mocht ik na 3 uur Nurofen geven, dan na 3 uur weer paracetamol, etc... Werkte heel goed moet ik zeggen.
Dat is schrikken ja! Hier was de hoogste koorts 41,6.. We hebben haar opgepakt en de HAP overgeslagen, direct door naar de SEH (waar je nu dus een boete voor zou krijgen..pfff...sorry, effe offtopic).. Als je het niet vertrouwd, gewoon weer naar de HA, desnoods bij een andere voor een second opinion.. Veel beterschap voor de kleine man! Zoiets gaat je aan het hart!
Ben toevallig van het weekend bij de Huisartsenpost geweest met mijn jongste..die had 41.1 en die dokter zei.. bij 41.5 bellen en terugkomen. Vanaf 41.7 kan het bij kinderen al schadelijk zijn.. Dus als de koorts weer zo omhoog gaat bij 41.5 gelijk bellen! Beterschap! Xxxx taatje
Thanks voor alle tips, misschien ben ik een lakse mama ofzo maar ik gisterenavond op mijn moedergevoel vertrouwd. De koorts was redelijk gezakt. Ik vond het heel eng om hem alleen te laten liggen dus ben zelf vroeg naar bed gegaan en heb hem tussenin gelegd. Mijn man heeft hem vannacht nog wakker gemaakt en temp. gemeten. Deze was toen 39.6 hij heeft hem in zijn eigen bedje gelegd met de deur open. Uiteraard was meneer vanmorgen om 4,15 klaar wakker, maar hij was wat opgeknapt de rode koortswangen zijn weg, koorts is ook weg het is nu nog verhoging. hij heeft een krakerige iniminie stem wel lekker rustig. Maar ook daar lijkt wat los te komen. Uiteraard mag die lekker blijven hangen nog vandaag en morgen ook en zo lang als nodig is natuurlijk. Het lijkt erop dat het ergste voorbij is, al vond ik dit wel heel erg eng. Ik snap best dat een arts kijkt naar de combi kind en koorts, maar een kind wat zulke hoge koorts heeft en als een ziek vogeltje in je armen hangt is ziek en ook goed ziek. Hij weet net zo goed als ik dat weet dat hij normaal enorm energiek is en juist overenthousiast en zeker niet gaat huilen als je maar naar hem kijkt. Laatste woord is hier nog niet over gezegd in de zin van dat dit ons heeft doen besluiten dat we eindelijk de huisarts hier op het dorp gaan aanschrijven en daar naartoe overstappen. Thanks voor alle info deze mama is weer wat wijzer.
Dat dikgedrukte: Dat ben je dan zeker niet! Op je gevoel durven vertrouwen is heel wijs! Fijn dat t weer wat beter gaat met hem.
Thanks Ik bedoelde natuurlijk dat er mensen zijn die het niet met me eens zullen zijn, maar ik probeer mezelf dan ondanks dat het me niet lekker zit even te laten relativeren en pas dan te oordelen. In plaats van als een kip zonder kop te gaan/ rennen/ bellen en weet ik wat. (Ik ken mezelf als ik dat neit doe )